Hockeyallsvenskan 17/18

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4763
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av diftobbe89 »

Hur fan har Leksand möjlighet att ta in Muller och Pietta, helt sinnesjukt, hade inte han Pietta kontrakt med sin moderklubb i Tyskland till 24/25 eller hur fan funkar sånt i Tyskland egentligen, har ingen aning men går inte Leksand upp till SHL nu så är man den odugligaste jävla muppklubben någonsin, sedan innan har man tagit in Carey mitt under säsongen, skönt att ni fick pisk av Löven ikväll.

Edit: Man har även tagit in McNally nyligen, finns säkert ännu fler när man börja rota runt i deras pisslag.
Spela fult
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av förevigtdjurgården »

Såg SSK-Björklöven idag. Brutalt dålig match, avgjord på domartabbe. Näe, tack bakgården för allt ni lärde oss - dit vill jag inte igen.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Hela allsvenskan är brutalt dålig och ett bevis på det är att ett korplag som solna kan ligga tvåa med ärkesopan Sandberg i spetsen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11857
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, av det jag sett 2017/18 så är HA sämre än någonsin, strukturlös hafs och slafs.
Såg nån match där aik tydligen"imponerade", såg mer ut som Rinkbandy på Vårbergs IP runt 1983.
Tror dock att TIK har en liten chans, mest beroende på den positiva känslan som finns i laget ....och skräcken som KHK och Örebro borde ha över att åka ur SHL just denna säsong


Rögle och Mora må vara färglöst bottenskrap i SHL, men jag föredrar dessa båda alla dagar i veckan framför KHK och Örebro
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A
Inlägg: 2825
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av B.I.B.A »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja, av det jag sett 2017/18 så är HA sämre än någonsin, strukturlös hafs och slafs.
Såg nån match där aik tydligen"imponerade", såg mer ut som Rinkbandy på Vårbergs IP runt 1983.
Tror dock att TIK har en liten chans, mest beroende på den positiva känslan som finns i laget ....och skräcken som KHK och Örebro borde ha över att åka ur SHL just denna säsong


Rögle och Mora må vara färglöst bottenskrap i SHL, men jag föredrar dessa båda alla dagar i veckan framför KHK och Örebro
Tar gärna Leksand och Timrå i utbyte mot Karlskrona och Örebro. Vore ett enormt lyft för SHL att slippa dessa skitklubbar.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

Det mesta är bättre än Karlskrona och Örebro.

Jag har alltid sagt att det kommer vara ett nytt lag som går upp varje år oavsett kvalsystem men denna säsong tror jag faktiskt inget lag åker ur. Årets HA topp är fruktansvärt dåliga.

Sedan går ju Mora på dispens med sin lilla arena. Hur länge? Dom har öppet sagt att dom inte ska bygga ut den de närmaste tio åren
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av -daniel- »

I en vinna-eller-försvinna matchserie så är det till stor del psykologi som spelar in. Om Örebro fortsätter som de gjort senaste tiden så ryker de garanterat, oavsett vilket lag de möter. Påminner en del om DIF året vi åkte ur.
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:I en vinna-eller-försvinna matchserie så är det till stor del psykologi som spelar in. Om Örebro fortsätter som de gjort senaste tiden så ryker de garanterat, oavsett vilket lag de möter. Påminner en del om DIF året vi åkte ur.
Det stora skillnaden på oss och Örebro är att dom inte har onödigt bra backar. 8)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:
-daniel- skrev:I en vinna-eller-försvinna matchserie så är det till stor del psykologi som spelar in. Om Örebro fortsätter som de gjort senaste tiden så ryker de garanterat, oavsett vilket lag de möter. Påminner en del om DIF året vi åkte ur.
Det stora skillnaden på oss och Örebro är att dom inte har onödigt bra backar. 8)
Nä det är helt sant. :)
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av minalman »

Plågsamt att se gnaget mot Almtuna i fortsättningsseriens första match. Rena begravningsstämningen med usel hockey jämfört med första HA-finalen mellan tik och lif igår.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Horribelt spel mellan isråtta och almtuna
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Skidlöparn »

Det märks att dalabajen är ett gäng divor som tycker synd om sig själva. Tar inte kampen alls på isen och gnäller under intervjuerna på att Timrå är fula.
Timrå å sin sida har all chans i världen att slå ut coco, riktigt speediga och intressanta att se!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Timrå ser hungriga ut tror dom straffar CoCo lätt - skrattmatch mellan Dahlén och ärkesopan Printz
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Puckey »

Wennerholm kallar Leksand ett gäng överbetalda virrpannor. Förvisso helt korrekt, men hur lyder nu det där ordstävet om stenar och glashus? :wink:
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Hockeyallsvenskan 17/18

Inlägg av Gman »

Vilket drömscenario att få slippa både KHK och Mora till förmån för Leksand och Timrå :D .
Skriv svar