Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Praetori »

Czerkawski skrev:Nytt gnagargeni på svenskafans:

"Ikväll, efter ännu en tappad 2-0-ledning, undrar jag om vi inte borde lobba för en stängd liga med de största och intressantaste lagen, typ dagens SHL minus OIK plus AIK, Löven, Tälje, Modo typ. Där platsar vi iallafall fortfarande. Tror jag iallafall... ;)
Då kan vi ju åtminstone inte åka ur... ;)"

Skulle AIK hockey överleva att bli slaktade med 15-0 av Färjestad och Frölunda? Skulle ekonomin klara elitlicensen med 1 000 upptagna stolar på Hovet?

Snacka om tankevurpa. En stängd serie skulle innebära att AIK aldrig mer spelade SHL. :lol:
Franchise-hockey fungerar ju dock utmärkt i NHL. Vegas blev ju inte direkt utskåpade sin första säsong. Är det "stängt" och lagen måste uppfylla vissa kriterier för att få en plats i ligan så blir ju de ekonomiska förutsättningarna betydligt större. Investerare och företag blir ju villigare att öppna plånboken om investeringen är "säker" och man får en del av vinsten.
Dagens Svenska modell är dock ganska långt ifrån den verkligheten man lever med på andra sidan pölen.
AIK kan ju satsa på KHL då om de känner sig manade att köpa ihop ett lag i en stängd liga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av sensei »

Hehe, den debatten väcker minnen och det finns mycke att läsa i ämnet här på forumet för den som är intresserad.

Min enda åsikt on topic är att jag någonstans skulle sakna hettan i derbymatcher. Det fanns när jag växte upp och det var väldigt spännande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Hehe, den debatten väcker minnen och det finns mycke att läsa i ämnet här på forumet för den som är intresserad.

Min enda åsikt on topic är att jag någonstans skulle sakna hettan i derbymatcher. Det fanns när jag växte upp och det var väldigt spännande.
Derbyn väcker känslor, och minnen från en svunnen tid ja.
Men DIF och AIK borde kunna slänga ihop nån försäsongsmatch för att väcka intresse bland media och allmänhet. Det är dåligt med Stockholmshockey på kartan på samma sätt som det snackas Norrland eller Skånederby.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Re: Hata aik

Inlägg av Czerkawski »

Nu kämpar Smutsgnaget på för att fylla Hovet en gratismatch (!) som dessutom är ett länsderby mot Assyriska hockey.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Hata aik

Inlägg av captcash »

Czerkawski skrev:Nu kämpar Smutsgnaget på för att fylla Hovet en gratismatch (!) som dessutom är ett länsderby mot Assyriska hockey.
Japp de fick nog in mer elr mindre fullt faktiskt, som fick bevittna 1-3 spö! :lol: :lol:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hata aik

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:
Czerkawski skrev:Nu kämpar Smutsgnaget på för att fylla Hovet en gratismatch (!) som dessutom är ett länsderby mot Assyriska hockey.
Japp de fick nog in mer elr mindre fullt faktiskt, som fick bevittna 1-3 spö! :lol: :lol:
Och nu hänger konkurshotet återigen över dem med en skuld på 2mkr till kommunen och ytterligare 1mkr till övriga fordringsägare. Hur länge till orkar de hålla skeppet flytande?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hata aik

Inlägg av Donkels-2.0 »

Puckey skrev:
captcash skrev:
Czerkawski skrev:Nu kämpar Smutsgnaget på för att fylla Hovet en gratismatch (!) som dessutom är ett länsderby mot Assyriska hockey.
Japp de fick nog in mer elr mindre fullt faktiskt, som fick bevittna 1-3 spö! :lol: :lol:
Och nu hänger konkurshotet återigen över dem med en skuld på 2mkr till kommunen och ytterligare 1mkr till övriga fordringsägare. Hur länge till orkar de hålla skeppet flytande?
Oligarken räddar väl dom som vanligt men föreningen är oerhört vanskött tacksam för att vi inte har en tomte som Gozzi som sportchef
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Re: Hata aik

Inlägg av Czerkawski »

Undrar när övriga lag börjar sympatitorska eller sätta in junislaget mot dem. Detta kan annars snart klassas som tortyr. :)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

Haha lite tycker man faktiskt synd om dessa avarter. Hade DIF Hockey presterat såhär så hade jag förmodligen hängt mig i taket.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av Johanneshov »

Mattias_87 skrev:Visst kan man njuta av våra stora rivalers motgångar men det är riktigt illa för Stockholmshockeyn på sikt. Konsekvenserna av detta blir tyvärr att folk aldrig kommer att inse i den här staden att Hockey är roligare än fotboll.
Ska vi någonsin få se våra skattepengar läggas på hockey så är ett ajk i graven inte bra för någon, oavsett hur mycket man vill det. Dessutom så är ju ingen ajkare intresserad av hockey, så det går ju inte heller att reta ajkare om de nu skulle gå i graven.
SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Visst kan man njuta av våra stora rivalers motgångar men det är riktigt illa för Stockholmshockeyn på sikt. Konsekvenserna av detta blir tyvärr att folk aldrig kommer att inse i den här staden att Hockey är roligare än fotboll.
Om man inte bryr sig om vem som vinner maktkampen mellan hockey och fotboll så tror jag bara det är bra för DIF hockey om Aik upphör att existera. Vi har hört Jocke prata om problemet med istider på Hovet. Ett färre lag skulle ge oss mer utrymme där. Även om Gnaget inte har hela sin verksamhet på Hovet. Det är också bara bra att vi blir herrar på täppan och det ENDA naturliga valet för ALLA talangfulla spelare från Stockholm. Och de som växer upp som hockeysupportrar kommer bli djurgårdare, inte gnagare eller bajare.

NER I GRAVEN GNAGET!
Tror snarare att det bidrar till mindre hockeyintresse bland unga om det bara finns DIF i hockeyn. Mitt eget hockeyintresse kommer från att farsan tog med mig på DIF fotboll, så det var endast laget som gjorde mig intresserad.
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av mb81 »

Kolsäckarna som enligt typ alla är konkursmässiga vrvar som det inte finns någon morgondag just nu. De verkar vara de enda i hela världen som inte påverkats av coronan.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hata aik

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Kolsäckarna som enligt typ alla är konkursmässiga vrvar som det inte finns någon morgondag just nu. De verkar vara de enda i hela världen som inte påverkats av coronan.
De ska tydligen ha ett gäng miljonärer i ryggen ännu en gång.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hata aik

Inlägg av Donkels-2.0 »

Inga namn som gnaget värvat som är superhett
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev:Inga namn som gnaget värvat som är superhett
Det är ändå toppnamn med allsvenska mått. De är väl inte officiellt klara men Holm, Krupic, Windlert och Fernholm är toppspelare i allsvenskan.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hata aik

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Inga namn som gnaget värvat som är superhett
Det är ändå toppnamn med allsvenska mått. De är väl inte officiellt klara men Holm, Krupic, Windlert och Fernholm är toppspelare i allsvenskan.
Holm kanske, stort tvek på Fernholm, Windlert och Krupic
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar