NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Det börjar närma sig en NHL-lockout då vissa ägare vill ställa in hela säsongen. En del lag får inte ens spela på grund av restriktioner.

NHL-invasion till slutspelet?
Förutsatt att allt inte stänger ner här, ja kanske.
Men det är ju i princip om de väljer att spela gratis för pengar finns det ju inte i SHL direkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Känns osannolikt att det blir en lockout. Under gällande kollektivåtal får säsongen endast ställas in p.g.a. force majeure, vilket iofs pandemin kan betraktas som. Att en nedstängning är avhängig förhandlingsresultatet gör dock att förhandlingen i sig, snarare än pandemin, blir den utlösande faktorn juridiskt sett. Alltså riskerar en nedstängning att istället betraktas som en illegal lockout vilket skulle bli dyrt som satan. Kanske kan man krångla sig ur en sådan rättstvist, men vill man chansa? Jag förväntar mig ett stenhårt chicken-race med en lösning i sista stund.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

NHL

Inlägg av Mattias_87 »

Kollar på Colorado - Minnesota och det är en sjukt underhållande match. Landeskog o killarna håller bland det högsta tempo tillsammans med ett rejält passningsspel.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

NHL

Inlägg av Puckey »

Vilket sanslöst PP från Rangers, 2 minuter ren hockeyporr även om de inte lyckades hänga dit den.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Jag lider lite med Svenskarna i Buffalo. Frågan är om laget ens skulle kunna utmana de bästa i SHL.
Att gå som draftetta kan verkligen vara en förbannelse rent sportsligt (tänker på Dahlin i det här fallet) även om bankkontot kanske inte direkt mår dåligt av NHL-spel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

NHL

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev: 2021-03-23 15:47:05 Jag lider lite med Svenskarna i Buffalo. Frågan är om laget ens skulle kunna utmana de bästa i SHL.
Att gå som draftetta kan verkligen vara en förbannelse rent sportsligt (tänker på Dahlin i det här fallet) även om bankkontot kanske inte direkt mår dåligt av NHL-spel.
Jag har aldrig förstått hur USA av alla länder kan ställa till med något så märkligt som draftsystemet. Varför ska ligan låta de eviga bottengängen dammsuga årskull efter årskull på de största affischnamnen? För att inte tala om att de skapat ett system där lag, med jämna mellanrum, medvetet försöker att komma sist för att få en bättre draftposition. Bättre då att laborera med lönetaket för att hålla en jämnhet i ligan, det är ju inte direkt som att de har någon större konkurrens lönemässigt från KHL om annat än breddspelare.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: 2021-03-23 21:38:53
Praetori skrev: 2021-03-23 15:47:05 Jag lider lite med Svenskarna i Buffalo. Frågan är om laget ens skulle kunna utmana de bästa i SHL.
Att gå som draftetta kan verkligen vara en förbannelse rent sportsligt (tänker på Dahlin i det här fallet) även om bankkontot kanske inte direkt mår dåligt av NHL-spel.
Jag har aldrig förstått hur USA av alla länder kan ställa till med något så märkligt som draftsystemet. Varför ska ligan låta de eviga bottengängen dammsuga årskull efter årskull på de största affischnamnen? För att inte tala om att de skapat ett system där lag, med jämna mellanrum, medvetet försöker att komma sist för att få en bättre draftposition. Bättre då att laborera med lönetaket för att hålla en jämnhet i ligan, det är ju inte direkt som att de har någon större konkurrens lönemässigt från KHL om annat än breddspelare.
Draftsystemet tillkom ju dock som det första utjämningssystemet för att snorrika klubbar som Toronto inte skulle kunna knyta för många bra lovande spelare till sig. Det känns lite som kaka på kaka numera.
Bättre då om det fanns riktiga prisbasbelopp på draftplatser kontra lönetak så att de gick att "köpa" av innehavarna rakt av.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

NHL

Inlägg av Buford »

Vad fan har hänt med NHL lagens tröjor? Har sett många lag nu som har skitfula tröjor, senast Dallas (svart med limegrönt) och Calgary med svarta och någon konstig logga.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-03-28 01:13:48 Vad fan har hänt med NHL lagens tröjor? Har sett många lag nu som har skitfula tröjor, senast Dallas (svart med limegrönt) och Calgary med svarta och någon konstig logga.
Ja du. Nu är ju tydligen Dallas sk "blackout" tröja populär. Jag tycker personligen att den är skitful (ser ut som ett gäng brandmän) men alla har väl sin smak.

NHL blandar rätt vilt med olika uppsättningar tröjor men man får anta att de belönas för det med mycket merch-sälj också så det finns säkert en logik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

NHL

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-03-28 08:52:49
Buford skrev: 2021-03-28 01:13:48 Vad fan har hänt med NHL lagens tröjor? Har sett många lag nu som har skitfula tröjor, senast Dallas (svart med limegrönt) och Calgary med svarta och någon konstig logga.
Ja du. Nu är ju tydligen Dallas sk "blackout" tröja populär. Jag tycker personligen att den är skitful (ser ut som ett gäng brandmän) men alla har väl sin smak.

NHL blandar rätt vilt med olika uppsättningar tröjor men man får anta att de belönas för det med mycket merch-sälj också så det finns säkert en logik.
Jo, "blackout" tröjan var den absolut fulaste jag sett inom hockey :lol:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »



Crosby gör mål på ett uppspel som startade från hans egen klubba, som han inte själv höll i.
Sen får Pittsburgh ge cred till materialaren också. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

NHL

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2021-04-16 10:58:13

Crosby gör mål på ett uppspel som startade från hans egen klubba, som han inte själv höll i.
Sen får Pittsburgh ge cred till materialaren också. :lol:
Verkligen :D
Man brukar säga att ett pit stop i F1 är snabbt men undra om inte detta är i samma paritet när det kommer till samarbete.
Här kan man snacka om full fart till båset och full fart framåt mot mål. Här såsar man inte till båset utan jobbar klart situationen
Snacka om teamarbete och tävlingsinstinkt hos Sid. Häftigt att se och jag gillar sånt där
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

NHL

Inlägg av sensei »



Tänk att vi åtmistone har en liten del i denna spelares utmärkta värdegrund och framgång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »



Flowet i den här räddningen, passningen, uppåkningen och målet är fan magi.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

NHL

Inlägg av Magnutz »

NHL = meh.

Så fort nån jävel har chans på något slags rekord så snitslar de banan så att det inte GÅR att misslyckas. Charming...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar