DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
kaminor
Inlägg: 3245
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Kan man inte spela på marken för att planen är kass så ger man Kujo mer speltid, slår inlägg och vinner ändå.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev: 2021-05-09 16:22:09 Kan man inte spela på marken för att planen är kass så ger man Kujo mer speltid, slår inlägg och vinner ändå.
Jo, sant.
Svåra avvägningar, första halvlek var ju inte usel på något sätt från oss, DEG skapade i princip ingenting, förstår att man lät samma elva fortsätta

Men ok, Kujo borde fått lite mer tid på sig med sitt inhopp, han skapade ju två kanonlägen direkt när han kom in.
Men istället för fortsatt DIF-press kom skadeavbrott/byte för DEG ....och direkt på det....mål från halva plan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vad Kalle gör på plan idag är en gåta - agerar i mångt och mycket som en DIV 1 spelare sen var det olyckligt att Schüller och ryssen skulle tabba sig på första målet men kudos till degen som utnyttjade sina chanser för det gjorde inte vi
Ceterum censeo Solna esse delendam
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Donkels-2.0 skrev: 2021-05-09 16:45:48 Vad Kalle gör på plan idag är en gåta - agerar i mångt och mycket som en DIV 1 spelare sen var det olyckligt att Schüller och ryssen skulle tabba sig på första målet men kudos till degen som utnyttjade sina chanser för det gjorde inte vi
Ryssen? Vad gjorde han för fel?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

daaviid skrev: 2021-05-10 17:51:37
Donkels-2.0 skrev: 2021-05-09 16:45:48 Vad Kalle gör på plan idag är en gåta - agerar i mångt och mycket som en DIV 1 spelare sen var det olyckligt att Schüller och ryssen skulle tabba sig på första målet men kudos till degen som utnyttjade sina chanser för det gjorde inte vi
Ryssen? Vad gjorde han för fel?
Var för långt ute
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev: 2021-05-11 00:02:56
daaviid skrev: 2021-05-10 17:51:37
Donkels-2.0 skrev: 2021-05-09 16:45:48 Vad Kalle gör på plan idag är en gåta - agerar i mångt och mycket som en DIV 1 spelare sen var det olyckligt att Schüller och ryssen skulle tabba sig på första målet men kudos till degen som utnyttjade sina chanser för det gjorde inte vi
Ryssen? Vad gjorde han för fel?
Var för långt ute
Aah, jag skulle inte vara allt för hård mot honom

Så där ser det ut i alla toppligor i Europa, i ett läge i matchen där spelförande laget mosar på för 3p brukar målvakten agera lite som en sista back.
Om DEG-spelaren fick testa 99 gånger till skulle han missat allihopa.

Det var maximal oflyt för DIF i den matchen, sånt kommer inträffa någon gång under 30 omgångar.
Bara att gå vidare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-05-11 06:41:05
Donkels-2.0 skrev: 2021-05-11 00:02:56
daaviid skrev: 2021-05-10 17:51:37
Donkels-2.0 skrev: 2021-05-09 16:45:48 Vad Kalle gör på plan idag är en gåta - agerar i mångt och mycket som en DIV 1 spelare sen var det olyckligt att Schüller och ryssen skulle tabba sig på första målet men kudos till degen som utnyttjade sina chanser för det gjorde inte vi
Ryssen? Vad gjorde han för fel?
Var för långt ute
Aah, jag skulle inte vara allt för hård mot honom

Så där ser det ut i alla toppligor i Europa, i ett läge i matchen där spelförande laget mosar på för 3p brukar målvakten agera lite som en sista back.
Om DEG-spelaren fick testa 99 gånger till skulle han missat allihopa.

Det var maximal oflyt för DIF i den matchen, sånt kommer inträffa någon gång under 30 omgångar.
Bara att gå vidare
Blir Degerfors fotbollens motsvarighet till DIFs Oskarshamnsspöke från hockeyn?

En SM-guldmässig match mot Malmö och antiklimax mot nykomlingen Degerfors. DIF-alliansen kan ju ta in psykologer att rodda i det där i flera sporter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-05-11 07:24:46
Blir Degerfors fotbollens motsvarighet till DIFs Oskarshamnsspöke från hockeyn?
Hehe, ja vi får väl se :) .

Finns en tydlig skillnad dock, DIF hockey gör alltid sina sämsta insatser för säsongen mot just IKO.

DIF gjorde inte en usel match mot Degerfors, det borde räckt till 3p, men Degerfors förbrukade hela säsongens medstuds-kvot i en och samma match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

DIF Fotboll

Inlägg av Frankie »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-05-11 09:51:25
Praetori skrev: 2021-05-11 07:24:46
Blir Degerfors fotbollens motsvarighet till DIFs Oskarshamnsspöke från hockeyn?
Hehe, ja vi får väl se :) .

Finns en tydlig skillnad dock, DIF hockey gör alltid sina sämsta insatser för säsongen mot just IKO.

DIF gjorde inte en usel match mot Degerfors, det borde räckt till 3p, men Degerfors förbrukade hela säsongens medstuds-kvot i en och samma match.
Vinner vi alla derbyn denna säsong så skulle det ändå vara "OK" att åka på någon skitförlust som denna.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-05-11 11:23:40
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-05-11 09:51:25
Praetori skrev: 2021-05-11 07:24:46
Blir Degerfors fotbollens motsvarighet till DIFs Oskarshamnsspöke från hockeyn?
Hehe, ja vi får väl se :) .

Finns en tydlig skillnad dock, DIF hockey gör alltid sina sämsta insatser för säsongen mot just IKO.

DIF gjorde inte en usel match mot Degerfors, det borde räckt till 3p, men Degerfors förbrukade hela säsongens medstuds-kvot i en och samma match.
Vinner vi alla derbyn denna säsong så skulle det ändå vara "OK" att åka på någon skitförlust som denna.
Ska man torska några matcher så skall det ju vara mot lagen som troligen inte är med och hotar inför slutspurten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av Hajduk »

Eftersom man inte ska skriva i affekt så avstod jag i söndags. Har dock fortfarande inte hämtat mig efter den där torsken mot Degerfors. Svårt att ta in efter matchen vi gjorde mot malmö.

Att det här laget blandar och ger får man nog bara acceptera. Derbytorsken i cupen kändes också så otroligt onödig. Vi hade ju ett urfint läge på att ta hem hela cupen och så blir det så där.

Men men... man måste blicka framåt. Känns ju ändå kul och tryggt att Bosse och Henke med flera jobbat fram en fin organisation och ett lag som nu verkar återkommande vara med i toppen eller iaf är med och utmanar. Tror hockeyn har mycket att lära av fotbollen rent organisatoriskt.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-02-18

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av Hajduk »

Eriksson skrev: 2021-05-12 18:14:24 Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Nä Kujo får inte mycket speltid. Inte ens ett inhopp. Han kanske är på väg bort?

Men det blev ju vinst iaf idag. Skönt som f*n efter förra matchens debakel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Hajduk skrev: 2021-05-12 21:27:17
Eriksson skrev: 2021-05-12 18:14:24 Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Nä Kujo får inte mycket speltid. Inte ens ett inhopp. Han kanske är på väg bort?

Men det blev ju vinst iaf idag. Skönt som f*n efter förra matchens debakel.
Stabil insats av det jag såg. Inget i överkant dock, men jag kan ärligt tillstå att jag kollade lite mer på hockeyallsvenska finalen så jag kan ha fel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-02-18

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2021-05-12 21:42:42
Hajduk skrev: 2021-05-12 21:27:17
Eriksson skrev: 2021-05-12 18:14:24 Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Nä Kujo får inte mycket speltid. Inte ens ett inhopp. Han kanske är på väg bort?

Men det blev ju vinst iaf idag. Skönt som f*n efter förra matchens debakel.
Stabil insats av det jag såg. Inget i överkant dock, men jag kan ärligt tillstå att jag kollade lite mer på hockeyallsvenska finalen så jag kan ha fel.
Såg hela matchen och tycker att Holmberg hade bra många chanser att trycka till den, får inte mycket uträttat mot vad som serveras.
Kujo måste få en riktig chans, känns som det är mera som ligger bakom än bara att "Holmberg" skulle vara ett bättre val.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Skriv svar