Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av minalman »

Bra att vi åkte ur, så att vi nu kan lägga all energi på att få bort Abbe... Den viktigaste frågan i världen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Kvinnomisshandel och pedofili, det är vad Hamrén tycker svenska landslaget ska stå för.

Just DÄR tappades det lilla, lillaaaaa förtroendet jag hade kvar för Erik Hamrén.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

20002001 skrev:Kvinnomisshandel och pedofili, det är vad Hamrén tycker svenska landslaget ska stå för.

Just DÄR tappades det lilla, lillaaaaa förtroendet jag hade kvar för Erik Hamrén.
jag slutade bry mig så fort alexander gerndt kom med men detta tar fan priset,...fy fan alltså,
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Challen »

Fyfan va äckligt. Jag skäms


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Puckey »

Simon Tibbling!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av minalman »

Tibbling ger Sverige en OS-biljett! Så häftigt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Henke_F »

minalman skrev:Tibbling ger Sverige en OS-biljett! Så häftigt!
Är det JK som är nere och håller igång sverigeklacken? Tror Tibbling kände DIF-vibbar på alla "våra" hejarramsor med där texten är lite utbytt bara.

"Den som inte hoppar är ett gnagarsvin" och "Vi ger aldrig upp, Djurgårn", gick ju lite då och då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Simon Dribbling!
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av captcash »

Henke_F skrev:
minalman skrev:Tibbling ger Sverige en OS-biljett! Så häftigt!
Är det JK som är nere och håller igång sverigeklacken? Tror Tibbling kände DIF-vibbar på alla "våra" hejarramsor med där texten är lite utbytt bara.

"Den som inte hoppar är ett gnagarsvin" och "Vi ger aldrig upp, Djurgårn", gick ju lite då och då.
Ja det var rätt mycket lånat där.. nästan så man trodde det var Luleå eller Coco som spelade... dock är jag halvt OK med att landslaget får "sno" våra ramsor, men där går också gränsen.

Dessutom kändes det onekligen som halva gänget i Kungsan idag hoppa och sjöng just "gnagarsvin" istället för "portugis"... alt är det bara så inrotat i hjärnan att man hör det man är van vid.

Grymt med guld vilket som, synd bara Tibbling inte fick spela hela matchen.. Quaison var totalt usel i sitt inhopp... men kan inte gnälla i efterhand då vi trots allt vann (fast vi hade gjort det under ordinarie om Tibbe fått lira hela matchen ;))..
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av daaviid »

Den här tråden har varit stendöd i flera år nu.

Hur kan vårat landslag ha tagit sig till VM i fotboll? Seriöst, suger rejält det lilla jag har sett utav de två träningslandskamperna som har spelats nu.

Visst att det inte är helt ordinarie lag, men jäklar va dåliga dom är. :lol:
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Henke95 »

daaviid skrev:Den här tråden har varit stendöd i flera år nu.

Hur kan vårat landslag ha tagit sig till VM i fotboll? Seriöst, suger rejält det lilla jag har sett utav de två träningslandskamperna som har spelats nu.

Visst att det inte är helt ordinarie lag, men jäklar va dåliga dom är. :lol:
Att Sverige tog sig till VM var en bragd, avdelning större. Inte minst med tanke på att man hade en riktigt svår kvalgrupp och fick i princip tuffast möjliga motstånd i play-offet. Janne Andersson tycker jag på det stora hela har gjort ett fantastiskt jobb hittills som förbundskapten. Han har vågat förorda vikten av spelet med boll, där jag tycker att nyare generationer av svenska fotbollspelare inte är alltför långt efter de större nationerna. Att man i huvudsak syftar till att ägna sig åt riskminimering med ett rakt 4-4-2 ter sig väl ganska oangenämt, men samtidigt är spelet i högre grad anpassat till det spelarmaterial som finns. För let’s face it, utöver Emil Forsberg har vi ingen spelare som ens är i närheten av europeisk toppklass.

Hamrén var ju en fullständigt katastrofal företrädare utan någon som helst form av kompetens, vision eller ledarförmåga, så det skulle mycket till om man hade lyckats hitta en ersättare som var ännu sämre. Tror vi får det rejält tufft i VM, poäng mot Mexico räknar jag med, men Tyskland och Sydkorea håller jag som gruppfavoriter.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Henke95 skrev: Tror vi får det rejält tufft i VM, poäng mot Mexico räknar jag med, men Tyskland och Sydkorea håller jag som gruppfavoriter.
Berätta, du vet nåt som jag missat helt (Sydkorea, 59:a på FIFAs ranking).
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Henke95 skrev: Tror vi får det rejält tufft i VM, poäng mot Mexico räknar jag med, men Tyskland och Sydkorea håller jag som gruppfavoriter.
Berätta, du vet nåt som jag missat helt (Sydkorea, 59:a på FIFAs ranking).
De har ett väldigt bolltryggt mittfält och två väldigt duktiga anfallare i Son och Hee-chan. Det, i kombination med en tydlig spelfilosofi, gör att jag tror de kan överraska. Det är väl försvars- och målvaktsspelet som är rejält svajigt, men jag har svårt att se att firma Berg/Toivonen har nåot att hämta där ändå.

Just FIFA-rankingen är otroligt skev, Polen är till exempel rankade 6:a i världen och Schweiz är 8:a.
Victory is sweetest when you've known defeat.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av daaviid »

Sebastian Larsson och Marcus Berg har väl ändå gjort sitt i landslaget? Kulusevski och Isak är ju givna om man jämför dessa spelare rakt av. Pinsamt.
kaminor
Inlägg: 3245
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenska Herrlandslaget i Fotboll

Inlägg av kaminor »

daaviid skrev:Sebastian Larsson och Marcus Berg har väl ändå gjort sitt i landslaget? Kulusevski och Isak är ju givna om man jämför dessa spelare rakt av. Pinsamt.
Tycker Berg gör det förvånansvärt bra. Men i teorin är självklart Quaison och Isak ett mer intressant anfallspar. Att Sebbe ska ersättas av Kulan är givet, och lär väl ske per omgående. Har även svårt att se hur Granen ska ta tillbaks en plats i mittförsvaret till EM. Och Gustav Svensson måste ju ha satt sin sista potatis.
Skriv svar