NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Nu när det börjar osa katt på andra sidan pölen. Vad har folk för funderingar kring årets Stanley Cup? Vem vinner?

Sitter och kollar på Tampa vs Panthers och de senare är verkligen helt uddlösa mot ett Tampa som ser otäckt synkade ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:Nu när det börjar osa katt på andra sidan pölen. Vad har folk för funderingar kring årets Stanley Cup? Vem vinner?

Sitter och kollar på Tampa vs Panthers och de senare är verkligen helt uddlösa mot ett Tampa som ser otäckt synkade ut.
De begränsade förberedelserna borde lämna utrymme för individuella prestationer. Varningsflagga på Edmonton, McDavid och Draisatl lär riva sönder osynkade backar!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Praetori skrev:Nu när det börjar osa katt på andra sidan pölen. Vad har folk för funderingar kring årets Stanley Cup? Vem vinner?

Sitter och kollar på Tampa vs Panthers och de senare är verkligen helt uddlösa mot ett Tampa som ser otäckt synkade ut.
De begränsade förberedelserna borde lämna utrymme för individuella prestationer. Varningsflagga på Edmonton, McDavid och Draisatl lär riva sönder osynkade backar!
Ja det återstår att se. Jag slängde in en peng på Rangers (lite now or never) men de imponerande verkligen inte inatt.

Chicago, Colorado, Tampa och Blues verkar jäkligt uppvärmda och har fin kemi. Tror det blir nån av dessa fyra med kanske lite bättre chanser för Blues eller Lightnings.

McDavid och Tysken är hockeyporr men två superspelare gör inte ett lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Puckey skrev:
Praetori skrev:Nu när det börjar osa katt på andra sidan pölen. Vad har folk för funderingar kring årets Stanley Cup? Vem vinner?

Sitter och kollar på Tampa vs Panthers och de senare är verkligen helt uddlösa mot ett Tampa som ser otäckt synkade ut.
De begränsade förberedelserna borde lämna utrymme för individuella prestationer. Varningsflagga på Edmonton, McDavid och Draisatl lär riva sönder osynkade backar!
Ja det återstår att se. Jag slängde in en peng på Rangers (lite now or never) men de imponerande verkligen inte inatt.

Chicago, Colorado, Tampa och Blues verkar jäkligt uppvärmda och har fin kemi. Tror det blir nån av dessa fyra med kanske lite bättre chanser för Blues eller Lightnings.

McDavid och Tysken är hockeyporr men två superspelare gör inte ett lag.
Jag tycker ändå att det fanns en del positiva saker att hämta från matchen. Hann se första perioden och bitar av andra/tredje, men av det jag hann se presterade både Staal och Trouba på en nivå som Rangers desperat har saknat under stora delar av säsongen. Även Jesper Fast visade framfötterna. Kan de fortsätta på det spåret samtidigt som Zibanejad/Panarin/Kreider får fart under vingarna så lever hoppet!

Tror att du har helt rätt om att Tampa kommer bli livsfarliga. Galet mycket slutspelsrutin, individuell skicklighet och dessutom kontinuitet att falla tillbaka på.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: Tror att du har helt rätt om att Tampa kommer bli livsfarliga. Galet mycket slutspelsrutin, individuell skicklighet och dessutom kontinuitet att falla tillbaka på.
Tampa känns lite som det självspelande pianot jag brukar tjata om. Det är så otroligt mycket som de redan har på plats i synken mellan lagdelarna. Kedja för kedja så tuggar de bara på och ledningen behöver bara pilla på detaljer för att maximera utfallet mot olika motstånd.

Sen är det inte säkert att det räcker hela vägen men det påminner lite om HV-maskinen 2007-2009 eller DIF anno 90-tal. När man har kommit så pass långt i spelsystem och synergi att det kuggar i under i princip varje byte så är det detaljer och individuell skill-nivå som fäller avgörandet snarare än slumpen eller hockeygudarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Både Columbus och Arizona har nu tagit två snabba inledande skalper med handbromshockey. Bruins och St.Luis gjorde upp om pokalen förra säsongen med relativt defensiv inriktning. Vi såg även att Luleå var hyggligt framgångsrika med en ännu tråkigare modell förra säsongen.

Det finns en klart oroväckande trend där disciplinerade lag tjänar att dra ner på tempot mot mer offensiva diton.
Kommer årets Stanley Cup avgöras av samma modell och kommer vi få se en liknande inriktning i SHL framöver?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

För att svara på mitt eget inlägg. Preds mot Coyotes stärker tesen. När Nashville kunde göra första målet blev Arizona tvungna att försöka spela mer offensiv hockey och det straffar sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Elias.P är ju så mycket mer än fina handleder och sniperskott.
Jösses vilken lagspelare han är.
Har driver så hårt in på kassen i varje byte, modigt, uppoffrande och otroligt moralstärkande när en av lagets skickligaste spelare även gör smutsjobbet till 100%.

Sedan rann det över lite efter slutsignalen, jag vet.
Men det är förståeligt, så mycket hugg och rapp som han får utstå


Rangers var en besvikelse, hade hoppats på mer där.
Tråkigt, Rangers är det enda laget jag känner en lite gnutta engagemang för
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Rangers var en besvikelse, hade hoppats på mer där.
Tråkigt, Rangers är det enda laget jag känner en lite gnutta engagemang för
De såg riktigt slöa ut. Ingen som gjorde det där lilla extra varje match (och i slutspel så krävs det ofta att hela laget gör det).

Men häng inte läpp för Rangers. Zibanejad har fler säsonger i sig.
Finns ju massvis med matcher framöver man kan engagera sig i. Pittsburghs matcher med Bengan. Gabbe i Colorado eller varför inte Wennberg och Bema i CBJ? Sen lirar EG riktigt fint i Calgary-tröjan (tror han var med på 1 eller 2 assist senast mot Jets) tex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Elias.P är ju så mycket mer än fina handleder och sniperskott.
Jösses vilken lagspelare han är.
Har driver så hårt in på kassen i varje byte, modigt, uppoffrande och otroligt moralstärkande när en av lagets skickligaste spelare även gör smutsjobbet till 100%.

Sedan rann det över lite efter slutsignalen, jag vet.
Men det är förståeligt, så mycket hugg och rapp som han får utstå
Lätt en blivande superstar. Klarar han sig undan skador tror jag att han med erfarenhet och lite mer kött på benen kan komma upp i nivåer vi inte sett sedan Foppa och Suddens tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja Arizona och Columbus är ju fantastiskt destruktiva, får helt klart Luleå-vibbar.
Dom gör det otroligt svårt för motståndarna.

Lider med Nashville som är tydligt spelförande….och har ett 2-1 mål inne i början av 3:e
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja Arizona och Columbus är ju fantastiskt destruktiva, får helt klart Luleå-vibbar.
Dom gör det otroligt svårt för motståndarna.

Lider med Nashville som är tydligt spelförande….och har ett 2-1 mål inne i början av 3:e
Nashville spelar riktigt fröjdig hockey. Arizona är sömnpiller-varning på om de får spela på ledning.
För fortsatt underhållning önskar man ju att Preds går vidare. Tyvärr är det ju lite dödgrävare i båda konferenserna. Annars hade man ju velat se typ Nashville mot Caps.

Edit: Jisses vilket komplett lag Tampa är. Avståndet mellan lagdelarna är kontrollerad aggressivitet snarare än risktagande. Självförtroendet i gap-control för att lagkamraterna är med i backcheck. Tyngden i anfallen. Helt klart kandidater för att plocka hem bucklan i min mening.

Edit2: Jinx på det förstnämnda. Dräll.....

Edit3: Men ändå. Boston being old....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ja Arizona och Columbus är ju fantastiskt destruktiva, får helt klart Luleå-vibbar.
Dom gör det otroligt svårt för motståndarna.

Lider med Nashville som är tydligt spelförande….och har ett 2-1 mål inne i början av 3:e
Nashville spelar riktigt fröjdig hockey. Arizona är sömnpiller-varning på om de får spela på ledning.
För fortsatt underhållning önskar man ju att Preds går vidare. Tyvärr är det ju lite dödgrävare i båda konferenserna. Annars hade man ju velat se typ Nashville mot Caps.

Edit: Jisses vilket komplett lag Tampa är. Avståndet mellan lagdelarna är kontrollerad aggressivitet snarare än risktagande. Självförtroendet i gap-control för att lagkamraterna är med i backcheck. Tyngden i anfallen. Helt klart kandidater för att plocka hem bucklan i min mening.

Edit2: Jinx på det förstnämnda. Dräll.....

Edit3: Men ändå. Boston being old....
Kan vara så, jag har inte följt NHL på många år, är inte alls insatt.
Men det lilla jag sett av Colorado så ser dom grymt starka ut, tror min röst faller på dom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Kan vara så, jag har inte följt NHL på många år, är inte alls insatt.
Men det lilla jag sett av Colorado så ser dom grymt starka ut, tror min röst faller på dom
Ja de är i princip förhandstipset. Ruggigt starka och perfekt mix av ungdom och erfarenhet (och jag har lite en personlig svaghet för Gabbes och grabbarnas sätt att spela hockey så hoppas på dem).
Men man skall nog inte räkna ut vare sig Capitals (gubben kan skjuta), Pittsburgh (Malkin, Crosby, Bengan PP), Tampa eller varför inte Edmonton med McJesus (om de nu slår Chicago).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Kan vara så, jag har inte följt NHL på många år, är inte alls insatt.
Men det lilla jag sett av Colorado så ser dom grymt starka ut, tror min röst faller på dom
Ja de är i princip förhandstipset. Ruggigt starka och perfekt mix av ungdom och erfarenhet (och jag har lite en personlig svaghet för Gabbes och grabbarnas sätt att spela hockey så hoppas på dem).
Men man skall nog inte räkna ut vare sig Capitals (gubben kan skjuta), Pittsburgh (Malkin, Crosby, Bengan PP), Tampa eller varför inte Edmonton med McJesus (om de nu slår Chicago).
Precis, det finns "risk" att både Pittsburgh och Edmonton åker direkt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar