Fantasy hockey för SHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
hcshl
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-10-06

Fantasy hockey för SHL

Inlägg av hcshl »

Själv har jag spelat en del fantasy hockey för NHL och även testat på Dreamteam och det tidigare Coach Le Mat (numera Cmore Manager). Båda dessa är dock väldigt enkla och jag har aldrig riktigt gillat att alla kan ha samma spelare i sina lag... Inför årets SHL-säsong beslöt jag mig därför för att lansera ett "riktigt" fantasy hockey managerspel baserat på SHL då jag tycker att det saknats för SHL. Strax innan säsongen drog igång lanserades Head Coach SHL - ett managerspel så som vi vill att det skall fungera. Finns mycket funktioner kvar att utveckla och mycket idéer vi vill förverkliga. Vi vågar dock påstå att vi redan nu är det mest kompletta managerspelet baserat på SHL.

Hoppas att några utav er är intresserade att testa och även ge oss lite feedback samt att denna tråd kan få vara kvar. Registrera dig gärna och spela helt gratis på http://www.hcshl.se

Kort om det som utmärker oss mot övriga managerspel för SHL:
-Varje lag i en liga startar sin säsong med att genomföra en draft av spelare
-Två lag i samma liga kan därför aldrig ha samma spelare
-Totalt 4 olika spellägen - klassiskt seriespel eller tre olika Head-to-Head-lägen där man för varje SHL-omgång spelar mot en annan coach i sin liga (vi rekommenderar starkt Head-to-Head då det kryddar varje SHL-omgång ytterligare)
-Varje lag består av 2 målvakter, 6 backar och 9 forwards som alla får poäng baserat på hur de presterar i SHL
-Alla lag kan trada spelare mot de spelare som finns lediga på marknaden
-Beroende på var i laguppställningen spelaren är uppsatt (första, andra eller tredjefemma) får spelaren en bonus/avdrag på sina inspelade poäng
-En vinnare utses bland annat för varje SHL-omgång och månad - därför är det aldrig för sent att börja spela

Tack för din tid!

Mvh
Daniel,
grundare Head Coach SHL
Skriv svar