Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hata bajen

Inlägg av minalman »

136_Djurgårdare skrev:Ser att bajen ligger sist i ettan, snittar typ 150 pers på sina matcher, har lagt ner båda sina juniorlag och idag kommer man till spel med 9 forwards och 5 backar i A-lagets match.

Man undrar ju lite varför de drog igång hela verksamheten igen när man ändå skiter i den sen. För att underhålla oss?
Egentligen är hela Stockholmshockeyn under isen. Utom Djurgården i SHL och Huddinge i ettan går det väldigt dåligt för Stockholm. SSK går det väl sådär för i HA.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av Mattias_87 »

Ändå lite trist att hockeyn är så liten i Stockholm jämfört med fotbollen. Tror det dödar sporten på sikt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata bajen

Inlägg av 136_Djurgårdare »

minalman skrev: Egentligen är hela Stockholmshockeyn under isen. Utom Djurgården i SHL och Huddinge i ettan går det väldigt dåligt för Stockholm. SSK går det väl sådär för i HA.
Absolut, är medveten om hur det ser ut för 08-hockeyn, men de allra flesta klubbarna klarar av att hålla uppe någon slags verksamhet trots små medel, tack vare stort engagemang från många. Det engagemanget verkar inte finnas i en tillräckligt stor skala och då kunde de lika gärna struntat i att starta upp hela verksamheten igen. Man kunde ha kört vidare på sitt bajen fans i nån av de lägre divisionerna för att må lite bättre över sig själva.
Mattias_87 skrev:Ändå lite trist att hockeyn är så liten i Stockholm jämfört med fotbollen. Tror det dödar sporten på sikt.
Det är möjligt och förmodligen ganska troligt att bajen snart är borta igen, kanske även aik om det inte händer något där snart. Vi skulle nog klara oss ganska bra själva i Stockholm som enda elitlag. Vi har ett tillräckligt stort intresse runt föreningen.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hata bajen

Inlägg av Stulle »

Utan att ha någon som helst insikt i Bajen hockey så kan jag tänka mig att deras avancemang upp i seriesystemet medfört mer arbetstimmar än vad dom kanske förväntat sig för att hålla en bra nivå. Spelarna i laget kanske helt enkelt inte har tiden det krävs för att kunna spela på denna nivå.

Jag kan ju ha helt galet fel också så det är bara spekulationer från min sida. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hata bajen

Inlägg av minalman »

Stulle skrev:Utan att ha någon som helst insikt i Bajen hockey så kan jag tänka mig att deras avancemang upp i seriesystemet medfört mer arbetstimmar än vad dom kanske förväntat sig för att hålla en bra nivå. Spelarna i laget kanske helt enkelt inte har tiden det krävs för att kunna spela på denna nivå.

Jag kan ju ha helt galet fel också så det är bara spekulationer från min sida. :)
Att spela i ettan är bara för hjältar. Massor med träning, inget betalt. Det är bara genom att ha en stark kärna av lirare som aldrig gick hela vägen, men som brinner för att få spela hockey med hela sin själ, som man kan ha ett lag i ettan. Plus juniorer som konstant fyller på underifrån. Samt ledare som tycker att det är värt allt att få slava utan någon uppmärksamhet, utom när det går dåligt. Tror inte denna beskrivning passar på den moderna upplagan av Hammarby hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av Skidlöparn »

Savinainen sticker till KHL! Härligt att det fortfarande stormar kring Siljans trottoarkanter.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Skidlöparn skrev:Savinainen sticker till KHL! Härligt att det fortfarande stormar kring Siljans trottoarkanter.
Smutsiga lag. De skriver kontrakt med KHL-klausul, när det uppdagas så måste de "skriva om kontraktet", då lovar Leksand att bryta kontraktet med honom om han får ett erbjudande från KHL. Det vill säga - klausulen finns fortfarande kvar. Tror de att vi är dumma?
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av Skidlöparn »

pulverapa skrev:
Skidlöparn skrev:Savinainen sticker till KHL! Härligt att det fortfarande stormar kring Siljans trottoarkanter.
Smutsiga lag. De skriver kontrakt med KHL-klausul, när det uppdagas så måste de "skriva om kontraktet", då lovar Leksand att bryta kontraktet med honom om han får ett erbjudande från KHL. Det vill säga - klausulen finns fortfarande kvar. Tror de att vi är dumma?
De vet att SHL är tillräckligt korrumperade/slötänkta/vad-fan-du-vill för att se genom fingrarna.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av Salas »

Var inne igår på vrakens sida för att kika på hur deras säsongskortsförsäljning gått. Hittade inget dock, mer än vilka som gillar vraken på Facebook. Vissa saker är sig alltid likt.

Bild
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Millwall »

Haha... Pajasvrak. Grinar över att lite blir förstört på en arena som inom kort kommer att rivas.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Haha, komboklubbens supportrar beskyller djurgårdare för branden på sös. Osedvanligt låg nivå på svenskafans-forumet just nu. Så jävla synd att komboklubben inte åkte ur Superettan för några år sen där.

/Över 10 SM-Guld i Globenområdet i Modern Tid.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Haha, nån brud har snott 355 000 kr från Bajen Fans och dragit till Åre och gömt sig.

Thug Life. 8)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata bajen

Inlägg av Magnutz »

Vad är det för lyxandbajen-namn som syns bakom Cehlins?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata bajen

Inlägg av seppuko »

Himelfarb, som gick till Malmö. Haha.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar