Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata bajen

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Himelfarb, som gick till Malmö. Haha.
sexigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

En halvblåsig vårkväll 2015 efter sista matchen. Leksand har klarat sig kvar i SHL.

Cehlin drag igen blixtlåset på sin trunk, tar i hand med äpplet, tackar för sig och säger hej då.
Äpplet: ehm. Mmm *sneglar på Cehlins trunk och skruvar på sig*
Cehlin: Är det något jag glömt?
Äpplet: jo.. eh..
Cehlin: Ni vill ha tillbaka tröjan, är det vad du försöker få fram?
Äpplet ser lättad ut och ler förläget. Han nickar.
Cehlin sliter upp väskan, kastar tröjan på äpplet och går därifrån visslandes på SFGD.
Ses i höst bonnjävel!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Henke95 »

Victory is sweetest when you've known defeat.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

"Vi har haft för många dyra spelare"

-You think?!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Nu börjas det igen... Ärligt. Skicka klubben åt helvete. Bort från ligasystemet.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Nu börjas det igen... Ärligt. Skicka klubben åt helvete. Bort från ligasystemet.
Måste vara så jävla pinsamt att vara leksing och komma efter oss. De spendar långt över deras redan bra mycket högre spelarbudget jämfört med oss och gör minusresultat. Vi har seriens lägsta spelarbudget

Fan vad jag önskar de åker ut. Gärna mot typ nåt rätt "uselt" lag som Mora eller Löven.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Nu börjas det igen... Ärligt. Skicka klubben åt helvete. Bort från ligasystemet.
Måste vara så jävla pinsamt att vara leksing och komma efter oss. De spendar långt över deras redan bra mycket högre spelarbudget jämfört med oss och gör minusresultat. Vi har seriens lägsta spelarbudget

Fan vad jag önskar de åker ut. Gärna mot typ nåt rätt "uselt" lag som Mora eller Löven.
Jag ser gärna att Löven tar deras plats men skulle vara kul ifall Mora slog ut dem...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8064
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av Mattias_87 »

"Efter ekonomiska stålbad och rekonstruktion så är kassakistan hyfsad full och eget kapital är imponerande 18 miljoner kronor."

Sjukt med ett sånt kapital när man levt på lönegarantier och kommun i så många år och gjort skuldavskrivningar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: Hata bajen

Inlägg av TobbeONE »

Mattias_87 skrev:"Efter ekonomiska stålbad och rekonstruktion så är kassakistan hyfsad full och eget kapital är imponerande 18 miljoner kronor."

Sjukt med ett sånt kapital när man levt på lönegarantier och kommun i så många år och gjort skuldavskrivningar.
Nja...
Är ingen ekonom men om jag förstått o kommer ihåg rätt så kan man räkna in allt möjligt i eget kapital så man ska nog inte stirra sig blind på 18miljoner.
Lägger man sen till att knätofsarna har en gedigen historia av siffertrixande så ska man nog ta den siffran med en ännu större nypa salt.

Åker de ner igen (vilket jag innerligt hoppas) så lär de nog inte ta alltför många säsonger innan de e dags för en ny rekonstruktion.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1458
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Hata bajen

Inlägg av Ohddan »

Läste ett rykte på deras forum de vill få halverat hyran för spelarnas bostäder... Hockeyn über alles, ja klar!
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av mb81 »

TobbeONE skrev:
Mattias_87 skrev:"Efter ekonomiska stålbad och rekonstruktion så är kassakistan hyfsad full och eget kapital är imponerande 18 miljoner kronor."

Sjukt med ett sånt kapital när man levt på lönegarantier och kommun i så många år och gjort skuldavskrivningar.
Nja...
Är ingen ekonom men om jag förstått o kommer ihåg rätt så kan man räkna in allt möjligt i eget kapital så man ska nog inte stirra sig blind på 18miljoner.
Lägger man sen till att knätofsarna har en gedigen historia av siffertrixande så ska man nog ta den siffran med en ännu större nypa salt.

Åker de ner igen (vilket jag innerligt hoppas) så lär de nog inte ta alltför många säsonger innan de e dags för en ny rekonstruktion.
Man räknar väl tillgångar-skulder som eget kapital? Arenan ägs väl inte av hockeyföreningen men de har säkert en del tillgångar som inte är rena stålar. Det var väl det som gjorde att det blev rekonstruktion. Ägde ishockeyföreningen arenan då? Har för mig att de hade bra eget kapital men usel kassalikviditet vilket gjorde att de inte kunde betala för sig. Kan tänka mig att det kan bli likadant igen snart. Framförallt om de åker ur.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Enbom »

I Uppdrag Granskning kom det ju fram att Leksand äger en camping och lite annat sådant. Kan mycket väl vara sådant som dom värderar till 18 miljoner.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Enbom »

Torsk mot Malmö. Hur länge sedan var det dom vann nu? 14-15 matcher?

Bort med skiten.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5848
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av Daniel942 »

Enbom skrev:Torsk mot Malmö. Hur länge sedan var det dom vann nu? 14-15 matcher?

Bort med skiten.
Haha bästa avslutningen med självmål och bara 1,30 kvar :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Skriv svar