DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av 4.9.5 »

Lee Harvey Oswald skrev:Matchen försenad - check
DIF:s spel stinker Gefle - check
Sinnesslö person kastar saker på matchfunktionär - check

Omätbart låg nivå på precis allt, vilken hopplös produkt att försöka sälja
nr njea dom bad oss slänga ner flaggorna och en tog lite vind, satans löjlig domare

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Tack till samtliga på plats som gör en grym läktarinsats, framförallt i andra!
Helt galet snyggt tifo som slår röktifot i cupfinalen, och även riktigt bra flagghav idag.

Spelet är genomuselt där jag skrek efter Rubio hela matchen.

Synd att ett tuggat tuggumi gav bitter eftersmak och ger oss skandalrubriker.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:Matchen försenad - check
DIF:s spel stinker Gefle - check
Sinnesslö person kastar saker på matchfunktionär - check

Omätbart låg nivå på precis allt, vilken hopplös produkt att försöka sälja
Och folk undrar varför man inte vill kolla Allsvenskan. En gåta.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

ciirree skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Matchen försenad - check
DIF:s spel stinker Gefle - check
Sinnesslö person kastar saker på matchfunktionär - check

Omätbart låg nivå på precis allt, vilken hopplös produkt att försöka sälja
Och folk undrar varför man inte vill kolla Allsvenskan. En gåta.
Gick på fotboll idag för första gången sen Union Berlin. Med facit i hand kan jag konstatera att jag för tredje gången under mina sju senaste fotbollsmatcher gick hem innan slutsignalen pga en avbruten match. Men vi tar det från början.

Kommer strax innan avspark, tar en plats intill trappan i klacken, vilket jag snabbt skulle få ångra. Drägg efter drägg knuffar på mig för att dom ska komma upp och ner i trappan som är full med folk (därför gick i princip alla bredvid trappan) för att köpa och lämna öl. Den ena fullare än den andra.
Redan där var humöret på dålig nivå. Flyttade i andra halvlek till aktiv i kurvan, och fick där en helt ok upplevelse tills det på nytt var dags för riksmongona att bjuda på show. Vad det nu var som träffade, det spelar faktiskt ingen roll. Det är på tok för många potentiella "kastare" på våra läktare, och nästa gång träffas domaren av en banger/bengal istället. Det var bara tur att det var ett tuggummi denna gången.

Jag åkte till Tele2 Arena idag med en förhoppning om en bra upplevelse. Än en gång grusades dom förhoppningarna, och nu sitter man här igen lika bedrövad och besviken, med absolut noll längtan att se fotboll igen. Kan vara överdrivet må tyckas, men då fem av de senaste sju matcherna som jag varit på har innehållit någon form av en skandal (t.ex. avbrutna matcher eller bråk), så är den lilla glöden som var återfunnen omedelbart borta igen.

All heder till er som orkar stå ut med skiten, det är tur att ni finns. Men så länge som en stor del av Djurgårdens fotbolls besökare ser Tele2 Arena och övriga fotbollsarenor som en frizon där man kan släppa allt sunt förnuft och bete sig som dräggiga grisar, så blir mina besök fortsatt ytterst ovanliga.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Folk har sådan jäkla dubbelmoral.
Efter tragedin i Helsingborg säger folk att hatet måste försvinna, att vi ska fokusera på det positiva inom svensk supporterkultur och så fort något litet händer så väljer folk att ösa skit och skriva saker som "pajasjävlar" etc. På riktigt, ni är precis samma personer som de icke insatta som väljer att ösa skit över kollektivet istället för att faktiskt berömma de 18043 som skapade en jävla inramning under dagens match, över de människor som nu går hem utan röst efter att ha sjungt sönder den. Ingenstans beröms de människor som lägger ner nätter och dagar av ideelt arbete på DIF för att skapa en sjujäkla bränning idag som var bland de snyggaste jag sett på en fotbollsarena. Är det inte det positiva vi ska fokusera på?
Kan man inte ta ett 10 minuters avbrott i världens 30:e rankade liga utan att behöva ösa skit över de som skapar en grym inramning på våra matcher? Det är publiken som gör svensk fotboll och det är sådant vi måste fokusera på.

Ingenstans nämns häller det faktum att "Två fall av oprovocerat våld från polisen. Om det inte finns något att göra - då skapar man sig arbete." men det är väl ingenting ni har ork att bry er om.

Jävligt trött på att läsa att jävla skit som skrivs överallt där skit sköljs över alla som kallar sig fotbollssupportrar och ni som bidrar till den hetsen på detta forum borde tänka efter.

Nej, jag försvarar inte folk som hotar tränare,
Nej, jag försvarar inte folk som stormar plan,
Nej, jag försvarar inte folk som slåss

Ja, jag försvarar folk som bränner bengaler,
Ja, jag är för en positiv läktarkultur.

Förövrigt ska Erton ha credd för sitt uttalande: http://www.fotbolldirekt.se/2014/05/21/ ... um=twitter
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

20002001 skrev:Ingenstans beröms de människor som lägger ner nätter och dagar av ideelt arbete på DIF för att skapa en sjujäkla bränning idag som var bland de snyggaste jag sett på en fotbollsarena. Är det inte det positiva vi ska fokusera på?
"All heder till er som orkar stå ut med skiten, det är tur att ni finns."

Berömmer dom som gör ett bra arbete gör vi ju, i alla fall jag.
Sedan på tal om bengalbränningen, hur kan man försvara det? Vid tifon och efter mål, det köper jag. Det är snyggt och något som jag gärna ser i fortsättningen. Men det hejdlösa brännandet under hela andra halvlek är bara ren och skär idioti. 45 minuter non-stop, vad är poängen? Att visa att bengaler inte går att stoppa? Det är bara så hysteriskt onödigt så att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Salas skrev:
20002001 skrev:Ingenstans beröms de människor som lägger ner nätter och dagar av ideelt arbete på DIF för att skapa en sjujäkla bränning idag som var bland de snyggaste jag sett på en fotbollsarena. Är det inte det positiva vi ska fokusera på?
"All heder till er som orkar stå ut med skiten, det är tur att ni finns."

Berömmer dom som gör ett bra arbete gör vi ju, i alla fall jag.
Sedan på tal om bengalbränningen, hur kan man försvara det? Vid tifon och efter mål, det köper jag. Det är snyggt och något som jag gärna ser i fortsättningen. Men det hejdlösa brännandet under hela andra halvlek är bara ren och skär idioti. 45 minuter non-stop, vad är poängen? Att visa att bengaler inte går att stoppa? Det är bara så hysteriskt onödigt så att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
"Hörde kids som utanför arenan var lyriska över all rök, alla eldar, stämningen, allt konfetti och flaggor. Vad att få gå igen. Inte ett ord om att det var farligt eller läskigt."

Även Emil och Jawo sa i gårdagens uppesittarkväll att det är för pyroteknik. Så ja, det finns mycket att försvara.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

20002001 skrev:"Hörde kids som utanför arenan var lyriska över all rök, alla eldar, stämningen, allt konfetti och flaggor. Vad att få gå igen. Inte ett ord om att det var farligt eller läskigt."

Även Emil och Jawo sa i gårdagens uppesittarkväll att det är för pyroteknik. Så ja, det finns mycket att försvara.
Du undvek dock min poäng. Jag är även jag för det under ordnade former.
Tycker du att det är ok att under hela andra halvlek bränna non-stop?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Salas skrev:
20002001 skrev:"Hörde kids som utanför arenan var lyriska över all rök, alla eldar, stämningen, allt konfetti och flaggor. Vad att få gå igen. Inte ett ord om att det var farligt eller läskigt."

Även Emil och Jawo sa i gårdagens uppesittarkväll att det är för pyroteknik. Så ja, det finns mycket att försvara.
Du undvek dock min poäng. Jag är även jag för det under ordnade former.
Tycker du att det är ok att under hela andra halvlek bränna non-stop?
Nej, tycker citatet besvarar din poäng ganska bra. Hört kids som gillar det, hört spelare säga att de gillar det och ja, det klart det är ok att bränna under andra halvlek. Hur kan man inte tycka att det var visuellt snyggt med massa flaggor och bengaler under framåt-kämpa t.ex?
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

20002001 Du har alldeles rätt i ditt uttalande. Men poängen är att oftast är det en (1) person som med dåligt beteende förstör för i detta fall 18000 andra, och alla andra som ser på TVn. Det spelar liksom ingen roll hur allt före och efter gått till, media kommer plocka upp det de tror att alla vill läsa och göra en sak av det. Den saken går sedan ut till folkhemmen som inte har en aning om vad som egentligen hände och gång efter annan lägga det på hyllan över händelser som "svärtar" ned.

Det är omöjligt någon som försvarar det beteendet från den som kastade vad det nu var, det är inte föremålet i sig som är på tapeten utan aktionen. Om man vill belysa den fantastiska stämningen (som grabbarna i TV:n gjorde och sa att den höll högsta internationella klass) så måste det vara från minut 1 till minut 90 från allt och alla.

Det här blir liksom liknande den händelsen från gnagets första hemmamatch efter Helsingborghändelsen. Alla går ut och lovar att det kommer bli toklugnt, vilket det blir bortsett från en livrädd pappa som anser sig få en bengal över sin son. Fallet var ju inte sådant, men det är det enda folkhemmet kommer ihåg från den matchen. Inte resultatet, inte publiken eller ens matchen. Bara bengalen och den lilla pojken. Återigen, en ynka händelse.

Sist men inte minst. Vi andra creddar tifofixare och annat gång efter annan. Men det blir ju mest internt. Här handlar det om hur vi alla ser ut utåt.
Senast redigerad av seppuko den 2014-05-21 22:34:55, redigerad totalt 1 gånger.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:
20002001 skrev:"Hörde kids som utanför arenan var lyriska över all rök, alla eldar, stämningen, allt konfetti och flaggor. Vad att få gå igen. Inte ett ord om att det var farligt eller läskigt."

Även Emil och Jawo sa i gårdagens uppesittarkväll att det är för pyroteknik. Så ja, det finns mycket att försvara.
Du undvek dock min poäng. Jag är även jag för det under ordnade former.
Tycker du att det är ok att under hela andra halvlek bränna non-stop?
Jag tror att dessa bränningar var för att visa upp att Sofialäktaren kommer fortsätta bränna bengaler och rökbomber - hur än de försöker stoppa det. Visa att det tillhör läktarkulturen.

Detta var väl första bränningen hemma i år?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

seppuko skrev:20002001 Du har alldeles rätt i ditt uttalande. Men poängen är att oftast är det en (1) person som med dåligt beteende förstör för i detta fall 18000 andra, och alla andra som ser på TVn. Det spelar liksom ingen roll hur allt före och efter gått till, media kommer plocka upp det de tror att alla vill läsa och göra en sak av det. Den saken går sedan ut till folkhemmen som inte har en aning om vad som egentligen hände och gång efter annan lägga det på hyllan över händelser som "svärtar" ned.

Det är omöjligt någon som försvarar det beteendet från den som kastade vad det nu var, det är inte föremålet i sig som är på tapeten utan aktionen. Om man vill belysa den fantastiska stämningen (som grabbarna i TV:n gjorde och sa att den höll högsta internationella klass) så måste det vara från minut 1 till minut 90 från allt och alla.

Det här blir liksom liknande den händelsen från gnagets första hemmamatch efter Helsingborghändelsen. Alla går ut och lovar att det kommer bli toklugnt, vilket det blir bortsett från en livrädd pappa som anser sig få en bengal över sin son. Fallet var ju inte sådant, men det är det enda folkhemmet kommer ihåg från den matchen. Inte resultatet, inte publiken eller ens matchen. Bara bengalen och den lilla pojken. Återigen, en ynka händelse.

Sist men inte minst. Vi andra creddar tifofixare och annat gång efter annan. Men det blir ju mest internt. Här handlar det om hur vi alla ser ut utåt.
Jag håller helt med i det du säger men det hjälper inte att folk härinne och på andra forum även dem agerar precis som media och uttalar sig innan de ens vet någonting om vad som hänt.

Axel K: Nej, i derbyt var det även då en riktigt bra bränning.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

Bengal eller inte bengal? Vi har ju stött och blött det förut här och de båda sidorna försvarar ju sin åsikt och det är dödläge.

Jag funderar på varför DIF inte gör mål längre, var det så att det låste sig när Haris blev skadad? Var de första matcherna en fortsättning på avslutningen? Och nu när PO fått forma spelet så tappar DIF?

Man kan undra varför PO startar med samma lag match efter match trots att det inte fungerar? Jag börjar bli nervös över att han är en one trick donkey och endast klarar av defensiven.

Behöver egentligen bara skriva av mig, men samtidigt kanske en diskussion om detta är mer givande än bengaler. Vad tror ni andra managerproffs?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

20002001 skrev:Jag håller helt med i det du säger men det hjälper inte att folk härinne och på andra forum även dem agerar precis som media och uttalar sig innan de ens vet någonting om vad som hänt.
Visste vad som kastades, när det kastades och var det kastades innan jag uttalade mig.
Jag har min åsikt, du håller inte med mig. Att påstå att jag inte vet vad som hände är ju en märklig förklaring. Skriv istället som det är, att du inte håller med mig. Blir enklast så.

Och nej, inte blir det bättre av att jag skriver som jag gör. Det blir inte hellre bättre av att du skriver. Idioterna kommer fortsätta gå, fortsätta supa och bete sig som vildar. Oavsett vad man som supporter säger, hur pass mycket man än vill förneka det, så är det oundvikligt nu för tiden att frångå det faktum att svineriet som pågår på våra aktiva läktare är accepterat av mängden. Inte just kastandet i sig, men beteendet i övrigt. Svinfulla drägg som beter sig precis som dom vill. Får man bort den skaran från våra matcher, så försvinner många problem i samband med detta.

Förstår för övrigt inte poängen med att supa sig svinfull en onsdag. Jag tycker det är tragiskt att folk inte har bättre för sig. Vad är ens poängen med att se fotboll stupfull? Inte fan kan man njuta av fotbollen i alla fall. Det enda dom gör är att skämma ut sig offentligt, och varför man nu vill göra det match efter match, det är en gåta.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Salas skrev: Berömmer dom som gör ett bra arbete gör vi ju, i alla fall jag.
Sedan på tal om bengalbränningen, hur kan man försvara det? Vid tifon och efter mål, det köper jag. Det är snyggt och något som jag gärna ser i fortsättningen. Men det hejdlösa brännandet under hela andra halvlek är bara ren och skär idioti. 45 minuter non-stop, vad är poängen? Att visa att bengaler inte går att stoppa? Det är bara så hysteriskt onödigt så att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Ja, bränningarna i andra halvlek var för att visa att vi på Sofialäktaren inte viker oss en tum när det gäller pyroteknik. För övrigt så bidrog det ruskigt mycket till stämningen på läktaren, alla runt om mig var riktigt taggade pga av allt pyro. För att resonera som Ludde gjorde igår kväll på uppesittarkvällen: Slutar vi bränna så kommer det aldrig legaliseras.
Skriv svar