Hockeyallsvenskan 17/18

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av android »

Ny säsong ny tråd.

Ett flertal spelare i HA med DIF-anknytning i år också (ex gnaget). En del något stretchade ska erkännas.

Almtuna
Albin Lundin (96)
Fredrik Forsberg (96)
Jacob Ragnarsson (99)

BIK
Victor Berglind (92)
Daniel Bernhardt (96)

Vita Hästen
Wille Westlund (95)
Mattias Kalin (94)
Simon Mitman (91)

Björklöven
Tobias Hage (91)

Troja Ljungby
David Rundqvist (93)

Oskarshamn
Joakim Hagelin (89)

Pantern
Robin Jensen (96)
Stefan Söder (90)

Leksand
William Wikman (97)

Modo
- (Patrik Karlkvist)

SSK
Nicklas Heinerö (92)
Marcus Bohman (93)
Henrik Nyberg (94)
Fredric Weigel (92)

Timrå
Emil Berglund (94)
Sebastian Lauritzen (83)
Tobias Liljendahl (95)

Tingsryd
-

Västervik
-
Född till sportchef.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Skönt att vi inte har en sån här styrelse åtminstone:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -premiaren
Trojas ultras-grupp (ser förövrigt sjuuuukt farliga ut :roll: ) är portade från deras hemmamatcher.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Skidlöparn skrev:Skönt att vi inte har en sån här styrelse åtminstone:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -premiaren
Trojas ultras-grupp (ser förövrigt sjuuuukt farliga ut :roll: ) är portade från deras hemmamatcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av diftobbe89 »

Björklöven - Modo ikväll blir intressant, Björklöven är ett underhållande lag.

Kämpa Säcken.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av diftobbe89 »

Kan inte bara IK Pantern gå i konkurs, ser ut att vara cirka 25 pers på deras hemmamatcher varav några är ordningsvakter, känns meningsfullt, och en kille som står och slår på en trumma som ekar i hela hallen, vilka pissluffare.
Spela fult
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av android »

Tittade på gnaget mot leksand. En ok match. Leksand har en hel del spännande spelare:

Olle Alsing
En väldigt rörlig back. Jag tycker att han såg riktigt bra ut idag. Pucksäker och bra defensivt. Tog väldigt många bra beslut utan puck. Dessutom Djurgårdare. Vi har ju tight om backar nästa säsong men jag hade inte haft något emot att ha Olle på sju backar.

Daniel Bertov
Väldigt underhållande spelare. Spelar med mycket hjärta och attityd. Väldigt duktig utan pucken tycker jag. Slänger lite för mycket puckar för att jag ska bli alltför upphetsad. En upphottad Falk. Tippar på Hv för Daniel om inte Leksand går upp.

Oskar Lang
En liten snabb spelare med väldigt fin låg tyngdpunkt. Bra händer och helt ok speluppfattning. Väldigt imponerande på den här nivån. Jag tycker att han var bra i Leksand redan förra året i SHL.
Född till sportchef.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kollade också på gnaget - lyxfällan och det var en typiskt medioker allsvensk match. Leksand har en del intressanta spelare medans gnaget har ett DIV 1 försvar plus ett antal odugliga anfallare som horan Almtorp och den där totalt överskattade Sandberg(en riktig råsopa förövrigt)
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Har nu sett Rögle . Frölunda och kan konstatera att dom allsvenska lagen får det oerhört svårt i ett.
kval.
Ponera då att odugliga Gnaget tragglar sig fram till ett slutkval så taxerar jag deras chanser att rubba något av lagen som kan hamna där till ett fåtal procent.
Rögle har sin offensiv och kontringshockey som skulle göra kebab av Gnaget i 4 raka.
CoCo har sin defensiv och Guter som skulle göra kebab av Gnaget i 4 raka
Mora har ett lag som är bättre än förra året också där 4 raka
Sorry horungar ni får fortsätta er golgatavandring
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Fan vad horungarna är kåta på våra exspelare - förstår det eftersom deras egna talanger är usla.
Djurgården = talangfabriken
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Donkels-2.0 skrev:Fan vad horungarna är kåta på våra exspelare - förstår det eftersom deras egna talanger är usla.
Djurgården = talangfabriken
Råtta tar spelare som inte ens platsar i vårt B-lag coco. De har verkligen funnit sin plats i näringskedjan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av diftobbe89 »

Skönt att se Pavel rensa upp lite i Bofors, dom är så jävla smutsiga, sekvensen innan är det dom som kör en huvudtackling men domarn fria, men dom fick dubbelt tillbaka.
Spela fult
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Förövrigt så såg jag en period i länsderbyt mellan beirut och solna och det var den bedrövligaste och mest talanglösa tillställningen jag sett på länge - sämst var som vanligt skäggdoppingen Sandberg bäst i gnaget var inte helt otippat våra exspelare Nyström, Deilert - vad vore horungarna utan DIF ändå vann gnaget vilket visar hur usla ssk var men så består ju halva laget av fd. gnagetlirare
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2017-12-28 09:40:37, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av sPTNC »

android skrev:Olle Alsing
En väldigt rörlig back. Jag tycker att han såg riktigt bra ut idag. Pucksäker och bra defensivt. Tog väldigt många bra beslut utan puck. Dessutom Djurgårdare. Vi har ju tight om backar nästa säsong men jag hade inte haft något emot att ha Olle på sju backar.

Snyggt!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Praetori »

sPTNC skrev:
android skrev:Olle Alsing
En väldigt rörlig back. Jag tycker att han såg riktigt bra ut idag. Pucksäker och bra defensivt. Tog väldigt många bra beslut utan puck. Dessutom Djurgårdare. Vi har ju tight om backar nästa säsong men jag hade inte haft något emot att ha Olle på sju backar.

Snyggt!
Både Englund och AOM står ju utanför NHL-trupperna. Ser hellre ekonomiskt fördelaktiga lån om det går. Fisk lyckas ju få låna hem talanger från AHL så det går ju med rätt kontakter och jobb.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Var iväg och kollade på Almtuna-Björklöven (hade lovat farsan att se löven med honom), och måste säga att Lundin är riktigt duktig! Sjukt kylig med pucken och gör bara rätt grejer. Tycker att han har utvecklat sig bra sen han spelade för oss. Nu hjälpte det föga då Almtuna spelade ruggigt ineffektiv hockey och var svaga bakåt. Mini-Ragge med kusin lirade backpar men var tyvärr riktiga såll bakåt och såg sjukt klena ut.
Sen måste jag säga att wow, Axel Ottosson i löven kommer garanterat lira i SHL nästa säsong. Sjukt pucksäker, snabb och med ett grymt driv. Hans 1-0 mål var riktigt läcker där han varav trampade in och körde in både puck, back, målis och han själv. Honom hoppas jag vi är med och hugger på! Perfekt ersättare till Vejdemo.
Skriv svar