DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
daaviid
Inlägg: 4183
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Man petar alltså Bråtveit idag bara för att en klubb har varit intresserad utav honom och ställer istället Vaiho? Nåja, vill man försämra chansen att vinna matcher så visst, lek i sandlådan bara.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Trodde aldrig jag skulle ha anledning att känna så här, men det är klart mer underhållande att se Svenska Damlandslaget än DIF

Vi nosar alltså på 2:a platsen, trots ständiga Korp-passningar från#11 och Dala Dahlkvist-touch från ByeBye Turay.
Det verkligen osar klass om denna liga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:Trodde aldrig jag skulle ha anledning att känna så här, men det är klart mer underhållande att se Svenska Damlandslaget än DIF

Vi nosar alltså på 2:a platsen, trots ständiga Korp-passningar från#11 och Dala Dahlkvist-touch från ByeBye Turay.
Det verkligen osar klass om denna liga


----------------

Edit.
Ok, i 2:a halvlek hade tom Damlandslaget haft svårt att hänga med.

Klart bästa 45 jag sett i år med DIF, snyggt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Trodde aldrig jag skulle ha anledning att känna så här, men det är klart mer underhållande att se Svenska Damlandslaget än DIF

Vi nosar alltså på 2:a platsen, trots ständiga Korp-passningar från#11 och Dala Dahlkvist-touch från ByeBye Turay.
Det verkligen osar klass om denna liga


----------------

Edit.
Ok, i 2:a halvlek hade tom Damlandslaget haft svårt att hänga med.

Klart bästa 45 jag sett i år med DIF, snyggt!
Hade lyckats(?) ta med mig frugan till matchen. Hon jämförde första halvlek med sitt gamla lokala div5 lag. Jag försökte förklara att det inte var fullt så illa, vet inte om jag lyckades.
Vi var överens om att alla passningar slogs till stillastående spelare.

I andra blev det bättre även om jag inte vill sträcka mig lika långt som vad du gör. Men så var jag så jävla besviken efter första så det kanske gjorde att jag inte såg klart.

Skönt med vinst såklart.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Vågar påstå att 90% av inläggen här är gnäll på DIF fotboll, trots stor majoritet bra resultat senaste åren.
Expert.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-2.0 »

Definiera bra resultat - att komma trea ett år och uppleva derbyförnedringar gång på gång
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels-2.0 skrev:Definiera bra resultat - att komma trea ett år och uppleva derbyförnedringar gång på gång
Har varit några riktigt jobbiga år. Fyfan vilka förnedringar derby efter derby. Usch.
Svider trots en nuvarande bra placering.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Vågar påstå att 90% av inläggen här är gnäll på DIF fotboll, trots stor majoritet bra resultat senaste åren.
Njaa, då har vi nog lite olika förväntningar.
Sämst i stan senaste 5 åren och undantaget 2017 rätt så mjäkiga placeringar sista 10 åren (7, 3, 7, 6, 7, 7, 9, 11, 10, 14)

------

Vi ligger 2:a, trots uselt bolltempo och obefintlig passningsprecision i minst 45 min varje match.
Kryss borta mot tabelljumbon.
Helt i linje med ett lag som prenumererar på plats 7-8 och är påfallande nöjda med det.
Vi är ju trots allt med i högsta serien
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

KFF vann sist det var frost i backen och DIF skapar alltså....0st målchanser första 45 min.
Återigen.... när DIF har chans att hänga med topp 3 så väljer man att spela i sidled

Samtidigt pulveriserar Brajen ett lika menlöst motstånd på Tele2.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock
Inlägg: 7756
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Manijock »

Strongt att haka på trots väldigt mycket tveksamheter offensivt. Det som stör mig mest är utan tvekan Buya. Aldrig sett maken till usel lagspelare. Vägrar passa, lirar bara för sig själv och ett hopplöst kroppsspråk. Sen förstår han inte offsideregeln! Vi har bara en anfallare men man unnar honom ändå inte speltid. Chili före alla dagar i veckan. Starkare, snabbare, skickligare och framförallt, så spelar han för laget.

Greja Kujovic nu Bosse, och förankra Touray längst ut på bänken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Strongt att haka på trots väldigt mycket tveksamheter offensivt. Det som stör mig mest är utan tvekan Buya. Aldrig sett maken till usel lagspelare. Vägrar passa, lirar bara för sig själv och ett hopplöst kroppsspråk. Sen förstår han inte offsideregeln! Vi har bara en anfallare men man unnar honom ändå inte speltid. Chili före alla dagar i veckan. Starkare, snabbare, skickligare och framförallt, så spelar han för laget.

Greja Kujovic nu Bosse, och förankra Touray längst ut på bänken.
+1

Annars som vanligt, vi spelar en bra fotboll fram till sista tredjedelen av plan. Där vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Att Buya gör det enkelt för motståndarna och svårt för oss tar naturligtvis ned alternativen. Vi är exempelvis harmlösa i djupet då Buya verkar tycka backlinjen är taskig som kliver upp.

Som sagt, fixa en vass anfallare så man kan börja drömma. Vi har ett gediget grundspel och en hel del duktiga spelare. Kan bara Astrit komma upp i toppform har vi ytterligare slagkraft.

Kämpa Bosse.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

....
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-08-06 10:55:44, redigerad totalt 1 gånger.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
kronwalled
Inlägg: 99
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Jönköping

Re: DIF Fotboll

Inlägg av kronwalled »

Jag tänkte köpa biljetter till derbyt mot gnaget den 1 september. Jag ska dit med min far och bror som är neutrala, jag är Djurgårdare. Vilken sektion bör man köpa biljetter på om man vill sitta tillsammans med Djurgårdare, men kanske inte sitta på aktiv sittplats?
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inte så himla roligt spel alltid, men S T A B I L T, snyggt DIF!

Tog en skärmdump av tabellen...för säkerhets skull.
När låg DIF 1:a efter 18 omgångar senast?!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Inlägg: 4337
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Med Mackan i laget (på planen) har DIF alltså resultatraden 11-3-0 med 26-6 i målskillnad. Det är fan helt sinnessjukt.

Tycker ändå att vi spelar en relativt rolig fotboll, många fina idéer med enkel-touch och skarvningar. Som sagt, med en målfarlig anfallare hade det luktat ädelt just nu.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar