DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Jag trodde vi skulle få 12-13 miljoner för Erton.

Nu fick vi 4 miljoner för ett 5 månader långt lån och sedan en utköpsklausul på 15 miljoner. Oavsett om dom köper loss honom eller ej så har vi gjort en bra deal.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev: Det där är ju undantaget. Inte regeln.
Förstår inte riktigt vad du menar. Att det bara är en slump att han plockas upp av en Premier League klubb för 20 miljoner?

Djurgården har väl egentligen aldrig tagit bra betalt för en spelare.
Ja, det är ju knappt standard att Superettan-klubbar säljer spelare som gjort en bra säsong i Superettan till Premier League klubbar för 23 miljoner.
På vilket sätt förklarar det varför DIF säljer spelare under deras marknadsvärde?
Nämn några exempel på vilka spelare du tycker gått under sitt marknadsvärde istället då?

Tycker du Erton och Amartey så kan jag säga direkt att jag inte håller med. Erton fick vi mer än jag trodde för. Amarety nästan exakt vad jag trodde.
Tänkte inte främst på dom, nej. Erton utlåningen är guld värd. Amartey för knappt 20 miljoner.. Visst, det är inte under marknadsvärde men det är inte heller bra betalt för en sån gigant. Men den försäljningen var ju tvungen att hända med tanke på ekonomin, tyvärr.

De jag främst tänker på är Källström och Prijovic.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:
Tänkte inte främst på dom, nej. Erton utlåningen är guld värd. Amartey för knappt 20 miljoner.. Visst, det är inte under marknadsvärde men det är inte heller bra betalt för en sån gigant. Men den försäljningen var ju tvungen att hända med tanke på ekonomin, tyvärr.

De jag främst tänker på är Källström och Prijovic.
Källström är över tio år sedan. Känns inte särskilt relevant idag. Dealen var ju också uppbyggd på ett sätt som gjorde att det inte direkt spelade någon roll för Djurgården om man sålde honom för 10 eller 30 mille.

Prijovic hade gjort sig omöjlig i klubben och det är allmänt känt att han har en galen agent. Han hade ett år kvar på kontraktet. Han är bränd och alla klubbar vet om det.
Expert.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 4.9.5 »

Amartey ryktas även om närmare 50% av vidareförsäljning
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:Amartey ryktas även om närmare 50% av vidareförsäljning
Förmodligen på 50% på vinsten på nästa försäljning isf. (Dock tror jag inte den ligger på 50%, hörde någon nämna 20%)
Expert.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Difiale »

,


Över 15 000 sålda till DIF-MFF på söndag


ALLA SKA MED!


,
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Måste säga att jag tycker att hypen från DIFs sida inför Malmö är katastrof. Uppdateringar under helgen var nästintill obefintliga, det enda som i princip skrevs var igår under förmiddagen att 15000 biljetter var sålda. Sen går man ut imorse med att 14800 biljetter är sålda. Tycker det är praktuselt skött.

Man har här chansen att få till en riktigt bra siffra, men från DIFs sida görs ingenting. Att supportrarna själva ska behöva hålla igång hypen med initiativ är bedrövligt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Om bajen går upp och bp åker ur stiger publiksnittet med i snitt femtontusen per omgång!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

minalman skrev:Om bajen går upp och bp åker ur stiger publiksnittet med i snitt femtontusen per omgång!
15.000 hipsters per omgång.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Att det går bra i Superettan kan leda till högre siffror än ifall det går dåligt i Allsvenskan. Ifall Bajen tappar detta ska ni se att de har ca 5-6k på matcherna igen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Axel_K skrev:Att det går bra i Superettan kan leda till högre siffror än ifall det går dåligt i Allsvenskan. Ifall Bajen tappar detta ska ni se att de har ca 5-6k på matcherna igen.
Man kan ju alltid hoppas. De sliter på vår arena.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Raus »

Ni som inte har fixat plåt till malmö än, vad har ni för ursäkt nu när lönen kommer?!
Vet att det finns folk som endast går på hockeyn här inne, men är det någon match man ska besöka i år så är det den här! Mot 20k
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sm910 »

Raus skrev:Ni som inte har fixat plåt till malmö än, vad har ni för ursäkt nu när lönen kommer?!
Vet att det finns folk som endast går på hockeyn här inne, men är det någon match man ska besöka i år så är det den här! Mot 20k
Min ursäkt behåller jag för mig själv, men jag sponsrade en sämre bemedlad junis i systersonens klass istället. Nu går de två och förhoppningsvis blir de hängivna Djurgårdare en dag. Så om du känner att fotboll absolut inte är din grej, tänk på att man lika gott kan betala något litet busfrös biljett istället!

En dag i framtiden hamnar denne säkert på och bidrar till vår kära Hockeys läktare också. Se det som en investering!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Bild

Väx aldrig upp käre Simon.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spännande inför söndag.
För finns det nån logik i det allmänt utbredda aik-komplexet, dvs hellre torsk för DIF än att solnaPacket får en sista chans att fightas om guldet, ja då borde majoriteten kräva en säker läggmatch mot MFF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar