DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Lidingö DIF skrev:Personligen var det som höjde irritationsnivåerna igår att behöva se hur vårt lag blev så syniskt utspelade och hur jävla irriterande mäktigt tryck Frösunda BKs fans framkallar på sin läktarplats. Igår var inte en bra dag för Djurgården Fotboll. Det blir tillbaka till ritbordet på många fronter och omgruppera.
Nä det var tyvärr pinsamt igår, spelet och läktarinsatsen. Totalt jävla utsjungna av Solna. Jag satt bredvid klacken (Sektion O eller nåt om jag minns korrekt) och hörde Solnas dito ungefär 20 gånger högre hela tiden, förvisso "hjälper" ju trumman tämligen kapitalt. GAH!

Spelet orkar jag inte ens kommentar, likaså den iskalla Tele2-arena med öppet tak.

I övrigt så vill jag rikta ett stort "TACK!" till chipsmongot som vid 0-2 sulade en öl så det skvätte så det stod härliga till över halva min rygg. Det är sådana som dig som får mig att älska den här sporten (...) och som får mig att längta tillbaka.
Bild
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Håller med streckdaniel. Satt bredvid klacken också och hörde Solna mer än oss. Skit i trumman, de hördes, hoppade konstant och bengalade tajmat. Hade jag varit helt opartisk hade jag kunna säga att det såg mäktigt ut, men ska inte gå för långt.

Vet inte om det är så att vi inte har de ramsor där den stämningen automatiskt kommer förutom ole ole och Djurgårdens IF du är allt jag har.
Sen, hade det inte varit så fatalt dåligt spel från vår sida så hade kanske motivationen och valet av ramsor mer talat till vår fördel, vem vet.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

seppuko skrev:Håller med streckdaniel. Satt bredvid klacken också och hörde Solna mer än oss. Skit i trumman, de hördes, hoppade konstant och bengalade tajmat. Hade jag varit helt opartisk hade jag kunna säga att det såg mäktigt ut, men ska inte gå för långt.

Vet inte om det är så att vi inte har de ramsor där den stämningen automatiskt kommer förutom ole ole och Djurgårdens IF du är allt jag har.
Sen, hade det inte varit så fatalt dåligt spel från vår sida så hade kanske motivationen och valet av ramsor mer talat till vår fördel, vem vet.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Det funkar att köra korta men intensiva sånger mot allt annat läktarmotstånd, men mot aik gäller det att tidigt få fäste med sånger där folk stämmer in lite längre. Känns som att ludde försökte igår men det var inte vår dag på läktarna.

Vi har ett litet syndrom på våra läktare där folk droppar av sånger alldeles för tidigt och vill "köra nåt annat". Då åstadkommer man aldrig det riktigt feta trycket.

Aik vann helt klart den här ronden, både på läktaren och på planen. På vår hemmaarena.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Om jag törs lägga mig i diskussionen tror jag detta beror på att vi valde "fel" kortsida. Norra är högre så det blir mer koncentrerat mellan avspärrningarna. Det syntes tydligt från rad 13 på O att vi var långsmala (inklusive AS) men de var mer kompakta. Tror detta har stor betydelse för hur klacken hörs.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Jag måste bara in och försvara Kennedy-mördaren (fyndigt namn, när man tänker efter). Han är forumets cyniker. En sådan som höjer kvaliteten här inne. Jag uppskattar hans närvaro, även när han inte håller med mig. Så.

DIF-klacken var pinsam i går - inget snack. Tio första i andra halvlek stod de upp bra, resten var skit, ärligt talat. När det gäller bengalbränning tyckte jag dock att DIF-klacken visade upp hur en sådan ska gå till, genom att man tände synkroniserat och lät det brinna under en kortare, begränsad tidsperiod innan man släckte ner det. Gnihets klack verkade däremot inte ha några större koll på hur det skulle skötas, utan tände lite på måfå hit och dit, som några j*kla pajasbönder. DET var också pinsamt.

DIF hade dessutom snyggare tifo. Vet inte vad gnagarna hade för tanke med sitt. Skitfult.

Matchen? Sammanfattning med spelarbetyg:

5* (jo, faktiskt)
Tibbling, Amartey (KLASS)

4*
-

3*
Karlsson, Bergström

2*
Vytas, Jawo, Erton, Prijo, Broberg, Radetinac, Höie, Chibsah

1*
Adde, Faltsetas (SKÄMS!)

Jag kan ha missat vissa detaljer i spelet, som kanske förändrar betygsättningen, men detta var min spontana uppfattning. Dags att testa Glasberg? Vi kan behöva åtminstone en spelare som kan slå inlägg, tänker jag...
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jawo var riktigt trött igår. Offside hur många gånger?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Alla som sitter här och klagar på klackens insats tycker jag kan tänka om, åtminstone angående andra halvlek. Första halvlek var under all jävla kritik, det kan jag hålla med om. I andra tyckte jag vi stod upp helt okej med tanke på det sportsliga. Många av oss skrek halsarna av oss, många stod tysta. Det blir så på hemmaderbyn, det är då klackturisterna och äckelsnyltarna som vill ha billiga biljetter kommer. De sjunger inte när man ligger under. De sjunger knappt när vi leder.

Bortaderbyt kommer förhoppningsvis se helt annorlunda ut.
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: DIF Fotboll

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

förevigtdjurgården skrev:Jawo var riktigt trött igår. Offside hur många gånger?
En gång typ...
Jag ser ett mönster...
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av medu82 »

Stentuff skrev:Alla som sitter här och klagar på klackens insats tycker jag kan tänka om, åtminstone angående andra halvlek. Första halvlek var under all jävla kritik, det kan jag hålla med om. I andra tyckte jag vi stod upp helt okej med tanke på det sportsliga. Många av oss skrek halsarna av oss, många stod tysta. Det blir så på hemmaderbyn, det är då klackturisterna och äckelsnyltarna som vill ha billiga biljetter kommer. De sjunger inte när man ligger under. De sjunger knappt när vi leder.

Bortaderbyt kommer förhoppningsvis se helt annorlunda ut.

Jo jag vet minst 2st som skulle på derbyt och stå i klacken "bara för att"...

Men bara jag som undrar vart dessa 2000 plåtar tog vägen?
(vi hade väl 27.000 sålda)

På tal om bortaderbyt... Hur var det med biljettsläppet förra året?
O hur många biljetter fick vi då?
(tänkte försöka fixa 2 i klacken då)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

20002001 //

Tack för att du finns. Jag försöker verkligen undvika att läsa vad folk på det här forumet skriver i den här tråden. Men dina inlägg gör ändå att jag inte kan låta bli att ta en titt. (även om man sliter sitt hår åt allt annat varje gång)
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

HomeOfSvenTumba skrev:
förevigtdjurgården skrev:Jawo var riktigt trött igår. Offside hur många gånger?
En gång typ...
Vet att det var minst fyra-fem stycken gånger. Han var ju offside tre-fyra gånger bara i andra halvlek, och en del gånger till i första.
Vila i Frid, DIF Hockey.
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av PeterPan »

förevigtdjurgården skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
förevigtdjurgården skrev:Jawo var riktigt trött igår. Offside hur många gånger?
En gång typ...
Vet att det var minst fyra-fem stycken gånger. Han var ju offside tre-fyra gånger bara i andra halvlek, och en del gånger till i första.
Han låg fel i tajming hela tiden. Känns som han är kvar i försäsongsmode...inte kompis med bollen, planen eller lagkompisarna.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Riktigt kul att se Norrköping visa hur vi skulle spöat gnaget. En ajkförlust (ser ut så i alla fall efter första) gör aldrig ont.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Riktigt kul att se Norrköping visa hur vi skulle spöat gnaget. En ajkförlust (ser ut så i alla fall efter första) gör aldrig ont.
Jepp, Peking spelar riktigt bra fotboll, borde vunnit med 2-3 mål.
DIF hade säkert bara otur mot aik senast

Blir svettigt imorgon mot seriens hittills bäst fungerande lag MFF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Intressant att Adde saknas från truppen med skada. Gör ersättaren det riktigt bra så får nog Adde svårt att ta tillbaka platsen.

Chibsah in och stänga butiken på mitten med Faltsetas? Eller Tibbling centralt?
Expert.
Skriv svar