KHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KHL

Inlägg av daaviid »

Ett svenskt KHL-lag på gång enligt Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2624955.ab
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Grymt!! Då kan jag byta lag sen när "Crowns" bildas. Det är hela Skandinaviens lag kan man säga! Hoppas vi stockholmare samlas kring det här laget, oavsett om vi är blårandiga, grönvita eller svartgula. Tillsammans kan vi heja fram det här laget och skapa en positivare läktarkultur! Det är också dags att införa riktiga cheerleaders som kan höja stämningen på matcherna.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: KHL

Inlägg av B.I.B.A »

Tufft för DIF ändå om laget ska spela de flesta matcherna i Stockholm och plockar "våra" spelare. Tänk om typ Engqvist, Kronwall, Norman, Högström, Kempe osv spelar i det laget. De får bo hemma i Stockholm men ändå tjäna ordentligt med pengar. Blir svårt för oss att övertala dem att spela för oss istället.

Sen blir det säkert konkurrens om sponsorer med. I viss mån även publik, om det plötsligt blir 20 hockeymatcher till i Stockholm varje säsong.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Mattias_87 »

Jag verkligen hatar KHL. skapa en helrysk liga istället.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: KHL

Inlägg av Think if... »

Eller så tar man tag i det och ser till att SHL och CHL blir någonting ännu bättre...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Mattias_87 »

Think if... skrev:Eller så tar man tag i det och ser till att SHL och CHL blir någonting ännu bättre...
Några förslag på hur vi ska göra det bättre?
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:
Think if... skrev:Eller så tar man tag i det och ser till att SHL och CHL blir någonting ännu bättre...
Några förslag på hur vi ska göra det bättre?
Bra avtal med NHL&KHL så att yngre spelare stannar i Sverige tills de fyllt 21 i alla fall samt att klubbarna får en summa värd att nämna när en sådan övergång sker.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: KHL

Inlägg av Think if... »

Tror inte att det finns ngr enkla sätt, men SHL måste nog förhålla sig till omvärlden. Jag har heller inga lösningar. Tror däremot att CHL kan vara ett sätt...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

CHL är åtminstone en plusaffär för de flesta inblandade klubbar.

KHL är bara ett enda stort svart hål. Jokerit gick med 120 miljoner kronor i förlust förra säsongen. Efter nästa säsong så lägger deras starke man ner så då lär Jokerit snällt få krypa tillbaka till SM-Liiga. Det vore ju dock lite roligt om finska hockeyförbundet tvingar dem att starta om i lägsta divisionen... Men det lär inte hända, Jokerit är för viktiga för finsk ishockey.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: KHL

Inlägg av Think if... »

Men man måste nog visa mer allvar med CHL om det ska bli en seriös konkurrent till övriga alternativ.
Personligen skulle jag mkt väl kunna tänka mig att skippa det svenska slutspelet och i stället låta CHL avsluta säsongen i cup-format med dom bästa lagen fr resp liga. Svenskmästare skulle seriesegraren vara...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Mattias_87 »

Think if... skrev:Personligen skulle jag mkt väl kunna tänka mig att skippa det svenska slutspelet och i stället låta CHL avsluta säsongen i cup-format med dom bästa lagen fr resp liga. Svenskmästare skulle seriesegraren vara...
Intressant. Vad tycker ni andra om det?
Avskaffa tre mot tre.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: KHL

Inlägg av sPTNC »

Mattias_87 skrev:
Think if... skrev:Personligen skulle jag mkt väl kunna tänka mig att skippa det svenska slutspelet och i stället låta CHL avsluta säsongen i cup-format med dom bästa lagen fr resp liga. Svenskmästare skulle seriesegraren vara...
Intressant. Vad tycker ni andra om det?
Instämmer, intressant!
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Re: KHL

Inlägg av DifLars »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 2661298.ab Om jag inte missminner mig, var det inte honom det var snack om att vi skulle anställa inför förra säsongen? Tänkte bara att detta visar hur duktig han faktiskt är
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... sContainer

"Rysk miljardär bakom svenskt KHL-lag".

Okej, måste erkänna att det här är det mest seriösa jag hört hittills. Men jag tror på det först när jag ser det.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1791
Blev medlem: 2012-01-26

Re: KHL

Inlägg av #87 »

Presskonferensen som Crowns håller i är ett stort skämt. Det här gänget kan ju inte vara allvarliga med att de vill driva en seriös verksamhet?
Skriv svar