Hockeyallsvenskan 17/18

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kackerlackorna har hemmaplan men kör ändå sin ultradefensiv - ut med skiten
Ceterum censeo Solna esse delendam
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av daaviid »

Jag kan inte förstå hur pensionären Holmqvist kan visa sympatier för detta urtråkiga lag Coco. Dom hade varit ute ur högsta serien utan honom.

Han kan inte hjälpa dom för evigt, tur är väl det.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Timrå för alltså matchen mot coco... Helt otroligt ruttna dödgrävarna är alltså. Snälla må de åka ur.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av B.I.B.A »

Någon som har en aning om var man kan se tabellen för kvalserien till hockeyallsvenskan? Hittar inget på swehockey, aftonbladet, texttv, livescore eller hockeyallsvenskans hemsida? Otroligt dåligt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Lakrisal »

.
Senast redigerad av Lakrisal den 2018-03-26 22:25:56, redigerad totalt 1 gånger.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Lakrisal skrev:
B.I.B.A skrev:Någon som har en aning om var man kan se tabellen för kvalserien till hockeyallsvenskan? Hittar inget på swehockey, aftonbladet, texttv, livescore eller hockeyallsvenskans hemsida? Otroligt dåligt.
https://www.flashscore.se/ishockey/sver ... stallning/

Det är vad jag hittar. Faktiskt riktigt jävla uselt att det inte finns på Swehockey (inte vad jag ser iallafall)
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/8957
Precis som kvalet till SHL ligger under HA-fliken ligger kvalserien under Hockeyettan.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

En tanke som slår mig. Värdelösa CoCo slår Timrå hur långt är då inte korplaget från solna SHL men det är klart ställer men sitt hopp till gnomen Sandberg då får man härja i avföringen på obestämd tid
Ceterum censeo Solna esse delendam
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av B.I.B.A »

Skidlöparn skrev:
Lakrisal skrev:
B.I.B.A skrev:Någon som har en aning om var man kan se tabellen för kvalserien till hockeyallsvenskan? Hittar inget på swehockey, aftonbladet, texttv, livescore eller hockeyallsvenskans hemsida? Otroligt dåligt.
https://www.flashscore.se/ishockey/sver ... stallning/

Det är vad jag hittar. Faktiskt riktigt jävla uselt att det inte finns på Swehockey (inte vad jag ser iallafall)
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/8957
Precis som kvalet till SHL ligger under HA-fliken ligger kvalserien under Hockeyettan.
Tack snälla! Har sett att matcherna rapporteras under "Hockeyettan" men där har inte funnits någon flik med "Overview" som visar tabellen såsom det brukar göra för SHL och Hockeyallsvenskan.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

Spännande att Leksand slog Mora i första matchen på bortais. Den såg jag inte komma.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Spännande att Leksand slog Mora i första matchen på bortais. Den såg jag inte komma.
Jag är inte något jättefan utav Leksand direkt, men efter Moras idiot till klubbdirektör Hermodsson gick ut i media och sågade Mikael Johansson öppet, så hoppas jag att Leksand tar steget upp. Det vore fantastiskt om Karman fick göra sitt mot den där tomten så att han får lipa sig till sömns var eviga natt de kommande månaderna.

Leksand drar även mycket publik vilket är oerhört positivt. Sedan att dom har sina egna skumma saker för sig när det kommer till spelare, löner med mera får komma i andra hand den är gången.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av altsich »

daaviid skrev:
Mattias_87 skrev:Spännande att Leksand slog Mora i första matchen på bortais. Den såg jag inte komma.
Jag är inte något jättefan utav Leksand direkt, men efter Moras idiot till klubbdirektör Hermodsson gick ut i media och sågade Mikael Johansson öppet, så hoppas jag att Leksand tar steget upp. Det vore fantastiskt om Karman fick göra sitt mot den där tomten så att han får lipa sig till sömns var eviga natt de kommande månaderna.

Leksand drar även mycket publik vilket är oerhört positivt. Sedan att dom har sina egna skumma saker för sig när det kommer till spelare, löner med mera får komma i andra hand den är gången.
Dom mörkar i alla fall att dom har Sveriges största privata pengassponsor. Sen är det ju andra saker i historien som varit väldigt lustigt.
Men jag tror Leksand hade varit bra för dom har mer publik hemma och så är det alltid kul att vinna ett Stockholmsderby

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad äckliga Karlskrona är. Gå i konkurs snälla.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av B.I.B.A »

Att öka SHL till 14 lag var verkligen ett katastrofalt beslut. Kan inte se något sätt SHL gynnas av att lag som khk, Växjö, mora mfl spelar inför halvtomma läktare både hemma och borta. Spyr av tanken på fyra möten mot karlskrona och deras skithockey nästa år också.

Samtidigt så kämpar klassiska klubbar, som engagerar fans och fostrar spelare.
Avgå Jocke.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

B.I.B.A skrev:Att öka SHL till 14 lag var verkligen ett katastrofalt beslut. Kan inte se något sätt SHL gynnas av att lag som khk, Växjö, mora mfl spelar inför halvtomma läktare både hemma och borta. Spyr av tanken på fyra möten mot karlskrona och deras skithockey nästa år också.

Samtidigt så kämpar klassiska klubbar, som engagerar fans och fostrar spelare.
Du syftar inte på gnaget hoppas jag...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

TIK som charmat alla med speed och kreativitet i HA blir totalt uddlösa mot SHL:s i särklass sämsta lag khk

Vad krävs för att dom ska försvinna?
Slukhål, var är ni när man behöver er mest? :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar