DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2021-05-12 21:57:42
Praetori skrev: 2021-05-12 21:42:42
Hajduk skrev: 2021-05-12 21:27:17
Eriksson skrev: 2021-05-12 18:14:24 Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Nä Kujo får inte mycket speltid. Inte ens ett inhopp. Han kanske är på väg bort?

Men det blev ju vinst iaf idag. Skönt som f*n efter förra matchens debakel.
Stabil insats av det jag såg. Inget i överkant dock, men jag kan ärligt tillstå att jag kollade lite mer på hockeyallsvenska finalen så jag kan ha fel.
Såg hela matchen och tycker att Holmberg hade bra många chanser att trycka till den, får inte mycket uträttat mot vad som serveras.
Kujo måste få en riktig chans, känns som det är mera som ligger bakom än bara att "Holmberg" skulle vara ett bättre val.
Jag är övertygad om att hans tid kommer. Tajming, underlag och tillfälligheter. Vi skall nog snarare vara glada att bollarna inte trillat in i samma takt som lägena för då lär han försvinna till Europa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-05-12 22:02:28
Eriksson skrev: 2021-05-12 21:57:42
Praetori skrev: 2021-05-12 21:42:42
Hajduk skrev: 2021-05-12 21:27:17
Eriksson skrev: 2021-05-12 18:14:24 Varför Holmberg match efter match? Ge Kujo en riktig chans å inte bara inhopp sista fem
Nä Kujo får inte mycket speltid. Inte ens ett inhopp. Han kanske är på väg bort?

Men det blev ju vinst iaf idag. Skönt som f*n efter förra matchens debakel.
Stabil insats av det jag såg. Inget i överkant dock, men jag kan ärligt tillstå att jag kollade lite mer på hockeyallsvenska finalen så jag kan ha fel.
Såg hela matchen och tycker att Holmberg hade bra många chanser att trycka till den, får inte mycket uträttat mot vad som serveras.
Kujo måste få en riktig chans, känns som det är mera som ligger bakom än bara att "Holmberg" skulle vara ett bättre val.
Jag är övertygad om att hans tid kommer. Tajming, underlag och tillfälligheter. Vi skall nog snarare vara glada att bollarna inte trillat in i samma takt som lägena för då lär han försvinna till Europa.
Det sitter i huvudet just nu på Holmberg, han har tryck in mål förut .....och kommer göra det igen (förhoppningsvis i DIF också).
Lägen finns, han rör sig bra i rätt ytor.

I DIF har Kujo blivit den optimala inhopparen, bra att stoppa in för att förändra en låst matchbild.
Men han tar väldigt få löpningar jämfört med Kalle, blir mer statiskt, tror även det finns nåt litet groll mellan Kujo och Kim (jag bara Killgissar).
Det kan inte kännas så kul att vara i det skedet i karriären och aldrig få starta.

Det lilla jag sett av Asoro så känns han hyfsat överhajpad, kommer han från lång skadefrånvaro?
Ser så långsam och stabbig ut jämfört med en del Youtubeklipp som finns
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Hildi »

Förstår ärligt inte klagomålen på Kalle Kula. Tar ju rollen som press-spelare i vårat spelsystem fantastiskt. Friläget igår är ju mål 9 av 10 gånger, men Keita får upp en sanslös jazzhand.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, små stappliga steg mot en derbyvinst, knappt 15min ifrån denna gång.
Vi gav bort detta i vanlig ordning med en riktig usel första halvlek, brajen kunde avgjort där, så egentligen ganska rättvist slutresultat

Men det är sjukt pinsamt att vi endast har en vinst mot bajen sedan 2007.
Trodde lite naivt att vi skulle börja vinna derbyn med två ärke-gnagare som lagledare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inte helt lyckat när Käck är den som både ska stå för framspelningar och avslut.
Rörligheten i anfallsspelet var under all kritik…. i typ 90min.

2: a halvlek såg ut som att vi bevakade en 1–0 ledning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Nja, om vi ändå kunde få en vänsterback till laget snart. Den nuvarande ger jag inte mycket för. Och Radetinac behöver försöka stå på benen i offensivt straffområde istället för att lägga sig billigt gång på gång.

Nä, det enda jag tar med mig med dagens match är målvakten. Mycket positiv överraskning för mig.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kul dock med JWZ i målet den debuten gav mersmak och därmed så hoppas jag vi slipper se Vaiho i startelvan framöver
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inte så jättehögt spel-IQ i DIF.
Alla bakåtpassningar DIF slår till egen målvakt slutar med bollinnehav för HBK, efter mindre välriktade utsparkar från Axel.
Lägg inte över ansvaret på Axel att starta speluppbyggnad, gå för fan ner och möt upp.
Hur kan det vara svårt att förstå?!!

En horribel ursäkt till match detta, massor av felpassningar och tekniska nybörjarmisstag, dålig rörelse överlag, såg ut som en match från 1982

Helt förödande att se EM-fotboll i en månad…….. och sedan brutalt slängas in i den Allsvenska verkligheten igen, blir ledsen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Oskärpa mot Kalmar men halvt underhållande ändå.
Vi saknar lite 90minuters målskyttar. Det håller inte på att dutta med speltiden. Menmen, många matcher kvar att slipa på.
Senast redigerad av Praetori den 2021-07-25 15:55:28, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIF Fotboll

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-07-12 20:03:05 Helt förödande att se EM-fotboll i en månad…….. och sedan brutalt slängas in i den Allsvenska verkligheten igen, blir ledsen
Mmm. Lite som att se Tampa Bay spela sitt paraply-PP i SC-slutspelet med sylvassa avslutare med klubban inåt på varenda position...
För att om någon månad se DIF såsa bort två minuter i en grå 0-0-match. Längtar :D
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2021-07-25 15:52:37
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-07-12 20:03:05 Helt förödande att se EM-fotboll i en månad…….. och sedan brutalt slängas in i den Allsvenska verkligheten igen, blir ledsen
Mmm. Lite som att se Tampa Bay spela sitt paraply-PP i SC-slutspelet med sylvassa avslutare med klubban inåt på varenda position...
För att om någon månad se DIF såsa bort två minuter i en grå 0-0-match. Längtar :D
Jojo. Men kvalitetsglappet mellan fotbolls-EM och Allsvenskan är ju som två olika sporter. SHL håller åtminstone en nivå som gör att vissa spelare är NHL-mässiga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIF Fotboll

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-07-25 15:57:31
DIF_Soldier skrev: 2021-07-25 15:52:37
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-07-12 20:03:05 Helt förödande att se EM-fotboll i en månad…….. och sedan brutalt slängas in i den Allsvenska verkligheten igen, blir ledsen
Mmm. Lite som att se Tampa Bay spela sitt paraply-PP i SC-slutspelet med sylvassa avslutare med klubban inåt på varenda position...
För att om någon månad se DIF såsa bort två minuter i en grå 0-0-match. Längtar :D
Jojo. Men kvalitetsglappet mellan fotbolls-EM och Allsvenskan är ju som två olika sporter. SHL håller åtminstone en nivå som gör att vissa spelare är NHL-mässiga.
Nja, för ex antal år sen kanske. Sen KHL blev en maktfaktor har SHL urvattnats rejält. SHL känns, tyvärr, som mer gärsgård än nånsin.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Usch. Häcken blev på tok för spännande. Formen sviker...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-08-01 15:58:05 Usch. Häcken blev på tok för spännande. Formen sviker...
Ja, 2-1 var klent, så jobbigt att sitta och vara orolig på slutet :wink:

Läget ser onekligen ganska bra ut, om det inte vore för att ett förbaskat derby ligger runt hörnet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-08-03 07:51:02
Praetori skrev: 2021-08-01 15:58:05 Usch. Häcken blev på tok för spännande. Formen sviker...
Ja, 2-1 var klent, så jobbigt att sitta och vara orolig på slutet :wink:

Läget ser onekligen ganska bra ut, om det inte vore för att ett förbaskat derby ligger runt hörnet.
Söndagsångest på en tisdag....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar