NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Tittar du på battle of alberta sensei? Första matchen på länge som jag sitter uppe och kollar NHL och givetvis bjuds man på goalie-fight, helvete vad fint, vad är oddsen liksom...
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Tittar du på battle of alberta sensei? Första matchen på länge som jag sitter uppe och kollar NHL och givetvis bjuds man på goalie-fight, helvete vad fint, vad är oddsen liksom...
Du har fingertoppskänsla med att välja matcher :lol:

Såg inte live men kommer självklart veva highlights.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: NHL

Inlägg av m0ng00se »

Gillar man NHL och loggor så är ju den här videon porr på högsta nivån;)

förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av förevigtdjurgården »

NHL temporary shut down alltså. Jag tror att det kommer ligga som ett lock på säsongen hela vägen ut faktiskt.

Oerhört tråkigt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Om man verkligen lyckas genomföra ett Stanley Cup-slutspel under sommaren är jag nyfiken på att se vad Rangers kan ställa till med. De hade trots allt en period där de vann mot allt och alla och väckte liv i en redan dödförklarad säsong - och nu borde med all rimlighet Kreider vara hel igen.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:Om man verkligen lyckas genomföra ett Stanley Cup-slutspel under sommaren är jag nyfiken på att se vad Rangers kan ställa till med. De hade trots allt en period där de vann mot allt och alla och väckte liv i en redan dödförklarad säsong - och nu borde med all rimlighet Kreider vara hel igen.
Nä de har ett anfallsspel som stundvis är världsklass men ett försvarsspel som knappt är bättre Leksand eller Färjestad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Puckey skrev:Om man verkligen lyckas genomföra ett Stanley Cup-slutspel under sommaren är jag nyfiken på att se vad Rangers kan ställa till med. De hade trots allt en period där de vann mot allt och alla och väckte liv i en redan dödförklarad säsong - och nu borde med all rimlighet Kreider vara hel igen.
Nä de har ett anfallsspel som stundvis är världsklass men ett försvarsspel som knappt är bättre Leksand eller Färjestad.
Klart att defensiven lider av att Staal & Smith äter upp 10.000.000$ i cap space, men det är jävligt kul att följa laget ändå. Extremt likable stjärnor i Zibanejad och Kreider, rookies som TDA, Fox, Kakko och dessutom Panarin i laget. Hoppas på en dunderskräll, är det något av lagen som får en bonusplats i slutspelet som har chansen är det Rangers.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Praetori skrev:
Puckey skrev:Om man verkligen lyckas genomföra ett Stanley Cup-slutspel under sommaren är jag nyfiken på att se vad Rangers kan ställa till med. De hade trots allt en period där de vann mot allt och alla och väckte liv i en redan dödförklarad säsong - och nu borde med all rimlighet Kreider vara hel igen.
Nä de har ett anfallsspel som stundvis är världsklass men ett försvarsspel som knappt är bättre Leksand eller Färjestad.
Klart att defensiven lider av att Staal & Smith äter upp 10.000.000$ i cap space, men det är jävligt kul att följa laget ändå. Extremt likable stjärnor i Zibanejad och Kreider, rookies som TDA, Fox, Kakko och dessutom Panarin i laget. Hoppas på en dunderskräll, är det något av lagen som får en bonusplats i slutspelet som har chansen är det Rangers.
Blir inte klok på kakko. Får Posslervibbar (med NHL mått). Men det kanske släpper.
Men ja grabbarna från Manhattan är likeable på ett sätt som Rangers inte varit på länge. Jag tror dock inte att de håller när det blir tuffare men kanske kanske har de en chans när läget är som det är och det inte skall spelas för publik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
Jag tycker mest att det känns fånigt, tyvärr. Att man inte ens övervägde att köra Seattle Metropolitans (orginalnamnet) är för mig ett mysterium. Av de namn som fanns med hade jag föredragit Sockeyes eller Evergreens.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: NHL

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
Känns typiskt amerikanskt att dom fiskar efter namn från den antika mytologin och det anser jag har att göra med att USA är historielöst
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: NHL

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
Känner mest "å nej, ännu en NHL-mun för oss att mätta"
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
Känner mest "å nej, ännu en NHL-mun för oss att mätta"
Jag tänker lite tvärtom. Med Vegas och Seattle blir det lite mindre konkurrens i AHL vilket gör att NHL-lagen kanske vill ha kvar fler lovande spelare ett år extra i SHL (dvs SHL stärks lite mot AHL när det är ytterligare 23 spelare av NHL kaliber som skall upp, 46 totalt sedan Vegas kom till).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:Jaha. Seattle Kraken?
Skumt med ett namn i singular men känns rätt fräscht ändå. Vad tycker folk?
Känner mest "å nej, ännu en NHL-mun för oss att mätta"
Jag tänker lite tvärtom. Med Vegas och Seattle blir det lite mindre konkurrens i AHL vilket gör att NHL-lagen kanske vill ha kvar fler lovande spelare ett år extra i SHL (dvs SHL stärks lite mot AHL när det är ytterligare 23 spelare av NHL kaliber som skall upp, 46 totalt sedan Vegas kom till).
Optimistiskt. Men bittra sanningen är ju att nu finns det 50 jobb till i NHL.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Optimistiskt. Men bittra sanningen är ju att nu finns det 50 jobb till i NHL.
Fast det är bara ett fåtal av dessa som kommer tas av Svenskar (~16%). Med fler NHL lag sjunker konkurrensen i AHL och därmed sjunker statusen på AHL kontra SHL (dvs det kan vara mer intressant att låta spelare som Björnfot mfl vara kvar i Sverige). Även om det är marginellt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar