JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:Lider lite med ägarna av produkten NHL om detta är framtiden vi skådar.
Både USA och Kanada är 7 gånger värre med diving/filmningar än vad Tjeckien och Slovakien någonsin varit.
Istället för fysiskt stenhårt spel verkar inspiration nu istället hämtas från de sydeuropeiska fotbollsligorna, där det är en del av spelet att försöka lura domarna.

Sverige gör en klockren insats, tyvärr blir alla BP tills slut avgörande, det fanns ingen kräm kvar att gå för ett avgörande


Sedan är det ett feltänk när bisittaren Jonas Andersson säger att
-det är så imponerande, för det är svårare för dessa unga spelare att spela som Sverige gör, jämfört med Kanadas spel.

Vi utbildar våra kids i att hålla i puck, snirkla, passa, stänga ytor, båga av, styra ut osv.
Kandas grund ligger i repetetiv intensitet och enkelhet runt båda målen, ta in pucken på mål, för det är där det händer.
En liten titt i Guldhistoriken avslöjar vilket spelsätt som verkar ha gett bäst resultat genom åren
Kan det ha något att göra med urvalet av ishockeyspelare/befolkningsmängd att göra också?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Lider lite med ägarna av produkten NHL om detta är framtiden vi skådar.
Både USA och Kanada är 7 gånger värre med diving/filmningar än vad Tjeckien och Slovakien någonsin varit.
Istället för fysiskt stenhårt spel verkar inspiration nu istället hämtas från de sydeuropeiska fotbollsligorna, där det är en del av spelet att försöka lura domarna.

Sverige gör en klockren insats, tyvärr blir alla BP tills slut avgörande, det fanns ingen kräm kvar att gå för ett avgörande


Sedan är det ett feltänk när bisittaren Jonas Andersson säger att
-det är så imponerande, för det är svårare för dessa unga spelare att spela som Sverige gör, jämfört med Kanadas spel.



Vi utbildar våra kids i att hålla i puck, snirkla, passa, stänga ytor, båga av, styra ut osv.
Kandas grund ligger i repetetiv intensitet och enkelhet runt båda målen, ta in pucken på mål, för det är där det händer.
En liten titt i Guldhistoriken avslöjar vilket spelsätt som verkar ha gett bäst resultat genom åren
Kan det ha något att göra med urvalet av ishockeyspelare/befolkningsmängd att göra också?
Haha, njaaa....kanske :) (så klart)


Jag menar bara att resonemanget känns fånigt, att prata om att egentligen är vi bättre, för vi spelar svårare ....och att Kanadas spel är primitivt och därmed enklare att utföra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:Grym insats, njöt av att se USA:s spoiled brats gråta.

Ja, domarnivån var inte ett dugg bättre än i SHL, pinsamt ocg parodiskt i 3:e perioden.
Stort cred till Montén som bara flinade i båste och snackade lugnt med killarna, istället för att flytta fokus till domarna, lätt hänt annars när man blir förbannad och frustrerad
Lite sen på pucken här. Kul att du gillar Montens smaljande nu. När han var i DIF var du väl en av dom som irriterades allra mest av att Monten log någon gång i båset.

Antagligen hade samma sak skett nu om Sverige hade torskat mot USA.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Grym insats, njöt av att se USA:s spoiled brats gråta.

Ja, domarnivån var inte ett dugg bättre än i SHL, pinsamt ocg parodiskt i 3:e perioden.
Stort cred till Montén som bara flinade i båste och snackade lugnt med killarna, istället för att flytta fokus till domarna, lätt hänt annars när man blir förbannad och frustrerad
Lite sen på pucken här. Kul att du gillar Montens smaljande nu. När han var i DIF var du väl en av dom som irriterades allra mest av att Monten log någon gång i båset.

Antagligen hade samma sak skett nu om Sverige hade torskat mot USA.
Ok, då vet jag :wink:

Kan dock tycka att det är viss skillnad att le åt en domares ickeförmåga (med ansvar över en grupp pojkar) jämfört med att stå i DIF:s bås med stora smilbanden på när vi bjuder på Indianare på löpande band och i stadig takt marscherar ur SHL


Men jo, egentligen var nog hans leende lika gulligt då, men kunde nog inte ta in det riktigt :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av -daniel- »

Det var nog jag som irriterade mig mest av alla på Monténs flin. :lol: Vilket jag fortfarande gör måste erkännas... ser sådär snusförnuftigt ut. Lite

-"Jahaja ser man på. Nu släpper vi in ytterligare ett mål i vårt pågående 5-3 spel och är på väg rakt ner i HA. Men vad vore en bal på slottet när man likväl för samma entrépeng kan dansa bland råttorna i kloaken under?... Man ser inte rinken för alla klubbor. Den som välter liten målbur faller oftast själv däri. Alla goda ting är tre poäng. Kasta aldrig liten klubba i en stor kuvös."

osv osv
Bild
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Holtz, Björnfot och Raymond kaosar med finnarna. Holtz avgör. Fint som snus.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: JVM

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:Holtz, Björnfot och Raymond kaosar med finnarna. Holtz avgör. Fint som snus.
Hade inte gjort bort sig idag i gamnackarnas lag
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:
Praetori skrev:Holtz, Björnfot och Raymond kaosar med finnarna. Holtz avgör. Fint som snus.
Hade inte gjort bort sig idag i gamnackarnas lag
Äh. Låt Växjö ha sitt lilla roliga. Lite finare lite bättre, alltid oavsett. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

När vi ändå snackar om Montén (även om det var snart ett år sen).

Han är säkert jättekompetent i många bitar runtom men killen har ju inte en suck till att kunna kalla sig en matchcoach. Det är kanske det absolut främsta och mest nödvändiga i korta turneringar som JVM är; just att kunna förändra en matchbild med ett drag på ett eller annat sätt vilket kastar om dynamiken ute på isen. Under de år Montén har haft huvudansvar för Juniorerna har jag inte sett honom ändra absolut någonting om inte verkligen tvingad till detsamma (lex skada) eller i matchens sista minut.

För övrigt är jag ganska säker på att Sverige slutar fyra i år.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: JVM

Inlägg av Donkels-2.0 »

förevigtdjurgården skrev:När vi ändå snackar om Montén (även om det var snart ett år sen).

Han är säkert jättekompetent i många bitar runtom men killen har ju inte en suck till att kunna kalla sig en matchcoach. Det är kanske det absolut främsta och mest nödvändiga i korta turneringar som JVM är; just att kunna förändra en matchbild med ett drag på ett eller annat sätt vilket kastar om dynamiken ute på isen. Under de år Montén har haft huvudansvar för Juniorerna har jag inte sett honom ändra absolut någonting om inte verkligen tvingad till detsamma (lex skada) eller i matchens sista minut.

För övrigt är jag ganska säker på att Sverige slutar fyra i år.
Om men ger kaptensbindeln till sopan Ginning så är man redan där ute på djupt vatten
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:
förevigtdjurgården skrev:När vi ändå snackar om Montén (även om det var snart ett år sen).

Han är säkert jättekompetent i många bitar runtom men killen har ju inte en suck till att kunna kalla sig en matchcoach. Det är kanske det absolut främsta och mest nödvändiga i korta turneringar som JVM är; just att kunna förändra en matchbild med ett drag på ett eller annat sätt vilket kastar om dynamiken ute på isen. Under de år Montén har haft huvudansvar för Juniorerna har jag inte sett honom ändra absolut någonting om inte verkligen tvingad till detsamma (lex skada) eller i matchens sista minut.

För övrigt är jag ganska säker på att Sverige slutar fyra i år.
Om men ger kaptensbindeln till sopan Ginning så är man redan där ute på djupt vatten
Lite väl hårt att såga en junior i början av sin seniorkarriär och därefter en tränare på samma grunder.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: JVM

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag hoppas att det går bra för Sverige men Montén gillar jag inte - punkt slut!
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

För första gången faktiskt en svensk förlust som inte har mig upp i varv och frustrerad. Vi faller mot ett bättre Ryssland.

Jag hade gärna sett en utvisning på förseelsen strax innan 4-4, det hade jag velat ha oavsett lagtillhörighet eftersom det rånar både målchansen och möjligheten att backchecka och i slutskedet faktiskt blir det som fäller ett avgörande - men Ryssland såg ut som ett seniorlag och vi såg verkligen ut som de mjuka junisar den här upplagan, frånsett Gustafsson, faktiskt är.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tack för denna gång, LillaSportspegeln-Marie och Dragans brorsa Sopan Umicevic.
Ni håller en konstant låg nivå, det är skönt med en trygg leverans

Svenska backarna har haft stora problem mot lite bättre motstånd, Broberg och Björnfot kanske minst bra tajmade
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5694
Blev medlem: 2012-09-14

Re: JVM

Inlägg av Vikas »

Svårt att vara missnöjd med ett broms (edit: brons, höhö) med tanke på det ganska svaga laget vi ställer upp med i år.
Senast redigerad av Vikas den 2020-01-06 01:10:31, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar