DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

DIF Fotboll
Senast redigerad av Stolt-Djurgårdare den 2010-01-01 18:44:31, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

DIF åker direkt ner i superettan, eller lyckas eventuellt komma förbi Bajen och sno deras kvalplats. Fast vid det laget lär väl redan Örgryte ha passerat både DIF och Bajen.
Jag är rätt så övertygad om att vi åker ur som sagt, men ärligt talat så kan jag inte bry mig mindre. Det är klart att man hellre ser framgångar för DIF inom fotbollen, men mitt intresse har svalnat något fruktansvärt, då DIF Fotbolls styrelse inte verkar veta hur man ska leda en svensk storklubb.
- Det är en maktkamp inom styrelsen, och det har blivit rätt så uppenbart att de flesta inom styrelsen prioriterar en hög position inom klubben över att DIF Fotboll ska nå framgångar.
- Folk inom styrelsen kommer och går, det är en jävla hönsgård rent utsagt.
- Ekonomin är på väg mot en kollaps, så superettan är förmodligen precis vad DIF Fotboll behöver idag för att inse att man inte kan överleva i allsvenskan på grund av gamla meriter.

Sanningen än tråkig, och något måste ske omedelbart. Men med dagens styrelse så är vi på väg att gå ett väldigt tråkigt öde till mötes.

(Och nej, jag är inte en medgångare. Har aldrig varit speciellt insatt i DIF Fotboll, och när styrelsen beter sig som de gör är det ju svårt att undvika att visa sitt ointresse.)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Leijon »

Tyvärr tror jag vi åker ner i fotbollen, men lika snabbt kommer vi upp igen!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Crashmash »

Malmö hemma - 1 poäng
BP borta - 1 poäng
Halmstad hemma - 3 poäng
AIK borta - 1 poäng
Trelleborg hemma - 1 poäng
Häcken borta - 3 poäng
ÖIS hemma - 3 poäng
Helsingborg borta - 0 poäng
Kalmar hemma - 1 poäng

Det är ingen omöjlighet med 14 poäng alltså, av 27 vilket får ses som godkänt och borde räcka till minst kvalplats. Ska man vara negativ (eller ja, ännu mer realistisk) så ser det ut såhär:

Malmö hemma - 0 poäng
BP borta - 1 poäng
Halmstad hemma - 3 poäng
AIK borta - 0 poäng
Trelleborg hemma - 1 poäng
Häcken borta - 0 poäng
ÖIS hemma - 1 poäng
Helsingborg borta - 0 poäng
Kalmar hemma - 0 poäng

6 poäng av 27 möjliga, och då ser det genast lite sämre ut. Men det är många matcher kvar, och spelar DIF som de gjorde i matchen mot Göteborg hemma (då det var ett ENORMT publikstöd, trots det lilla antalet som var på plats) så kan det gå sådär. Det gäller att publiken sluter upp, då orkar spelarna de där sista stegen och får fram de där sista centimetrarna för att få en tå på bollen.

STADION ÄR VÅR BORG - VI GER ALDRIG UPP!
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

sthlm_dif skrev:...men ärligt talat så kan jag inte bry mig mindre. Det är klart att man hellre ser framgångar för DIF inom fotbollen, men mitt intresse har svalnat något fruktansvärt, då DIF Fotbolls styrelse inte verkar veta hur man ska leda en svensk storklubb.
Det klassiska medgångarargumentet! Vad håller du på DIF Fotbolls styrelse, eller DIF Fotboll? Ingen som kallar sig Djurgårdare kan säga att man inte bryr sig :shock:

Men snart är vi tillbaka där vi hör hemma igen och då kommer du nog hävda att du var där när det blåste.

Vi lär väl ses då´rå hörrö!
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av jjonas »

Jag tror att DIF åker ner, men varför ska jag sluta gå på matcher för det?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DIF_Soldier »

Utan tvekan.
Säg den glädje som varar
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

DIF_Soldier skrev:Utan tvekan.
Utan tvekan vadå?
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av B.I.B.A »

Jodå, vi åker ur. Men varför gråta för det?

Superettan nästa år ska bli riktigt rolig!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Sebbe G »

Crashmash skrev:Malmö hemma - 1 poäng
BP borta - 1 poäng
Halmstad hemma - 3 poäng
AIK borta - 1 poäng
Trelleborg hemma - 1 poäng
Häcken borta - 3 poäng
ÖIS hemma - 3 poäng
Helsingborg borta - 0 poäng
Kalmar hemma - 1 poäng

Det är ingen omöjlighet med 14 poäng alltså, av 27 vilket får ses som godkänt och borde räcka till minst kvalplats. Ska man vara negativ (eller ja, ännu mer realistisk) så ser det ut såhär:

Malmö hemma - 0 poäng
BP borta - 1 poäng
Halmstad hemma - 3 poäng
AIK borta - 0 poäng
Trelleborg hemma - 1 poäng
Häcken borta - 0 poäng
ÖIS hemma - 1 poäng
Helsingborg borta - 0 poäng
Kalmar hemma - 0 poäng

6 poäng av 27 möjliga, och då ser det genast lite sämre ut. Men det är många matcher kvar, och spelar DIF som de gjorde i matchen mot Göteborg hemma (då det var ett ENORMT publikstöd, trots det lilla antalet som var på plats) så kan det gå sådär. Det gäller att publiken sluter upp, då orkar spelarna de där sista stegen och får fram de där sista centimetrarna för att få en tå på bollen.

STADION ÄR VÅR BORG - VI GER ALDRIG UPP!
Jag tror vi högst tar 4 poäng till. Och med ett jävla flyt kan vi ta oss om bajen. Men att bajen inte tar 1 enda poäng på de sista omgångarna, men tror jag är högst osannolikt
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av DIF_Soldier »

Jeremy Roenick skrev:
DIF_Soldier skrev:Utan tvekan.
Utan tvekan vadå?
"DIF i superettan?" - Utan tvekan.

Det här laget har tyvärr kastat in handduken för länge sedan.
Men vi kommer tillbaka!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Jeremy Roenick skrev:Det klassiska medgångarargumentet! Vad håller du på DIF Fotbolls styrelse, eller DIF Fotboll? Ingen som kallar sig Djurgårdare kan säga att man inte bryr sig :shock:

Men snart är vi tillbaka där vi hör hemma igen och då kommer du nog hävda att du var där när det blåste.

Vi lär väl ses då´rå hörrö!
Du känner inte mig, du vet inte vad jag tycker om fotboll i allmänhet. Så låt mig förklara:
- Mitt intresse för svensk fotboll har aldrig varit stort, då jag inte anser att det är värt att ge 200kr för att se Djurgården spela "sparka och spring" fotboll på Stockholms stadion där man i princip måste ha en kikare för att kunna se vad som händer på planen.
- Engelsk fotboll, Spansk fotboll, det är vad jag kallar intressant. Där bjuds man på en upplevelse, något man knappast gör på en svensk fotbollsarena.
Med andra ord så är fotbollen kanske mitt allra största intresse, men det betyder INTE att Djurgården Fotboll är intressant för mig överhuvudtaget (även om det gör ont i hjärtat av att se oss ligga där vi ligger idag, det är ju fruktansvärt beklagligt).

Och på frågan om jag håller på styrelsen eller laget? Jag håller på Djurgården, och i Djurgården finns det ett lag och en styrelse. Det är två helt olika pusselbitar som måste passa ihop, och det gör dom verkligen inte idag, och det har dom inte gjort de 2 senaste säsongerna. Den nuvarande säsongen ska vi för den delen inte ens tala om då agerandet inom klubben är pinsamt.

Och visst behöver man inte bry sig om alla DIFs olika föreningar. Jag är rätt så övertygad om att du skiter fullständigt i hur det går för DIFs boxningsförening, eller bordtennisen för den delen. Man behöver inte vara intresserad av fotboll om man är Djurgårdare, men jag är dock intresserad, men mitt intresse är inte tillräckligt stort för att jag ska betala 200kr för den klassen som svensk fotboll spelas på. Jag har aldrig gjort det, och lär aldrig göra det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Tessan »

Tyvärr tror jag vi åker ur... Men sist vi var nere blev det en nytändning för föreningen, så det är inte alltid olyckligt. Men det kan ju gå som för Peking också... Men det vill jag inte tro! Med riktigt flyt tar vi oss ur det här och får vi kvala kan vi inte missa chansen.

Jag stod och sjöng sist vi var nere i skiten och jag kommer göra det nu med, oavsett vad jag tycker om styrelsen och hur föreningen sköts.

Men den usla fotbollssäsongen gör att jag längtar lite extra efter ishockeysäsongen!

Vi ses där Djurgår´n finns! :!:
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av sthlm_dif »

Till er som tror på att DIF klarar sig kvar: Ge upp hoppet, Daniel Sjölund missar resten av säsongen.
Att just han skulle bli skadad är ju ett jävla skämt, han om någon i DIF kan spela fotboll... Detta kan tyvärr bara sluta på ett sätt nu... illa, hur illa? jävligt illa. :(

Hoppas att det hela blir en nytändning, och att vi endast lirar en säsong i superettan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF ner i superettan?

Inlägg av Jeremy Roenick »

sthlm_dif skrev:Engelsk fotboll, Spansk fotboll, det är vad jag kallar intressant. Där bjuds man på en upplevelse, något man knappast gör på en svensk fotbollsarena.
Du har inte varit på Stadion den senast tiden märker jag. Jag kan hålla med dig om att engelsk fotboll är det drag i, men spansk - fotbollsturisternas förlovade land.

Jag ska till Stadion på måndag i alla fall och jag är tämligen övertygad att vi klarar oss utan dig där.

Jag håller på DIF i allt och gör det med stort intresse. Jag dissar inte några sektioner som vissa andra mer eller mindre gör.

Hej på´re!
Skriv svar