Damfotbollen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Yellowhand
Inlägg: 63
Blev medlem: 2012-07-03

Damfotbollen

Inlägg av Yellowhand »

Ingen stark koppling till hockeyn men mitt hjärta gråter ändå inför risken att ramla ur Dags för Vickan att dra på sig dojorna?

Flyttade tråden till rätt kategori. /Webmaster
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
Yellowhand
Inlägg: 63
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Damfotbollen

Inlägg av Yellowhand »

Tack
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Damfotbollen

Inlägg av minalman »

Damerna slår Tyresö med 2-0. Avgör guldstriden till Plastlagets nackdel? Tänk att Djurgården kan ändå!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Yellowhand
Inlägg: 63
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Damfotbollen

Inlägg av Yellowhand »

In med Vickan och Flyborg de sista matcherna!
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Damfotbollen

Inlägg av Hajduk »

Det ser rätt så mörkt ut. 4 (5) poäng upp till säker mark och bara tre matcher kvar. Lite sent att vakna till nu men jag hoppas iaf att tjejerna kan klara av det.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Damfotbollen

Inlägg av daaviid »

Om det nu är någon som följer damlaget i fotboll så direktsänds matchen på denna länk.

http://nlt.se/sport/1.3901532-live-se-l ... arden-live

Detta hade jag endast nys om eftersom jag bor i trakten utav lokaltidningen. Följer väl inte damlaget i övrigt, men kanske någon blir glad som gör det och nu kan se matchen.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Damfotbollen

Inlägg av Godnoken »

0-6 till Djurgården. Mia Jalkerud gjorde alla 6 målen. Inte illa.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
LunJo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-01-23
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Damfotbollen

Inlägg av LunJo »

Godnoken skrev:0-6 till Djurgården. Mia Jalkerud gjorde alla 6 målen. Inte illa.

Det gillar vi :D
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Damfotbollen

Inlägg av mb81 »

LunJo skrev:
Godnoken skrev:0-6 till Djurgården. Mia Jalkerud gjorde alla 6 målen. Inte illa.

Det gillar vi :D
Välkommen till forumet och spännande val av första inlägg.
#10
Inlägg: 13061
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Damfotbollen

Inlägg av #10 »

Vet inte vart jag skulle posta detta så tyckte damfotbollen passade bäst :wink: , men lite kul att se Östersund stänka dit 2 snygga mål mot Gunners borta, är fan imponerad.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Damfotbollen

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det är alltid fint när man lyckas ta till vara på människors talang/skills och hitta rätt nivå på uppdragen.

Så att CMORE nu sätter Lena på att kommentera Nya Zeland-Nederländerna i DAM VM får ju alla rätt i min bok, hoppas man lyckas skaka fram liknande uppdrag framöver, så jag slipper henne i SHL
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Re: Damfotbollen

Inlägg av Harmageddon »

Jag blev väldigt chockad över denna nyhet tidigare idag och tråkigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Hittade mer information på Expressen
https://www.expressen.se/gt/sport/fotbo ... ksamheten/

– På kort sikt kan det se dåligt ut. Men vi gör det för damfotbollens framtid, säger ordföranden Peter Bronsman.

Du är ordförande och har genom ditt företag Kopparbergs pumpat in mycket pengar i klubben genom åren. Det är inte bara så att du har tröttnat på det?
– Nej. I dag är det ingen fara. Men på sikt kommer det att behövas mycket mer pengar för att kunna ge tjejerna förutsättningarna för att konkurrera. För en herrklubb handlar det om kanske 10–15 procent av omsättningen, de pengarna kommer vi inte att kunna matcha, svarar ordföranden.

– För några år sedan kunde vi besegra Manchester City. Men nu har vi ingen chans att matcha sådana klubbars förutsättningar. De stora herrklubbarna har nu damlag, det är trenden. Och då kan vi inte konkurrera.


Stora frågan är vilket lag(Kristianstad, Linköping el. annat lag) ska utmana Rosengård under de närmaste åren och hur mycket kommer detta påverka damfotbollen.

Tråkigt att Djurgården tappade Olivia Schough till Rosengård.
Det blir intressant att se om man någon/några spelare hamnar hos Djurgården ist och man kan höja sig en nivå i damallsvenskan.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Damfotbollen

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev:Jag blev väldigt chockad över denna nyhet tidigare idag och tråkigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Det måste ligga något mer bakom. Tycker de svävar rätt bra på förklaringarna och det verkar ju helsnurrigt att man planerar för en ny säsong och rullar på som vanligt för att sedan plötsligt dra mattan från under fötterna på laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Re: Damfotbollen

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev:
Harmageddon skrev:Jag blev väldigt chockad över denna nyhet tidigare idag och tråkigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan
Det måste ligga något mer bakom. Tycker de svävar rätt bra på förklaringarna och det verkar ju helsnurrigt att man planerar för en ny säsong och rullar på som vanligt för att sedan plötsligt dra mattan från under fötterna på laget.
Håller med.
Om Kopparberg inte är intresserad att fortsätta som huvudsponsor så kunde en annan sponsor(t.ex. Prioritet Finans) tagit över. Tror säkert att andra sponsorer klivit in då Göteborg FC är regerande mästare och fortsätter i Champions League kommande säsong om de fått sådan förfrågan.

Måste vara tråkigt för spelarna och även de spelare man värvat sen säsongsavslutningen.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Re: Damfotbollen

Inlägg av Harmageddon »

Ni som missat utvecklingen så har Göteborg FC lyckats lösa situationen och man fortsätter sin verksamhet tack vare att andra privatpersoner, företag, etc kliver in.

Otroligt märkligt att man inte i höstas hade en privat dialog om klubbens utveckling och löste det då ist för det kommer ut i media på detta sätt. Förlänger kontrakt och värvat spelare.
Kändes väldigt oprofessionellt och oseriöst, speciellt från Kopparbergs sida.

Ifall ni undrar tycker jag det är bra att Göteborg FC är kvar pga att inte Rosengård ska fortsätta sin dominans i toppen, satsningen inför kommande OS som är näst på tur.

Tråkigt nog har inte Djurgården lyckats så bra i damallsvenskan. Enda spelaren (Olivia Schough) som gjorde matcherna underhållande har värvats till annat lag.
Skriv svar