DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Man ska inte ge sig i lag med den ryska maffian.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vore uppfriskande om detta nybyggda Djurgården kan visa sig vara ett lag som har den mentala styrkan att vara riktigt bra i Derbyn. Många år sedan man sett laget höja sig i den typen av matcher.

Imorgon möter vi ett tröttkört Hammarby. Förväntar mig att vi står upp och visar att vi är de stora matchernas lag. Det är verkligen på tiden.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13719
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-03 13:47:44 Vore uppfriskande om detta nybyggda Djurgården kan visa sig vara ett lag som har den mentala styrkan att vara riktigt bra i Derbyn. Många år sedan man sett laget höja sig i den typen av matcher.

Imorgon möter vi ett tröttkört Hammarby. Förväntar mig att vi står upp och visar att vi är de stora matchernas lag. Det är verkligen på tiden.
Coronan har verkligen tagit udden av Derbykänslan.
Matcherna i sig är tråkigare än andra men det brukar vägas upp av det faktum att det är derby och publiktryck därefter.

Otroligt otaggad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-03 14:12:48
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-03 13:47:44 Vore uppfriskande om detta nybyggda Djurgården kan visa sig vara ett lag som har den mentala styrkan att vara riktigt bra i Derbyn. Många år sedan man sett laget höja sig i den typen av matcher.

Imorgon möter vi ett tröttkört Hammarby. Förväntar mig att vi står upp och visar att vi är de stora matchernas lag. Det är verkligen på tiden.
Coronan har verkligen tagit udden av Derbykänslan.
Matcherna i sig är tråkigare än andra men det brukar vägas upp av det faktum att det är derby och publiktryck därefter.

Otroligt otaggad.
Sakta, sakta har jag börjat vänja mig. I början var det nattsvart, men nu har jag börjat få upp engagemanget allt mer.
Trodde inte jag skulle orka se en hockeymatch, nu har jag inte missat en enda. Självklart inte samma sak som förr, men tillräckligt taggad för att alltid vilja vinna en cupsemi, inte minst över Bajen.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13719
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Börjar ju bra, jävla slumpturstuds.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Vi kan alltså inte spela vettigt i ett derby trots att motståndarna har COVID-koma.

Vad fan är det för fel på det här laget.
Praetori
Inlägg: 13719
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2021-04-04 12:21:32 Vi kan alltså inte spela vettigt i ett derby trots att motståndarna har COVID-koma.

Vad fan är det för fel på det här laget.
Och långa bollar på Bengt. Samt att skärpan saknas i vart och vartannat moment... 3st ramträffar...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Med tanke på att vi bara slår inlägg så kanske vi ska byta in Kujovic?

Nähä?
Praetori
Inlägg: 13719
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Jag har plastskedar hemma med bättre skärpa än DIFs anfall just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Fullständigt patetiskt. Nuff said.

Men vad kan man förvänta sig av den här föreningen. Losermentalitet deluxe när det gäller alla derbyn.
kaminor
Inlägg: 3261
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Faan. Aldrig får man vara glad.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Man tar alltså ut Bärkroth som varit en av våra bästa. Sedan in med superegot Ademi, vilken diva....

Vi fortsätter att vika ned oss i derbyn. Ingen idé att skaffa D+ i år heller.
Vad är det för fel på DIF fotboll och derbyn?
Vinner man inte guld i fotboll finns bara en viktig uppgift kvar, nämligen att vinna varenda derbymatch. Vi hittar hela tiden nya sätt att förlora dem på. Idag var vi spelförande hela matchen, ändå lyckas vi inte. Nästa match blir vi väl utspelade och förlorar.
Suck.
4 segrar kvar
kaminor
Inlägg: 3261
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Ja, Ademis inhopp var verkligen praktuselt. Bärkroth hade dessutom varit riktigt bra. Med bara en liten gnutta tur hade vi så klart vunnit ändå. Men oavsett är det ett fett underbetyg att inte besegra detta lag som spelade typ i förrgår och låg i covid-koma dessförinnan. Dagen då hypen dog. :(
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2312
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIF Fotboll

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-04 14:00:47 Man tar alltså ut Bärkroth som varit en av våra bästa. Sedan in med superegot Ademi, vilken diva....

Vi fortsätter att vika ned oss i derbyn. Ingen idé att skaffa D+ i år heller.
Vad är det för fel på DIF fotboll och derbyn?
Vinner man inte guld i fotboll finns bara en viktig uppgift kvar, nämligen att vinna varenda derbymatch. Vi hittar hela tiden nya sätt att förlora dem på. Idag var vi spelförande hela matchen, ändå lyckas vi inte. Nästa match blir vi väl utspelade och förlorar.
Suck.
+1 på den!

Tur att mitt fotbollsintresse är lika litet som chansen att vi vinner ett derby, räcker med att hockeyn försämrar mitt psyke :lol:
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

DIF Fotboll

Inlägg av Doyle »

Är ju nästan en bedrift att lyckas förlora denna match. Får hoppas att hockeyn reparerar detta praktklappusla nederlag i morgon
Skriv svar