DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... f%3Devs_fb

KÖP BILJETTER TILL DERBYT! Över 18000 sålda så ska ni ha biljetter måste ni köpa nu, annars blir ni utan. Det finns inte på kartan för någon att missa ett hemmaderby.

Aiks 5000 biljetter är i stort sett slut så hjälp till att bidra till ett blårandigt derby!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Missar tyvärr min första tävlingsmatch i fotboll sedan våren 2012 då jag tyvärr inte kan ta mig till Mjällby på fredag. Ni som kan, ta er dit! Ta ledigt en fredag och åk.

Hur som helst,

ni som sitter här inne nu:

1. Är det en match ni ska gå på i år så är det hemmaderbyt om en vecka.
https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... f%3Devs_fb KÖP KÖP KÖP! Över 21.000 sålda, vilket innebär att det bara finns ca 6000 platser kvar, och ju senare ni köper, desto närmare Gnagets sektion kommer ni sitta. Slut upp nu! Det kommer bli slutsålt. Det finns inte att man ska missa ett hemmaderby

2. Malmö away på annandag påsk! Ni är lediga och det finns ingen ursäkt för att inte kunna ta sig till Malmö. Skriv upp er: http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/07/ ... v-upp-dig/ En buss är i stort sett fylld! Vi kan mycket bättre än så! Jag ska dit, för det finns verkligen ingen ursäkt för att inte ta sig dit.

3. Hjälp till att haussa upp DIF Fotboll! Efter tragedin i Helsingborg är det svårare att locka folk till matcherna, hjälp till att ge DIF allt stöd som krävs nu. Bjud med en polare till Tele2 så får han/hon uppleva en makalös stämning på plats.

4. Försök att åka på de mindre bortaresorna, vi måste bli mycket bättre där!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF det nya Ellos? kan ju inte hantera en boll på naturgräs.
Riktigt dråpliga situationer där bollen inte vill följa med DIF-spelare.
Skruvdobb...någon?

/edit.
Broberg, nyckelbensfraktur(?)lagom till derbyt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF det nya Ellos? kan ju inte hantera en boll på naturgräs.
Riktigt dråpliga situationer där bollen inte vill följa med DIF-spelare.
Skruvdobb...någon?

/edit.
Broberg, nyckelbensfraktur(?)lagom till derbyt.
Sen är det ju inte för inte som de allsvenska spelarna har röstat Mjällbys plan som den sämsta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tillbaka till sjukan DIF haft de senaste 5-6 åren (sommar/hösten 2013 undantagen).
Ni vi förlorat bollen offensivt och ska sätter in press för att direkt återta bollen drar vi 100 gånger av 100 på oss frisparkar, sjukt frustrerande.
Vi får i princip aldrig någon andravåg att rida vidare på.

Som tur är kan spelet se ut så här ungefär halva allsvenska säsongen och ändå till slut leda till en hyfsad placering.
För en oinvigt ser detta annars ut som ett möte mellan 2 blivande nedflyttningskandidater
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor
Inlägg: 3261
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av kaminor »

Vilken jäkla prestation av Tibbling! Den passen var inte dum den!

Radetinac är en stor besvikelse sen han kom. Tycker han misslyckas med i stort sett allt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Jag kollar på DIF fotboll när jag får tillfälle just för att det är DIF som spelar. Mem helvete vilken tråkig sport. Herregud. Stor, alltså, V Ä L D I G T stor respekt till er som orkar skapa en sån magisk stämning till en så tråkig sport som fotboll.

På senare tid känns det som att filmning är en del av spelet. Ta en spelare som Ronaldo. Man ska liksom ramla, ha ont och höja armarna för att sedan springa skiten ur sig och sen jogga när man inte bryr sig. Kom igen killen blir inte ens svettig typ. Hans hårwax gör den glansiga hyn.

Sen jämför vi med hockey där ett exempel för några år sedan då Mikko Lehtonen i SAIK spelar med bruten fot hela slutspelet och knappt gör en min (troligen på massa tabletter som tar bort smärtan 80% av tiden men endå).
Fjollsport.
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-11 19:34:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:Vilken jäkla prestation av Tibbling! Den passen var inte dum den!

Radetinac är en stor besvikelse sen han kom. Tycker han misslyckas med i stort sett allt.
Agree....om båda punkterna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Norenfalk »

Radetinac slutar spela när han har världens läge? Smart kille
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

ciirree skrev:Jag kollar på DIF fotboll när jag får tillfälle just för att det är DIF som spelar. Mem helvete vilken tråkig sport. Herregud. Stor, alltså, V Ä L D I G T stor respekt till er som orkar skapa en sån magisk stämning till en så tråkig sport som fotboll.

På senare tid känns det som att filmning är en del av spelet. Ta en spelare som Ronaldo. Man ska liksom ramla, ha ont och höja armarna för att sedan springa skiten ur sig och sen jogga när man inte bryr sig. Kom igen killen blir inte ens svettig typ. Hans hårwax gör den glansiga hyn.

Sen jämför vi med hockey där ett exempel för några år sedan då Mikko Lehtonen i SAIK spelar med bruten fot hela slutspelet och knappt gör en min (troligen på massa tabletter som tar bort smärtan 80% av tiden men endå).
Fjollsport.
Angående att skapa stämning är det minst lika svårt i hockey med både måljinglar och burop vid varje avblåsning eller tackling mot ens egna spelare.

För övrigt är ju Radetinac helt jävla värdelös? gör INGENTING rätt...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Norenfalk skrev:Radetinac slutar spela när han har världens läge? Smart kille
Man får ALDRIG med sig straffen ifall man spelar vidare i ett sånt läge och får iväg ett halvdant avslut efter att ha blivit berövad på friläget.
Expert.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Leijon »

De går bra nu.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Janos »

Känns bra att ha en målvakt som faktiskt kan ta lite bollar då och då.

Hade blivit 3-2 med Dembo.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Den här veckan har vi gått upp i Elitserien och vunnit borta mot Mjällby.
Kommer minnas det här tills jag dör.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Mjällby är ett riktigt meningslöst lag. Arenan, laget och publiken hör hemma i div 1.
Skriv svar