DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Ni som tror att det är enbart fotbollen som är "the main event"... varför tror ni att fler går på DIF-Aik än DIF-Åtvidaberg. Jo, för stämningens skull.

Det har gjorts en enkät som jag inte orkar leta upp nu där spelarna anonymt fick svara på om de är för eller emot pyro. De allra flesta var för, och tyckte det var en stämningshöjare.

Ett annat exempel på detta är under DIF-Götet 2012 när vi hade ett fett röktifo och Sparris skrev på sin facebook : "Drömmtifo idag".

: 2002: " Vilken fantastiskt inramning. Det är såhär det ska vara"

2010 och framåt: " SKANDAL SKANDAL"
Är så jävla trött på denna bullshit debatt om att pyro skulle vara så jävla farligt.

Point proven. Köp derbybiljetter. Godnatt
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:Ni som tror att det är enbart fotbollen som är "the main event"... varför tror ni att fler går på DIF-Aik än DIF-Åtvidaberg. Jo, för stämningens skull.

Det har gjorts en enkät som jag inte orkar leta upp nu där spelarna anonymt fick svara på om de är för eller emot pyro. De allra flesta var för, och tyckte det var en stämningshöjare.

Ett annat exempel på detta är under DIF-Götet 2012 när vi hade ett fett röktifo och Sparris skrev på sin facebook : "Drömmtifo idag".

: 2002: " Vilken fantastiskt inramning. Det är såhär det ska vara"

2010 och framåt: " SKANDAL SKANDAL"
Är så jävla trött på denna bullshit debatt om att pyro skulle vara så jävla farligt.

Point proven. Köp derbybiljetter. Godnatt
Det är skillnad på vad man tycker och vad man tror. Jag skrev att jag tycker att "the main event" är fotbollsmatchen. Jag är däremot inte så dum att jag tror att det är så för många andra. Jag tycker det är synd.
Jag skulle absolut gå på matchen även om det var utan bengaler. Nu går jag i alla fall på derbyt och kommer säkert få vatten på min kvarn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

20002001 skrev:Ni som tror att det är enbart fotbollen som är "the main event"... varför tror ni att fler går på DIF-Aik än DIF-Åtvidaberg. Jo, för stämningens skull.

Det har gjorts en enkät som jag inte orkar leta upp nu där spelarna anonymt fick svara på om de är för eller emot pyro. De allra flesta var för, och tyckte det var en stämningshöjare.

Ett annat exempel på detta är under DIF-Götet 2012 när vi hade ett fett röktifo och Sparris skrev på sin facebook : "Drömmtifo idag".

: 2002: " Vilken fantastiskt inramning. Det är såhär det ska vara"

Rörande att så många verkar vara överens i denna fråga, oftast positivt.
Synd bara att DIF som förening inte stödjer detta, snarare tvärt om.
Det är förbjudet och icke önskvärt inne på arenan.

Men det är helt klart ett dilemma för DIF, om de inför stramare kontroller för att reglera detta riskerar man alltså ett rejält publiktapp pga att en av huvudanledningarna till att gå på match helt enkelt strukits från programmet


Jösses...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:
20002001 skrev:Ni som tror att det är enbart fotbollen som är "the main event"... varför tror ni att fler går på DIF-Aik än DIF-Åtvidaberg. Jo, för stämningens skull.

Det har gjorts en enkät som jag inte orkar leta upp nu där spelarna anonymt fick svara på om de är för eller emot pyro. De allra flesta var för, och tyckte det var en stämningshöjare.

Ett annat exempel på detta är under DIF-Götet 2012 när vi hade ett fett röktifo och Sparris skrev på sin facebook : "Drömmtifo idag".

: 2002: " Vilken fantastiskt inramning. Det är såhär det ska vara"

Rörande att så många verkar vara överens i denna fråga, oftast positivt.
Synd bara att DIF som förening inte stödjer detta, snarare tvärt om.
Det är förbjudet och icke önskvärt inne på arenan.

Men det är helt klart ett dilemma för DIF, om de inför stramare kontroller för att reglera detta riskerar man alltså ett rejält publiktapp pga att en av huvudanledningarna till att gå på match helt enkelt strukits från programmet


Jösses...
Ändå använder DIF det i marknadsföringssyften i bilder och en del filmer. Märklig dubbelmoral det där. Nu kanske dom har slutat i och för sig.

"Kom och upplev stämningen på stadion/tele2" och en bild på en bränning.
Född till sportchef.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Lee Harvey Oswald skrev:
20002001 skrev:Ni som tror att det är enbart fotbollen som är "the main event"... varför tror ni att fler går på DIF-Aik än DIF-Åtvidaberg. Jo, för stämningens skull.

Det har gjorts en enkät som jag inte orkar leta upp nu där spelarna anonymt fick svara på om de är för eller emot pyro. De allra flesta var för, och tyckte det var en stämningshöjare.

Ett annat exempel på detta är under DIF-Götet 2012 när vi hade ett fett röktifo och Sparris skrev på sin facebook : "Drömmtifo idag".

: 2002: " Vilken fantastiskt inramning. Det är såhär det ska vara"

Rörande att så många verkar vara överens i denna fråga, oftast positivt.
Synd bara att DIF som förening inte stödjer detta, snarare tvärt om.
Det är förbjudet och icke önskvärt inne på arenan.

Men det är helt klart ett dilemma för DIF, om de inför stramare kontroller för att reglera detta riskerar man alltså ett rejält publiktapp pga att en av huvudanledningarna till att gå på match helt enkelt strukits från programmet


Jösses...
Men DIF väljer ändå att länka till filmer som denna ( som något positivt på deras twitter t.ex?

----

KÖP BILJETTER! Varför är det bara 23300 sålda med två dagar kvar.
Vad håller alla som kallar sig DIF på med?
VI SES PÅ TELE2 ARENA
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Den avbrutna matchen i Helsingborg stannar vid 1-1, äntligen fattar disciplinnämnden rätt beslut
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm1891 skrev:Den avbrutna matchen i Helsingborg stannar vid 1-1, äntligen fattar disciplinnämnden rätt beslut
Helt enig.

Beslutet denna gång knappast grundat utifrån någon av DN:s vanliga punkter, utan mer på en känsla för det otroligt olyckliga och ovanliga läge som uppstått.
Skönt, för alla parter att inte gräva mer i detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Intressant, de flesta Helsingborgare verkar helt glömt vad som hänt och tycker detta är en stor skandal att Helsingborg inte dömdes till segrare med 3-0.
Minnet bland vissa är väldigt kort.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

varning, vad ni än gör gå inte in på HIFs facebook, det är inte bra
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

sthlm1891 skrev:Intressant, de flesta Helsingborgare verkar helt glömt vad som hänt och tycker detta är en stor skandal att Helsingborg inte dömdes till segrare med 3-0.
Minnet bland vissa är väldigt kort.
Dom verkar dessutom helt övertygade om att HIF hade vunnit om matchen spelats klart. :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stulle »

Min åsikt när det gäller bengaler är att det kvittar. Jag blir varken mer eller mindre berörd av detta. En stark sång berör mig betydligt mer än bengaler. I mitt fall får man då resonera ur andra synvinklar. Lite olika tankar från mig:

Hur är det med bengalbränning ur ett säkerhetstänk? Jag inte har någon erfarenhet av bengaler så jag vill inte yttra mig om användandet mer än att det inte verkar som det är speciellt kontrollerat då jag fått uppfattningen om att vem som helt kan på eget bevåg dra igång dessa. I synnerhet personer som kanske bör undvika användandet.

Hur är det med bengalbränning ur ett ekonomiskt tänk? Här är vi väl alla överens om att det drabbar klubben ekonomiskt i form av böter varje gång en bengal bränns. Pengar som klubben gärna använder i annat syfte. Sen om stämningen av dessa bengaler gör att det lockar mer publik som täcker upp dessa kostnaden låter jag vara osagt då jag bara kan spekulera i frågan.

Hur är det med bengalbränning ur ett regelperspektiv? Klubben har gått ut med att det är förbjudet med bengalbränning på läktaren. Jag som inte berörs speciellt av bengaler kan då bara gå på vilka regler som gäller, och då rättar jag mig efter vad klubben beslutat helt enkelt.

I de få fallen där incidenter händer så är det alltid individen som ska bära skulden för dådet, inte hela massan, och det är ett argument som i princip alltid tas till när något händer, vilket jag är helt med på. Tyvärr blir ju konsekvensen, när denna individ inte bär skulden, att hela massan drabbas. Jag har fått den uppfattningen att om klubbarna fått direktiv att ta bort dessa personer som inte klarar av att hantera bengaler så kan dom inte göra annat än att totalförbjuda det. Det pratas ju mycket om att klubbar har identifierat många som inte kan sköta sig på en arena men att det inte går att göra med då besluten måste komma från politikerna.

Jag är som sagt inte någon expert över huvud taget i ämnet men detta är min uppfattning av det hela.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Huliganer och fegt folk som maskerar sig kan stanna hemma på onsdag, vi behöver inte er.

Tyvärr tror jag inte vi har kommer märka skillnad överhuvudtaget mot hur det brukar vara.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Difiale »

Köp biljett till derbyt
Köp biljett till derbyt
Köp biljett till derbyt

Stöd båda fotbollen och hockeyn!

Krossa gnaget!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Stulle skrev:
[...]
Hur är det med bengalbränning ur ett regelperspektiv? Klubben har gått ut med att det är förbjudet med bengalbränning på läktaren. Jag som inte berörs speciellt av bengaler kan då bara gå på vilka regler som gäller, och då rättar jag mig efter vad klubben beslutat helt enkelt.

[...]
DIF pudlade inofficiellt angående texten som de lade upp på hemsidan kort efter Helsingborg där "vi bränner inte pyro"-delen tyvärr kom med. En förening som ska lobba för laglig pyro måste ha rätt prioriteringar.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

pulverapa skrev:Huliganer och fegt folk som maskerar sig kan stanna hemma på onsdag, vi behöver inte er.

Tyvärr tror jag inte vi har kommer märka skillnad överhuvudtaget mot hur det brukar vara.
Helt ärligt, hur mycket maskering är det egentligen minus de som bränner pyro? Jag upplever aldrig som att de är speciellt många?

De som bränner pyro kommer också köra maskering tills förbudet försvinner. Svårare än så är det knappast.
Skriv svar