DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2021-04-04 14:14:26
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-04 14:00:47 Man tar alltså ut Bärkroth som varit en av våra bästa. Sedan in med superegot Ademi, vilken diva....

Vi fortsätter att vika ned oss i derbyn. Ingen idé att skaffa D+ i år heller.
Vad är det för fel på DIF fotboll och derbyn?
Vinner man inte guld i fotboll finns bara en viktig uppgift kvar, nämligen att vinna varenda derbymatch. Vi hittar hela tiden nya sätt att förlora dem på. Idag var vi spelförande hela matchen, ändå lyckas vi inte. Nästa match blir vi väl utspelade och förlorar.
Suck.
+1 på den!

Tur att mitt fotbollsintresse är lika litet som chansen att vi vinner ett derby, räcker med att hockeyn försämrar mitt psyke :lol:
Jag ska inte heller påstå att jag är något större fotbollsfans. Men det är hursom tungt att förlora derbyn.

Håller också med om att hypen dog idag. Att krossa Umeås herrlag som ligger i typ div 1 är en sak. Vinna ett derby något helt annat.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Det där var inget vidare.
Det som kan vara till vår fördel är att vi går in i Allsvenskan med revanschlusta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2021-04-04 13:27:33 Med tanke på att vi bara slår inlägg så kanske vi ska byta in Kujovic?

Nähä?
Nä det blev ju ett jävla bra inhopp. Svårare att nicka utanför i det läget än i mål men ändå....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jävla sopor - samtliga i laget kN emigrera till Grönland
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIF Fotboll

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-04 14:17:38
Buford skrev: 2021-04-04 14:14:26
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-04 14:00:47 Man tar alltså ut Bärkroth som varit en av våra bästa. Sedan in med superegot Ademi, vilken diva....

Vi fortsätter att vika ned oss i derbyn. Ingen idé att skaffa D+ i år heller.
Vad är det för fel på DIF fotboll och derbyn?
Vinner man inte guld i fotboll finns bara en viktig uppgift kvar, nämligen att vinna varenda derbymatch. Vi hittar hela tiden nya sätt att förlora dem på. Idag var vi spelförande hela matchen, ändå lyckas vi inte. Nästa match blir vi väl utspelade och förlorar.
Suck.
+1 på den!

Tur att mitt fotbollsintresse är lika litet som chansen att vi vinner ett derby, räcker med att hockeyn försämrar mitt psyke :lol:
Jag ska inte heller påstå att jag är något större fotbollsfans. Men det är hursom tungt att förlora derbyn.

Håller också med om att hypen dog idag. Att krossa Umeås herrlag som ligger i typ div 1 är en sak. Vinna ett derby något helt annat.
Så är det! Saken blir inte bättre av att vraken nu vaknat ur sin vinterdvala och får hybris direkt! Har varit så lungt och skönt på fejjan fram tills nu... Måste se över min bekantskapskrets!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF kan inte vinna, inte i derbyn iaf, så inget nytt denna säsong

Klent, jävligt klent DIF :evil:
Mot ett Covid-härjat och påtagligt svagt bajen kan vi inte inte ens göra mål

Ser inte fram mot mötena i serien då Bajen är i fas med träning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jaha. Den här totala misärhelgen, faktiskt den värsta på länge, fick krönas med en till sån här derbymatch där bolljäveln bara inte kan hitta nät.

Tack för det, balkongen är nära.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: 2021-04-04 17:49:37 Jaha. Den här totala misärhelgen, faktiskt den värsta på länge, fick krönas med en till sån här derbymatch där bolljäveln bara inte kan hitta nät.

Tack för det, balkongen är nära.
Lugn. "Helgen" är inte slut än. Frölunda väntar så eventuell balkongflygning kan vara bättre motiverad imorgon. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Klart han känner sig hemma. Nyen (St. Petersburg), är ju svenskt område.
https://djurgardsfamiljen.se/nyheter/20 ... t-utveckla
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härlig reklam.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... t-domaren/

Men det är lugnt, tydligen bara 1 på 300 som är rasist i vår restaurang. Behövs tydligen ingen avstängning, inte säkert i alla fall.
Han kan nog komma tillbaka nästa match.....


:oops:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Ja det där såg ju inte helt uselt ut... :shock:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av Hajduk »

Jävla viktig seger och skön start på säsongen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jösses, en snudd på fulländad insats, 3-1 målet kändes dock lite onödigt att släppa in

Men annars, vilken grym laginsats! :shock:
Otroligt många crossbollar som..... inte..... rann ut över sidlinjen utan faktiskt tog ned med full kontroll, många bra inspelsvarianter offensivt.
Det var faktiskt närmare 5-0 än 3-1.
Sedan älskar man ju att se både Toivonen och den Filmande Dansken gråta ut efter att DIF skavt av hälsenorna rejält på dom :D

Kul, det här funkar som substitut för en blek hockeysäsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-05-03 20:40:53 Jösses, en snudd på fulländad insats, 3-1 målet kändes dock lite onödigt att släppa in

Men annars, vilken grym laginsats! :shock:
Otroligt många crossbollar som..... inte..... rann ut över sidlinjen utan faktiskt tog ned med full kontroll, många bra inspelsvarianter offensivt.
Det var faktiskt närmare 5-0 än 3-1.
Sedan älskar man ju att se både Toivonen och den Filmande Dansken gråta ut efter att DIF skavt av hälsenorna rejält på dom :D

Kul, det här funkar som substitut för en blek hockeysäsong
Jag är inte överraskad över segern i sig. MFF har verkligen problem på plastmattan och då särskilt på Tele2. Men sättet som vi dominerade matchen ikväll skvallrar om att det lika bra kunde varit på Swedbank.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Djurgården fotboll är på riktigt i år nu vill jag bara se oss slå pissluffarna från söder det är fan i mig ovärdigt att torska gång på gång mot ett sånt uselt lag
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar