NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av Mattias_87 »

Niklas Kronwall lägger ner karriären.
Avskaffa tre mot tre.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: NHL

Inlägg av m0ng00se »

ramlade över den här intervjun med Ovechkin. Vinnarskalle!

Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: NHL

Inlägg av Hepsnastian »

https://youtu.be/NU4YPa-RIcQ

Nashville - St . Louis igår
Robert Bortuzzo's helt sjuka överfall på Arvidsson.
4 matcher fick han för det, och Arvidsson skadad, blir borta 4-6 veckor.

Inte för att jag håller på något av lagen eller så, men jäklar va risigt. Han går in för crosschecking nr.2 när han vet att han får en utvisning för första. Allt för å skada. Sånt tycker jag borde rendera i avstängning minst lika länge som spelaren blir skadad. Om inte längre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Hepsnastian skrev:https://youtu.be/NU4YPa-RIcQ

Nashville - St . Louis igår
Robert Bortuzzo's helt sjuka överfall på Arvidsson.
4 matcher fick han för det, och Arvidsson skadad, blir borta 4-6 veckor.

Inte för att jag håller på något av lagen eller så, men jäklar va risigt. Han går in för crosschecking nr.2 när han vet att han får en utvisning för första. Allt för å skada. Sånt tycker jag borde rendera i avstängning minst lika länge som spelaren blir skadad. Om inte längre.
Där hade det nästan varit bättre om de inte stängt av honom alls, så att Nashville fått plocka honom i morgondagens returmatch. Fyra matcher för det där jämfört med Hedmans fem matcher.. Kan man kanske hitta ett mellanting av de två ligornas mentalitet?
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: Där hade det nästan varit bättre om de inte stängt av honom alls, så att Nashville fått plocka honom i morgondagens returmatch. Fyra matcher för det där jämfört med Hedmans fem matcher.. Kan man kanske hitta ett mellanting av de två ligornas mentalitet?
NHL har fortfarande viss fingertoppskänsla när det kommer till att tillåta känslor. Det var fult men jag tycker inte att det ser ut som att han går in för att skada i förstaläget. Andra crossen är riktigt grisig men det är ju för att utdela smärta, inte en sving mot huvudet eller en spearing (dvs att avsiktligt gå in för att skada).

Frågan är vad man vill beivra med grova böter och långa avstängningar. Vill man tillåta kampmoment och känslorna som uppstår när någon agerar på gränsen (och det är en gräns som är flytande beroende på utfall och betraktare) så kommer det att uppstå situationer som är "fulare" som denna.
Tycker man att det inte skall få förekomma alls i modern hockey så måste man sänka ribban rejält (och utdela 20-30+ matchers avstängning plus grova böter). Men gör man det sistnämnda så betyder det att även mindre allvarliga situationer kommer bestraffas hårdare (om det där ger 20 matcher så blir Höggas vänsterkrok 15, Alsings rapp 5 matcher osv) och efterhand så försvinner många fysiska moment och känslor vilket inte bäddar för en lika attraktiv produkt.

Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan. Antingen accepterar man att det i värsta fall kan uppstå skador och beivrar det som går utan att förbjuda att känslorna ibland rinner över eller så spelar man bandy fast med lite mer skydd på en mindre plan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Nicklas Bäckström förlänger över 24/25 med en kommande caphit på 9,2mkr per säsong. Vågat av capitals med tanke på ålder och kontraktslängd.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Praetori skrev: Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan.
Jag har aldrig förstått den parallellen. Massvis med sporter är otillåtna på stan, skidskytte, boxning osv. Men just för hockeyn så skall det alltid tas upp att man minsann inte får cross-checka någon "på stan", precis som om man skulle få skjuta slagskott mot en folkmassa eller tackla någon random snubbe på NK.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Praetori skrev: Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan.
Jag har aldrig förstått den parallellen.Massvis med sporter är otillåtna på stan, skidskytte, boxning osv. Men just för hockeyn så skall det alltid tas upp att man minsann inte får cross-checka någon "på stan", precis som om man skulle få skjuta slagskott mot en folkmassa eller tackla någon random snubbe på NK.
:lol:
Haha, få upp roliga bilder nu..

Tror tom Tennis på Drottninggatan skulle ge Ringa Misshandel som påföljd
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Praetori skrev: Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan.
Jag har aldrig förstått den parallellen. Massvis med sporter är otillåtna på stan, skidskytte, boxning osv. Men just för hockeyn så skall det alltid tas upp att man minsann inte får cross-checka någon "på stan", precis som om man skulle få skjuta slagskott mot en folkmassa eller tackla någon random snubbe på NK.
Parallellen handlade ju bara om risk. Boxning, MMA osv har extremt hög risk men skulle du försöka eliminera risken så finns inte de sporterna lägre utan blir då maximalt Judo eller Brottning.
Samma sak med Rugby, Hockey och Amerikansk fotboll. Du får med ganska mycket fysiska medel förhindra din motståndare och det innebär ett riskmoment. Försöker du eliminera riskmomentet så blir Rugby och och Amerikansk fotboll en variant av Handboll och Hockey blir Bandy.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev:
Praetori skrev: Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan.
Jag har aldrig förstått den parallellen.Massvis med sporter är otillåtna på stan, skidskytte, boxning osv. Men just för hockeyn så skall det alltid tas upp att man minsann inte får cross-checka någon "på stan", precis som om man skulle få skjuta slagskott mot en folkmassa eller tackla någon random snubbe på NK.
:lol:
Haha, få upp roliga bilder nu..

Tror tom Tennis på Drottninggatan skulle ge Ringa Misshandel som påföljd
Vi har ju nog alla sett att tom Frisbee innehåller klara riskmoment. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:
Praetori skrev: Man kan inte ha en riskfri sport med kampmoment och tacklingar som skulle ge dig ett fängelsestraff om det hände ute på stan.
Jag har aldrig förstått den parallellen. Massvis med sporter är otillåtna på stan, skidskytte, boxning osv. Men just för hockeyn så skall det alltid tas upp att man minsann inte får cross-checka någon "på stan", precis som om man skulle få skjuta slagskott mot en folkmassa eller tackla någon random snubbe på NK.
Parallellen handlade ju bara om risk. Boxning, MMA osv har extremt hög risk men skulle du försöka eliminera risken så finns inte de sporterna lägre utan blir då maximalt Judo eller Brottning.
Samma sak med Rugby, Hockey och Amerikansk fotboll. Du får med ganska mycket fysiska medel förhindra din motståndare och det innebär ett riskmoment. Försöker du eliminera riskmomentet så blir Rugby och och Amerikansk fotboll en variant av Handboll och Hockey blir Bandy.
Så är det och det var absolut inte riktat mot dig, men man kan höra sådana uttalanden ibland från ledare och tv-studios och det gör mig bedrövad eftersom det är ogenomtänkt.

Det är dessutom olyckligt att inflytelserika individer babblar så mycket strunt då vi i slutändan står vi med ängsliga domare som bara förstör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »



Patric Hörnqvist (!)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:

Patric Hörnqvist (!)
Ja Bengan är en Järnkamin av rang. Fler frågor?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:

Patric Hörnqvist (!)
Ja Bengan är en Järnkamin av rang. Fler frågor?
Jodå jag sitter fortfarande och drömmer mig bort till forwards som har hans förmåga att reta gallfeber på motståndaren nära mål. När han spelade med DIF visste man att någon gång i matchen så skulle motståndaren tappa fokus och det skulle hända grejjer. En riktig sensei-spelare.

Däremot så är han inte känd för att fajtas, därav mitt utropstecken.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:

Patric Hörnqvist (!)
Ja Bengan är en Järnkamin av rang. Fler frågor?
Jodå jag sitter fortfarande och drömmer mig bort till forwards som har hans förmåga att reta gallfeber på motståndaren nära mål. När han spelade med DIF visste man att någon gång i matchen så skulle motståndaren tappa fokus och det skulle hända grejjer. En riktig sensei-spelare.

Däremot så är han inte känd för att fajtas, därav mitt utropstecken.
Ja i Bengan har pingvinerna har en fenomenal kontorsnisse, särskilt i pp. Antingen lämnar du honom i fred men då slinker det in en och annan retur eller styrning eller så sätter du en gubbe (helst 2) för att stöka med honom men då ger du bort yta till Malkin och Crosby vilket är minst lika illa. Hörnqvist är i min mening i toppen av ligan på det jobbet.
Men slåss gör han inte ofta nej.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar