NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#40 i Vancouver är så löjligt bra så man får rysningar, hans rookiesäsong är helt svindlande.

Pojkvaskern väger 80kg.
Om några år kommer han vara ostoppbar, om han inte går vilse i Hjärntrappan dvs
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av crike »

Enig med ovanstående.

Slås även av att Erik Gustavsson gjort 20p i år (37GP). Jag ska vara helt ärlig och trodde inte han skulle ha en chans i NHL. Om han även "vuxit upp" mentalt har han förtjänat en ursäkt från min sida. Är absolut en av de spelare som jag stört mig mest på i modern tid.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

crike skrev:Enig med ovanstående.

Slås även av att Erik Gustavsson gjort 20p i år (37GP). Jag ska vara helt ärlig och trodde inte han skulle ha en chans i NHL. Om han även "vuxit upp" mentalt har han förtjänat en ursäkt från min sida. Är absolut en av de spelare som jag stört mig mest på i modern tid.
Haha, ja du lär ju inte ha varit ensam :lol: .

Det kostar på för det laget som får stå för "mognadsprocessen", då alla misstag görs, som betalas tillbaka längre fram i karriären.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: NHL

Inlägg av Frankie »

Lee Harvey Oswald skrev:
crike skrev:Enig med ovanstående.

Slås även av att Erik Gustavsson gjort 20p i år (37GP). Jag ska vara helt ärlig och trodde inte han skulle ha en chans i NHL. Om han även "vuxit upp" mentalt har han förtjänat en ursäkt från min sida. Är absolut en av de spelare som jag stört mig mest på i modern tid.
Haha, ja du lär ju inte ha varit ensam :lol: .

Det kostar på för det laget som får stå för "mognadsprocessen", då alla misstag görs, som betalas tillbaka längre fram i karriären.
Kul för honom själv om det går bra i karriären, men varför skulle det behövas någon ursäkt ifrån någon för att han var omogen, skulle fintas (snurrfinter?) fast han var last man back och att spela med munnen öppen etc. "back in the days"?
Ett "-Grattis ungjävel till att du kanske växte upp tillsist." är nog mer passande.

Sen lika som att vi nog inte kommer att se Kronwall eller Oduya lira hos oss igen så "slipper" vi nog E.G. med om nhl-karriären går hyfsat.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

crike skrev: Slås även av att Erik Gustavsson gjort 20p i år (37GP). Jag ska vara helt ärlig och trodde inte han skulle ha en chans i NHL. Om han även "vuxit upp" mentalt har han förtjänat en ursäkt från min sida. Är absolut en av de spelare som jag stört mig mest på i modern tid.
Jag kommer ihåg tongångarna om EG. En grym back men han hamnade i samma fack som Norell (och även Högström blev satt i forumets skamvrå i början innan han blev helgonförklarad).
Däremot spelar det ju ingen större positiv roll för Djurgården om man spelar som ett dasslock i SHL för att sedan bli en fenomenal NHL-lirare. Om man inte vänder hem och kryddar laget på hockeyålderns höst då förstås.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: NHL

Inlägg av Erik af Sibirien »

Det jag gillade mest med Gustavsson var att han, till skillnad frå de flesta andra i laget, stod upp för sina kamrater och tog en fight emellanåt. Fortfarande med öppen mun, i.o.f.s.
johnwhick
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-03-13
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av johnwhick »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Krüger är läskigt jävla bra alltså. Han flyger verkligen fram på isen.

En assist redan, dessutom.
"Kan Marcus Krüger spela i NHL kan Tim Eriksson defintivt göra det" eller vad var det Mäklaren sa?

den gamla Mäklaren... :)
Haha! Ja, Tim i NHL, det hade varit en syn att skåda.. :lol:
Hahaha! Yeah Really :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av Salas »

Hockey är verkligen en fantastisk sport. Först ser man Djurgården slakta Frölunda, för att morgonen efter få se Sharks - Vegas på morgonkvisten. Jag har sett många matcher genom åren, frågan är om inte Sharks - Vegas är den sjukaste matchen jag någonsin sett?

Vegas har full koll, leder med 3-0 borta med ynka 10 minuter kvar. Då åker Cody Eakin på ett av de mest horribla matchstraff jag någonsin sett. Än värre för Vegas så gör Sharks antagligen det bästa enskilda powerplayet i Stanley Cups historia när de inte bara gör ett, två eller tre... utan fyra (!!!!) mål.
Vegas måste ju vara sänkta tänker man, inte minst när de träffar stolpen med 80 sekunder kvar och brände ett öppet mål strax innan. Men de lyckas hitta 4-4 ändå.

Nu förlängning. Ni som inte ser, slå på direkt!
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av Johanneshov »

Salas skrev:Hockey är verkligen en fantastisk sport. Först ser man Djurgården slakta Frölunda, för att morgonen efter få se Sharks - Vegas på morgonkvisten. Jag har sett många matcher genom åren, frågan är om inte Sharks - Vegas är den sjukaste matchen jag någonsin sett?

Vegas har full koll, leder med 3-0 borta med ynka 10 minuter kvar. Då åker Cody Eakin på ett av de mest horribla matchstraff jag någonsin sett. Än värre för Vegas så gör Sharks antagligen det bästa enskilda powerplayet i Stanley Cups historia när de inte bara gör ett, två eller tre... utan fyra (!!!!) mål.
Vegas måste ju vara sänkta tänker man, inte minst när de träffar stolpen med 80 sekunder kvar och brände ett öppet mål strax innan. Men de lyckas hitta 4-4 ändå.

Nu förlängning. Ni som inte ser, slå på direkt!
Trist att de torskar serien på ett felaktigt matchstraff samtidigt som supportrar från alla andra lag tycker att domarna håller på Vegas. Börjar de bli NHL:s motsvarighet till DIF?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Vilken berg och dalbana, i September förra året skickade jag in en lite större slant på att St.Louis Blues lyfter bucklan till våren till 26 gånger pengarna, tycker dom satsade och la energi på en ovanligt stark centeruppställning vilket fick mig att tro på dom.

Efter en helt störd säsong så kom utdelningen inatt.

Så. Jävla. Enkelt.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Snyggt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev:Vilken berg och dalbana, i September förra året skickade jag in en lite större slant på att St.Louis Blues lyfter bucklan till våren till 26 gånger pengarna, tycker dom satsade och la energi på en ovanligt stark centeruppställning vilket fick mig att tro på dom.

Efter en helt störd säsong så kom utdelningen inatt.

Så. Jävla. Enkelt.
Woah, imponerande! :D .
Skulle kunna avfärdas som rent flyt, men någonting säger mig att du faktiskt har lite "Känsla för Feelingen", jag kan spåra det i många av din inlägg :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:
diftobbe89 skrev:Vilken berg och dalbana, i September förra året skickade jag in en lite större slant på att St.Louis Blues lyfter bucklan till våren till 26 gånger pengarna, tycker dom satsade och la energi på en ovanligt stark centeruppställning vilket fick mig att tro på dom.

Efter en helt störd säsong så kom utdelningen inatt.

Så. Jävla. Enkelt.
Woah, imponerande! :D .
Skulle kunna avfärdas som rent flyt, men någonting säger mig att du faktiskt har lite "Känsla för Feelingen", jag kan spåra det i många av din inlägg :wink:
Vad blev det?
DIF!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Vilken berg och dalbana, i September förra året skickade jag in en lite större slant på att St.Louis Blues lyfter bucklan till våren till 26 gånger pengarna, tycker dom satsade och la energi på en ovanligt stark centeruppställning vilket fick mig att tro på dom.

Efter en helt störd säsong så kom utdelningen inatt.

Så. Jävla. Enkelt.
Snyggt! Har inte så bra koll på NHL men gissar vad Blues har för typ av lag! :wink:
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Tack boys. Legender är ni. En jävla flyt såklart men samtidigt är du inne på rätt spår LHO, helt ute och cyklar är jag sällan :wink:
Spela fult
Skriv svar