Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Landslagshockey

Inlägg av SirDIFalot »

daaviid skrev:Lundqvist var det ja. Heja heja. Lehner hade nog inte varit fel, din sopa till coach. :evil:
Så du tycker att man där och då borde tackat nej till Lundqvist för att Lehner kanske skulle bli tillgänglig senare? (Som tidigast 14 dagar efter att Lundqvist tackade ja. )

Det är sånt som leder till att NHL-spelare tappar intresset att vara med i VM.


Hörnqvist valde 2015 att tacka nej till VM.

– Vi som är i NHL är vana med rak kommunikation. Då var det Mårts som drog ut på det och han skulle fundera. Jag kunde inte sitta och vänta och då struntade jag i det. Nu fick jag en tydlig fråga från Grönborg och Garpenlöv: Vill du komma? Jag gillar sånt, säger Hörnqvist.
Expert.
daaviid
Inlägg: 4177
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:Lundqvist var det ja. Heja heja. Lehner hade nog inte varit fel, din sopa till coach. :evil:
Så du tycker att man där och då borde tackat nej till Lundqvist för att Lehner kanske skulle bli tillgänglig senare? (Som tidigast 14 dagar efter att Lundqvist tackade ja. )

Det är sånt som leder till att NHL-spelare tappar intresset att vara med i VM.


Hörnqvist valde 2015 att tacka nej till VM.

– Vi som är i NHL är vana med rak kommunikation. Då var det Mårts som drog ut på det och han skulle fundera. Jag kunde inte sitta och vänta och då struntade jag i det. Nu fick jag en tydlig fråga från Grönborg och Garpenlöv: Vill du komma? Jag gillar sånt, säger Hörnqvist.
Nej, det har jag aldrig påstått. Varför kan inte Lehner OCH Lundqvist vara med i truppen samtidigt??

https://www.svt.se/sport/ishockey/darfo ... cesasongen

Artikeln skrevs 4 Maj, det är 6 dagar innan turneringen startade. Varför inte kicka ut Enroth och ta in Lehner? Seriöst? Det är ju så urbota dumt så jag vet inte vad karln tänker med. Men du kanske inte tror att Lundqvist hade tyckt om att konkurrera om att få starta matcherna?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Landslagshockey

Inlägg av SirDIFalot »

daaviid skrev:
SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:Lundqvist var det ja. Heja heja. Lehner hade nog inte varit fel, din sopa till coach. :evil:
Så du tycker att man där och då borde tackat nej till Lundqvist för att Lehner kanske skulle bli tillgänglig senare? (Som tidigast 14 dagar efter att Lundqvist tackade ja. )

Det är sånt som leder till att NHL-spelare tappar intresset att vara med i VM.


Hörnqvist valde 2015 att tacka nej till VM.

– Vi som är i NHL är vana med rak kommunikation. Då var det Mårts som drog ut på det och han skulle fundera. Jag kunde inte sitta och vänta och då struntade jag i det. Nu fick jag en tydlig fråga från Grönborg och Garpenlöv: Vill du komma? Jag gillar sånt, säger Hörnqvist.
Nej, det har jag aldrig påstått. Varför kan inte Lehner OCH Lundqvist vara med i truppen samtidigt??
Det finns en begränsning på hur många spelare du får anmäla och ett krav på hur många som måste vara anmälda vid ett visst datum.

Man hade Enroth som "grund" som 1/3 målvakter du får anmäla och fick sedan Ja tack från Markström 8 april och Ja från Lundqvist 19 april.

Enroth som tredjemålvakt är den enda spelaren som är kvar från starten av campen, resten har byts ut mot NHL-spelare.

Det känns lite överdrivet att klaga på att man borde lämnat en plats över till Lehner när hans Islanders svepte Pittsburgh och såg ut att gå mot ett långt slutspel.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5694
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Landslagshockey

Inlägg av Vikas »

Helt välförtjänt seger för finnarna. Så jävla mycket bättre så det är löjligt.

Att ett så här stjärnspäckat svenskt landslsag kan spela så fruktansvärt uselt är en gåta. Sen att Grönborg fortsätter spela firma Eriksson-Kempe efter att de har blivit överkörda och förnedrade i varenda byte de gjort idag så är det inte så konstigt att det är exakt samma femma som bjuder på finnarna på segern i förlängningens första byta.

Grönborgs coaching idag är ett skämt.
daaviid
Inlägg: 4177
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev:Nej Grönborg, du skulle tagit in Lehner till VM. Lundqvist har varit ruskigt bra i sin karriär, men just nu är Lehner mycket bättre. Med Lehner på isen så hade jag kunnat fundera på guld, men nu är det risk att vi åker redan i kvartsfinal.

Edit: Dessutom är det ganska komiskt att höra Rönnqvist sitta i studiion och prata om att Tjeckiska spelare filmar. Dom orden rimmar ganska dåligt i hans egen mun då hans spelare ramlade oerhört lätt i finalserien.
Som väntat. Grattis Grönborg.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av diftobbe89 »

Bryr mig inte det minsta. Det enda jag kan konstatera är att Lundqvist är helt slut som målvakt.
Spela fult
daaviid
Inlägg: 4177
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:
SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:Lundqvist var det ja. Heja heja. Lehner hade nog inte varit fel, din sopa till coach. :evil:
Så du tycker att man där och då borde tackat nej till Lundqvist för att Lehner kanske skulle bli tillgänglig senare? (Som tidigast 14 dagar efter att Lundqvist tackade ja. )

Det är sånt som leder till att NHL-spelare tappar intresset att vara med i VM.


Hörnqvist valde 2015 att tacka nej till VM.

– Vi som är i NHL är vana med rak kommunikation. Då var det Mårts som drog ut på det och han skulle fundera. Jag kunde inte sitta och vänta och då struntade jag i det. Nu fick jag en tydlig fråga från Grönborg och Garpenlöv: Vill du komma? Jag gillar sånt, säger Hörnqvist.
Nej, det har jag aldrig påstått. Varför kan inte Lehner OCH Lundqvist vara med i truppen samtidigt??
Det finns en begränsning på hur många spelare du får anmäla och ett krav på hur många som måste vara anmälda vid ett visst datum.

Man hade Enroth som "grund" som 1/3 målvakter du får anmäla och fick sedan Ja tack från Markström 8 april och Ja från Lundqvist 19 april.

Enroth som tredjemålvakt är den enda spelaren som är kvar från starten av campen, resten har byts ut mot NHL-spelare.

Det känns lite överdrivet att klaga på att man borde lämnat en plats över till Lehner när hans Islanders svepte Pittsburgh och såg ut att gå mot ett långt slutspel.
När var sista datum för att spika målvakterna då? Förstår inte varför man skulle behålla Enroth i truppen om man får loss en utav NHL's absolut bästa målvakter. Nej, detta VM blev ett fiasko.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:Helt välförtjänt seger för finnarna. Så jävla mycket bättre så det är löjligt.

Att ett så här stjärnspäckat svenskt landslsag kan spela så fruktansvärt uselt är en gåta. Sen att Grönborg fortsätter spela firma Eriksson-Kempe efter att de har blivit överkörda och förnedrade i varenda byte de gjort idag så är det inte så konstigt att det är exakt samma femma som bjuder på finnarna på segern i förlängningens första byta.

Grönborgs coaching idag är ett skämt.
Ja, detta var både pinsam och plågsam låg nivå, att få ut så lite ur ett så skickligt lag, nästan värt nån sorts diplom.

Mot lag som räknas som A-nationer mäktade vi alltså med att tursamt slå Schweiz.
Sedan förlust mot Tjeckien, Ryssland och Finland, snacka om att inte hitta harmoni mellan lagdelarna

Tråkigt, för det fanns en sån sjuk offensiv uppsida i denna trupp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Ja, detta var både pinsam och plågsam låg nivå, att få ut så lite ur ett så skickligt lag, nästan värt nån sorts diplom.

Mot lag som räknas som A-nationer mäktade vi alltså med att tursamt slå Schweiz.
Sedan förlust mot Tjeckien, Ryssland och Finland, snacka om att inte hitta harmoni mellan lagdelarna

Tråkigt, för det fanns en sån sjuk offensiv uppsida i denna trupp
Tre Kronor och DIF går hand i hand i misslyckandet att få lagdelarna att kugg i spelmodellen (för det finns klara likheter).
När allt fungerar är det kanon och vi kör över motståndet. När det inte fungerar så blir det vådligt på direkten. När spelarna hittar rätt i försvarszon blir det vunna fysiska kamper och enkla snabba uppspel, med ett tillslag över defensiv blå och långa sekvenser i offensiv zon där man maler ner motståndaren eller hittar instick till forwards eller skjutande backar.
När spelarna hamnar ett skär eller två fel så är man pucktvåa och blir uddlös både i försvarsspelet och anfallsspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av pulverapa »

Tittar någon på Hockey-VM fortfarande?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Tittar någon på Hockey-VM fortfarande?
Ja, klart sevärt ( minus Tre Kronors icke ödmjukhet inför uppgiften)

Det Ryska laget är förmodligen det bästa sedan CCCP sjöng på sista versen i Globen VM 1989.
Ett både hårt jobbande lag ...och så klart otroligt skickligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Landslagshockey

Inlägg av minalman »

Insatsen i detta VM från "tre koner" skall ses i ljuset av en mättnadskänsla i hela orgnisationen efter två raka guld.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av -daniel- »

Uselt från start till mål. Oinspirerat, obalanserat, ocharmigt, obra, Oprah Winfrey, odugligt...
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Landslagshockey

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Uselt från start till mål. Oinspirerat, obalanserat, ocharmigt, obra, Oprah Winfrey, odugligt...
Oprah Winfrey?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Uselt från start till mål. Oinspirerat, obalanserat, ocharmigt, obra, Oprah Winfrey, odugligt...
Oprah Winfrey?
Precis.
Bild
Skriv svar