JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Grym insats, njöt av att se USA:s spoiled brats gråta.

Ja, domarnivån var inte ett dugg bättre än i SHL, pinsamt ocg parodiskt i 3:e perioden.
Stort cred till Montén som bara flinade i båste och snackade lugnt med killarna, istället för att flytta fokus till domarna, lätt hänt annars när man blir förbannad och frustrerad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Vi borde haft en matchtråd. Davidsson Fjällby är värda en egen.

Bra första. Hoppas grabbarna maler på i andra.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

Jag blir galen på mitt piss-vpn som bara ger 1 Mbit el. liknande, riktig buffer-fest att titta på matchen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Jag blir galen på mitt piss-vpn som bara ger 1 Mbit el. liknande, riktig buffer-fest att titta på matchen.
Tror inte det behövs VPN för att titta på matchen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:Jag blir galen på mitt piss-vpn som bara ger 1 Mbit el. liknande, riktig buffer-fest att titta på matchen.
Tror inte det behövs VPN för att titta på matchen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Kanske inte från sverige, men jag kan garantera att det behövs från staterna..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

jag försöker alltså titta på svt:s stream med Härenstam och vår vän Renberg som än idag sitter och förnekar sitt förflutna som mysfarbror i studion.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:Jag blir galen på mitt piss-vpn som bara ger 1 Mbit el. liknande, riktig buffer-fest att titta på matchen.
Tror inte det behövs VPN för att titta på matchen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Kanske inte från sverige, men jag kan garantera att det behövs från staterna..
Det är bara vissa sändningar som kräver VPN. Typ Melodifestivalen behöver man inte VPN för.

Annars borde ju matchen gå på lokala medier i staterna.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:Jag blir galen på mitt piss-vpn som bara ger 1 Mbit el. liknande, riktig buffer-fest att titta på matchen.
Tror inte det behövs VPN för att titta på matchen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Kanske inte från sverige, men jag kan garantera att det behövs från staterna..
Det är bara vissa sändningar som kräver VPN. Typ Melodifestivalen behöver man inte VPN för.

Annars borde ju matchen gå på lokala medier i staterna.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Asg, du är den bästa skribenten på hela forumet och jag gillar dig skarpt, men jag förstår inte varför du ifrågasätter mitt påstående att det finns behov av VPN för att titta på matchstreamen på svtplay utanför sverige.

Tro mig -- man behöver det. Bildbevis:

https://www.dropbox.com/s/f98qzkpojkmxa ... e.PNG?dl=0
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Trist att se hur den unga generationen hockeyspelare slänger sig.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Trist att se hur den unga generationen hockeyspelare slänger sig.
Ja det är bedrövligt. Men det hänger ihop med domarnivån. Hade de haft NHL-domare hade det inte varit något, alternativt diving.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

Mattias_87 skrev:Trist att se hur den unga generationen hockeyspelare slänger sig.
Ja det är trist. Men det är nästan ännu värre att se hur ont minsta lilla beröring plötsligt gör 2018 -- trots att skydden är bättre än någonsin. En touch är numera är direkt livshotande, av bilderna att döma. Ajajaj!

Man kan se liknande beteende hos 3-åringar, men det verkar ha stigit i åldrarna senaste åren. Det här med att bita ihop verkar vara helt ute?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JVM

Inlägg av sensei »

Jaja, så blev det som det blev.

Det är roligt att se det höga tempot och det hysteriska poke-krigandet.

Mindre roligt att se filmningarna, att allt gör så innihelvete ont; minsta beröring är direkt livshotande och ska vi vara ärliga så sker de hårdaste tacklingarna av det egna laget i samband med målfirande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: JVM

Inlägg av Donkels-2.0 »

Genomgående sämst i det Svenska laget var inte helt otippat Gnagarkarlström som återigen visar hur defekt Gnagets hockeyverksamhet är
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lider lite med ägarna av produkten NHL om detta är framtiden vi skådar.
Både USA och Kanada är 7 gånger värre med diving/filmningar än vad Tjeckien och Slovakien någonsin varit.
Istället för fysiskt stenhårt spel verkar inspiration nu istället hämtas från de sydeuropeiska fotbollsligorna, där det är en del av spelet att försöka lura domarna.

Sverige gör en klockren insats, tyvärr blir alla BP tills slut avgörande, det fanns ingen kräm kvar att gå för ett avgörande


Sedan är det ett feltänk när bisittaren Jonas Andersson säger att
-det är så imponerande, för det är svårare för dessa unga spelare att spela som Sverige gör, jämfört med Kanadas spel.

Vi utbildar våra kids i att hålla i puck, snirkla, passa, stänga ytor, båga av, styra ut osv.
Kandas grund ligger i repetetiv intensitet och enkelhet runt båda målen, ta in pucken på mål, för det är där det händer.
En liten titt i Guldhistoriken avslöjar vilket spelsätt som verkar ha gett bäst resultat genom åren
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2018-01-06 10:59:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:Genomgående sämst i det Svenska laget var inte helt otippat Gnagarkarlström som återigen visar hur defekt Gnagets hockeyverksamhet är
Du har verkligen norra Europas största gnagar-komplex, verkar helt fixerad vid detta, allt kretsar runt deras existens, du lyckas lyfta in aik i nästan alla trådar.

Du vet väl hur det är, det man hatar mest ligger oftast närmast en själv :lol:

Solna skulle le stort om dom såg hur mycket energi du lägger på dom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar