JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Holtz hade inte många rätt, hyfsad frustration hos honom nu, hoppas det släpper
Tycker han gjorde en rätt bra match. Grymma hemarbeten och inte dålig offensivt. Kedjan med Raymond lider av att inte ha en riktigt het center.
Jovars, men han är ju inte främst uttagen för sitt slit och arbete, även om det är snyggt att han jobbar på, trots att det går emot.

Han slår liksom knut på sig själv i avslutslägena nu.
När man slutade att hela tiden söka Holtz, då blev det mål i PP
Ur exakt samma position som Holtz brukar ha (och hade 20s innan).

Raymond/Holtz storhetstid kommer. Om än inte just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Holtz hade inte många rätt, hyfsad frustration hos honom nu, hoppas det släpper
Tycker han gjorde en rätt bra match. Grymma hemarbeten och inte dålig offensivt. Kedjan med Raymond lider av att inte ha en riktigt het center.
Jovars, men han är ju inte främst uttagen för sitt slit och arbete, även om det är snyggt att han jobbar på, trots att det går emot.

Han slår liksom knut på sig själv i avslutslägena nu.
När man slutade att hela tiden söka Holtz, då blev det mål i PP
Ur exakt samma position som Holtz brukar ha (och hade 20s innan).

Raymond/Holtz storhetstid kommer. Om än inte just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Holtz hade inte många rätt, hyfsad frustration hos honom nu, hoppas det släpper
Tycker han gjorde en rätt bra match. Grymma hemarbeten och inte dålig offensivt. Kedjan med Raymond lider av att inte ha en riktigt het center.
Jovars, men han är ju inte främst uttagen för sitt slit och arbete, även om det är snyggt att han jobbar på, trots att det går emot.

Han slår liksom knut på sig själv i avslutslägena nu.
När man slutade att hela tiden söka Holtz, då blev det mål i PP
Ur exakt samma position som Holtz brukar ha (och hade 20s innan).

Raymond/Holtz storhetstid kommer. Om än inte just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jo då, jag fattade första gången :wink:
Att Raymond/Holtz storhetstid kommer är ju ganska cementerat, vore dumt att argumentera om.

Det enda jag säger är att Holtz är inne i en svacka, han kramar klubban hårt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Det enda jag säger är att Holtz är inne i en svacka, han kramar klubban hårt
Aha haha och jag var nog lite otydlig. Jag tror det kommer släppa för duon redan i nästa match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

Re: JVM

Inlägg av Harmageddon »

Ett perfekt tillfälle att Holtz hittar självförtroendet mot Österrike inatt.
Såvida inte Sverige tar för lätt på uppgiften så gissar jag på två mål ikväll från Holtz. Vore trevligt för hans skull framförallt
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

Imponerad av översköljningen som presenteras i första perioden. Lätt att man slår av och såsar när man möter ett så pass mycket sämre motstånd som Österrike ändå är.

Blir liksom, ganska mycket i vanlig ordning, mer och mer frälst för varje sekund man tittar på Juniorkronorna. Extremt imponerad av Söderblom och Costmar, den senare främst från Tjeckien-matchen; den förre i ungefär exakt varje sekund man ser honom på isen. Herregud vilken jätte - och då pratar jag inte bara bokstavligt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Imponerad av översköljningen som presenteras i första perioden. Lätt att man slår av och såsar när man möter ett så pass mycket sämre motstånd som Österrike ändå är.

Blir liksom, ganska mycket i vanlig ordning, mer och mer frälst för varje sekund man tittar på Juniorkronorna. Extremt imponerad av Söderblom och Costmar, den senare främst från Tjeckien-matchen; den förre i ungefär exakt varje sekund man ser honom på isen. Herregud vilken jätte - och då pratar jag inte bara bokstavligt.
Ja varje år blir man lika överraskad över hur bra juniorkronorna är.
Söderblom.... ja jag är också frälst. Kan ju bli tokgrym i NHL om han utvecklar sitt fysiska spel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

Nog den absolut bästa ishockeymatch jag har sett på väldigt, väldigt länge. Extremt välspelad match, som hade ungefär exakt allting och lite till. Matchen hade verkligen sluta i favör av vilket lag som helst.

54 raka matcher. 2006-2020. Allting tar slut någon gång, men ingen skugga ska falla över detta lag eller sättet de förlorar på. Fantastiskt väl genomförd match från båda lagen.

Nu när vi väl torskat i gruppspel kanske vi kan dra till med att göra ett bra slutspel. Det här var det kvitto jag ville ha på att Sverige kan hantera att stå upp mot kvalitativt motstånd även i år. Personligen har jag Ryssland som turneringsvinnare.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: JVM

Inlägg av Donkels-2.0 »

Grymt orättvist att vi förlorade mot kolchossbönderna
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

Donkels-2.0 skrev:Grymt orättvist att vi förlorade mot kolchossbönderna
Håller absolut inte med. Matchen kunde ha slutat hursomhelst, och ryssarna var starkare på offensiv kasse och i att utnyttja våra misstag i sorteringen och hemgångar.

Fortfarande helt lyrisk över matchen som helhet. Peak performance juniorishockey. Jag har gärna fel, men har svårt att se någon match i resten av turneringen som kommer spelas på högre nivå, möjligen om Kanada och Ryssland stöter på varandra.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13716
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Praetori »

Det enda jag inte gillar med Juniorkronorna är att de inte är elaka. Ryssarna skrattar åt oss och är en av anledningarna till att vi torskar matchen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

Re: JVM

Inlägg av Harmageddon »

En annat problem var att juniorkronorna var väldigt ineffektiva i PP mot Ryssland. Ryssarna däremot var stekheta(gjorde tre) och som alla vet special teams ännu viktigare vid täta matcher.
Som alltid mot Ryssland så är det alltid sevärt tycker jag, likaså denna match.

Hoppas man har tränat på PP och åker mycket skridskor inatt.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av förevigtdjurgården »

Alnefelt ser ut exakt som han gjort stora delar av säsongen i HV. Han lyckades kasta den här matchen inom loppet av 5 minuter.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: JVM

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, lika bra att dom ryker direkt i kvarten.
Alla mästerskapstitlar under Covid-19 kommer iaf bara bli ihågkomna av fel anledning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar