DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Stentuff skrev:Slutar vi bränna så kommer det aldrig legaliseras.
Jag har aldrig sagt att det ska sluta brännas. Konstaterade bara att det är lämpligt att bränna vid vissa tillfällen, samt olämpligt vid vissa tillfällen.

De beslutsfattande är fullt medvetna om att förbud och böter inte kommer stoppa brännandet. Dom vet hur supportrar ser på det hela, och stora steg i rätt riktning görs varje år. Det är nog bara en tidsfråga innan det är legaliserat under ordnade former, vilket vore kanon.
Men att bränna bara för brännandets skull tror jag inte påverkar. Kan vara så att jag har fel, men om jag sätter mig in i en position där jag skulle besluta i frågan, så hade inte dom extra bengalerna ändrat min åsikt precis varken om jag var för eller mot.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Salas skrev:
Stentuff skrev:Slutar vi bränna så kommer det aldrig legaliseras.
Jag har aldrig sagt att det ska sluta brännas. Konstaterade bara att det är lämpligt att bränna vid vissa tillfällen, samt olämpligt vid vissa tillfällen.

De beslutsfattande är fullt medvetna om att förbud och böter inte kommer stoppa brännandet. Dom vet hur supportrar ser på det hela, och stora steg i rätt riktning görs varje år. Det är nog bara en tidsfråga innan det är legaliserat under ordnade former, vilket vore kanon.
Men att bränna bara för brännandets skull tror jag inte påverkar. Kan vara så att jag har fel, men om jag sätter mig in i en position där jag skulle besluta i frågan, så hade inte dom extra bengalerna ändrat min åsikt precis varken om jag var för eller mot.
Om jag skulle ta ett beslut kring detta så krävs det ju att det faktiskt ÄR ett problem som måste lösas, det vill säga att det faktiskt bränns på läktaren. Hur mycket som bränns spelar ju självklart in, bränner vi såhär mycket varje match MÅSTE ju ett beslut tas, inget snack. Riktigt bra gjort, tycker jag. Tror inte heller att extra bengaler ändrar någons åsikt, men det skickar signaler om att en lösning måste finnas snarast.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Skidlöparn »

Håller med dig i allt du skriver Salas.
Gick även jag på min första fotbollsmatch på länge och såg också detta dräggbeteende. Fruktansvärt många som var packade som as, däribland flertalet grabbar som inte kan vara en dag äldre än 15.
Det tar emot att säga det, men jag blev lite äcklad av flertalet individer i klacken idag. Flyttade också bort från mitten av klacken till andra halvlek.
Annars var tifot riktigt, riktigt bra. Absolut det bästa jag upplevt live. Härlig stämning också under vissa perioder.

Visst måste det btw ha varit fler än 18044?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Skidlöparn skrev:Håller med dig i allt du skriver Salas.
Gick även jag på min första fotbollsmatch på länge och såg också detta dräggbeteende. Fruktansvärt många som var packade som as, däribland flertalet grabbar som inte kan vara en dag äldre än 15.
Det tar emot att säga det, men jag blev lite äcklad av flertalet individer i klacken idag. Flyttade också bort från mitten av klacken till andra halvlek.
Annars var tifot riktigt, riktigt bra. Absolut det bästa jag upplevt live. Härlig stämning också under vissa perioder.

Visst måste det btw ha varit fler än 18044?
Vilket beteende är det du syftar på? Jag stod mitt i klacken vid flaggorna vid mittengaten med mina vänner som vanligt och tyckte allt på läktaren sköttes grymt för dagen.
Expert.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Skidlöparn »

SirDIFalot skrev:
Skidlöparn skrev:Håller med dig i allt du skriver Salas.
Gick även jag på min första fotbollsmatch på länge och såg också detta dräggbeteende. Fruktansvärt många som var packade som as, däribland flertalet grabbar som inte kan vara en dag äldre än 15.
Det tar emot att säga det, men jag blev lite äcklad av flertalet individer i klacken idag. Flyttade också bort från mitten av klacken till andra halvlek.
Annars var tifot riktigt, riktigt bra. Absolut det bästa jag upplevt live. Härlig stämning också under vissa perioder.

Visst måste det btw ha varit fler än 18044?
Vilket beteende är det du syftar på? Jag stod mitt i klacken vid flaggorna vid mittengaten med mina vänner som vanligt och tyckte allt på läktaren sköttes grymt för dagen.
Folk som rökte spliffs, vinglande smågrabbar, folk som gruffade sig fram. Var nära ingången på vänster sida. Tyckte helt enkelt att det allmänna folkvettet höll en lägre nivå än på Hovet och vad jag varit van vid på Stadion.
När jag flyttade blev det däremot bättre. Kan ju ha varit en dålig plats jag hamnade på också.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

medu82 skrev:Har lurat med mig en tjejkompis som inte håller på något lag direkt...
Hon har varit på några aik matcher(typ alla hon känner håller på aik...)

O har lovat en förjävla stämning imorgon på matchen!
Hoppas de blir så :)

(så man kan värva henne ;P )
Jaha, vad tyckte hon? Kan vara en bra värdemätare på diskussionen kring matchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Debacle »

Klapphattar, cheerleaders och discomusik, hade ni varit nöjda då? Suck...
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Debacle skrev:Klapphattar, cheerleaders och discomusik, hade ni varit nöjda då? Suck...
Va? Gårdagen var ju perfekt som nästintill alla tycker. Allt handlar om en person som anser sig tycka det är häftigt att kasta ett tuggummi(?) på en linjedomare. Vad har det med Klapphattar och cheerleaders att göra. Allt annat var perfekt, förutom matchen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

seppuko skrev:
Debacle skrev:Klapphattar, cheerleaders och discomusik, hade ni varit nöjda då? Suck...
Va? Gårdagen var ju perfekt som nästintill alla tycker. Allt handlar om en person som anser sig tycka det är häftigt att kasta ett tuggummi(?) på en linjedomare. Vad har det med Klapphattar och cheerleaders att göra. Allt annat var perfekt, förutom matchen.
Fast nej. Jag håller med dig om att gårdagen var perfekt och vi visar upp oss från vår bästa sida förutom en kille med sitt TOY-tuggummi. Fast folk härinne tycker inte att det är perfekt, vilket för mig är oförstårligt, för jävlar vilken läktarinsats vi gjorde igår.

------

"Folk som rökte spliffs, vinglande smågrabbar, folk som gruffade sig fram. Var nära ingången på vänster sida. Tyckte helt enkelt att det allmänna folkvettet höll en lägre nivå än på Hovet och vad jag varit van vid på Stadion.
När jag flyttade blev det däremot bättre. Kan ju ha varit en dålig plats jag hamnade på också."

" Pajasjävlar"

" All heder till er som orkar stå ut med skiten, det är tur att ni finns. Men så länge som en stor del av Djurgårdens fotbolls besökare ser Tele2 Arena och övriga fotbollsarenor som en frizon där man kan släppa allt sunt förnuft och bete sig som dräggiga grisar, så blir mina besök fortsatt ytterst ovanliga."

"Det får fan vara nog med tråkigheter nu. Skamligt beteende."

-----

Stolt som fan över Djurgårdsfamiljen igår! Fortsätter vi såhär på läktaren hemma blir det jobbigt för alla motståndare som kommer hit. ( Förbjud tuggummin så är det lungt :wink: )
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Det var rätt skön stämning på Tele2 igår.

Men bengalbränningen i sig är inte det som "tänder" klacken extra, det är väl snarare så att många i klacken är i trotsåldern och blir extra taggade av att göra någonting "förbjudet". Jag såg hur någon person fick gnistor i bakhuvudet direkt efter att någon tände en bengal. Inte att leka med det där egentligen. Det måste bli bättre ordning på det här. Som Salas säger, bränn av vid rätt tillfällen. Just nu har det tappat syfte och görs bara för att trotsa.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:
medu82 skrev:Har lurat med mig en tjejkompis som inte håller på något lag direkt...
Hon har varit på några aik matcher(typ alla hon känner håller på aik...)

O har lovat en förjävla stämning imorgon på matchen!
Hoppas de blir så :)

(så man kan värva henne ;P )
Jaha, vad tyckte hon? Kan vara en bra värdemätare på diskussionen kring matchen.
Jo hon tyckte om det... Gillade stämningen och drogs med(då var vi ändå på övre aktiv sitt)...
Hon hade iaf aldrig varit med om något liknande...
Hon har varit på aik matcher på hovet och var lite smått chockad över de hela :p

Sedan så tyckte hon stämningen mellan djurgårdare emellan verkade bättre, inte lika hatisk...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

medu82 skrev:
minalman skrev:
medu82 skrev:Har lurat med mig en tjejkompis som inte håller på något lag direkt...
Hon har varit på några aik matcher(typ alla hon känner håller på aik...)

O har lovat en förjävla stämning imorgon på matchen!
Hoppas de blir så :)

(så man kan värva henne ;P )
Jaha, vad tyckte hon? Kan vara en bra värdemätare på diskussionen kring matchen.
Jo hon tyckte om det... Gillade stämningen och drogs med(då var vi ändå på övre aktiv sitt)...
Hon hade iaf aldrig varit med om något liknande...
Hon har varit på aik matcher på hovet och var lite smått chockad över de hela :p

Sedan så tyckte hon stämningen mellan djurgårdare emellan verkade bättre, inte lika hatisk...
Kul att höra!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

medu82 skrev:
minalman skrev:
medu82 skrev:Har lurat med mig en tjejkompis som inte håller på något lag direkt...
Hon har varit på några aik matcher(typ alla hon känner håller på aik...)

O har lovat en förjävla stämning imorgon på matchen!
Hoppas de blir så :)

(så man kan värva henne ;P )
Jaha, vad tyckte hon? Kan vara en bra värdemätare på diskussionen kring matchen.
Jo hon tyckte om det... Gillade stämningen och drogs med(då var vi ändå på övre aktiv sitt)...
Hon hade iaf aldrig varit med om något liknande...
Hon har varit på aik matcher på hovet och var lite smått chockad över de hela :p

Sedan så tyckte hon stämningen mellan djurgårdare emellan verkade bättre, inte lika hatisk...
Härligt! Fan vad kul att höra!

Bevisar väl återigen att pyro har en bra och stämingshöjande effekt.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:Kul att höra!
20002001 skrev:Härligt! Fan vad kul att höra!
Bevisar väl återigen att pyro har en bra och stämingshöjande effekt.
Jo det tyckte jag med :)
Får se om man lyckas få med henne några flera gånger!
De enda hon hade o "klaga" på med pyrot var att hon tyckte de var jobbigt för ögonen ibland, typ att de stack till...
Annars så var det grym stämning med mera som hon gillade :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag är mot icke koreograferat pyro men för bra stämning som lockar ny publik och håller kvar den gamla. Så länge killarna på plan inte gör mål får man stå ut med stickande ögon, helt enkelt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar