Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av altsich »

B.I.B.A skrev:
Mattias_87 skrev:Hade faktiskt aldrig hört talas om regeln "Coach's challenge" förrän jag hörde om den i matchen mellan Sverige och Norge idag som även NHL har. Vad tycker ni om att införa den regeln i SHL?

Varje lagtränare kan alltså begära en videogranskning ifall man tror att det var offside före målet eller målvakts-interference. Man får inte begära detta om man redan har använt sin timeout och får man "rätt" i granskningen så får man behålla timeouten och kan använda den igen senare.

Om man vill granska en "offside" situation och det visar sig att det inte var offside får tydligen motståndarna ett powerplay också.
Riktigt tråkig regel anser jag. Varje gång det blir mål i NHL ställer sig coacherna och tittar på en ipad om de kan hitta en anledning att utmana. Den initiala glädjen vid mål försvinner när varje mål ska granskas. Känslan blir inte längre "YES! Det blev mål" utan "Hoppas det räknas".

Särskilt komiskt blir det när en match avgörs i OT och motståndarna utmanar eftersom de ändå inte har något att förlora längre. Publiken får sitta kvar och vänta på att gå hem eller om matchen fortsätter.

Jag tycker att videogranskning endast ska förekomma om domaren är osäker på om pucken varit inne eller inte. Låt offside och goalie interference bedömas på isen och höj nivån på vad som räknas som goalie interference. Videogranska så lite som möjligt.
Fast regeln går ut på att du bara får göra EN coach's challenge och då sätter du din time out på spel. Har man redan använt sin time out så kan man inte bruka en Challenge.
Kvarstår bedömningen på isen så blir du av med din time out.

Regeln innebär också att all annan video bedömning tas bort om inte domarna av någon anledning blir osäkra och inte dömer något utan blåser av och visar tecken för granskning. Har dom dömt mål eller wash out så står den bedömningen till någon väljer att göra en Challenge.

Det innebär i längden att det blir otroligt lite granskningar av allt att döma från NHL

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tre Kronors PP är "lika bra" som DIF:s, jösses så idéfattigt.

Vår spets är tänkt att vara samma som Saik:s, det räcker troligen inte till medaljspel ens.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Landslagshockey

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Tre Kronors PP är "lika bra" som DIF:s, jösses så idéfattigt.

Vår spets är tänkt att vara samma som Saik:s, det räcker troligen inte till medaljspel ens.
Men vårt försvarsspel är bra och jag räknar med(hoppas på) att dom ryska divorna viker ner sig när det börjar brännas - till final ska vi ändå gå med det här laget
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Mattias_87 »

Fasth är passé.
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fasth är verkligen HELT slut. Satan så bedrövligt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av förevigtdjurgården »

Han är ännu mer slut än vad jag trodde att han var under fg inkägg. Herrejävlagud.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Landslagshockey

Inlägg av Ohddan »

Precis vad man kan förvänta sig av en råtta. Skeppar man Grönborg nu eller?
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av Henke95 »

Ohddan skrev:Precis vad man kan förvänta sig av en råtta. Skeppar man Grönborg nu eller?
Efter en katastrofal World Cup, ett VM som NHL-spelarna på egen hand bärgade och ett katastofalt OS (lägg där till att det svenska spelet knappast utvecklats under Grönborgs tid), kommer han väl i sann svensk anda få förlängt med 17 år.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Landslagshockey

Inlägg av Think if... »

Just det, ”ingen risk för ett nytt Belarus...” - vad skönt då kör vi på det.
- Glömde ni att tala om det för tyskarna?
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Landslagshockey

Inlägg av minalman »

Skönt att skämtet OS-hockey är över. Totalt onödigt när inte NHL är med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Landslagshockey

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Skönt att skämtet OS-hockey är över. Totalt onödigt när inte NHL är med.
Perfekt för våran del. Ett helt gäng med bärande SHL-spelare som kommer hem med huvudet under armen varav NOLL från Djurgården.

Sverige var PRAKTUSLA och jag tror att om Landslagsledningen tagit ut Djurgården (minus Burken) som OS-lag (med Robban som coach) så hade vi lätt varit med fram till en final. Kvalitén på de övriga lagen var knappt SHL-mässig och med undantag för Canada och Ryssland var det verkligen C-lags betoning på hela tillställningen.

Min enda "regret" är att jag inte satte en tusenlapp på Tyskarna som jag skojade om att jag skulle göra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av Rudi »

Euro Hockey Tour rullar vidare. Det är bara hoppas att Burken får med sig en guldmedalj och ett gladare humör tillbaka. Grönborg lär ju inte ryka nu men man kanske kan hoppas på att han försvinner efter VM. Jag såg inte matchen men jag tänker givetsvis ändå lägga skulden på Fasth och Växjö kommun.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Landslagshockey

Inlägg av Puckey »

Rudi skrev:Euro Hockey Tour rullar vidare. Det är bara hoppas att Burken får med sig en guldmedalj och ett gladare humör tillbaka. Grönborg lär ju inte ryka nu men man kanske kan hoppas på att han försvinner efter VM. Jag såg inte matchen men jag tänker givetsvis ändå lägga skulden på Fasth och Växjö kommun.
Om man inte är sugna på att signa upp typ Wallson medan han är kontraktslös.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:Tre Kronors PP är "lika bra" som DIF:s, jösses så idéfattigt.

Vår spets är tänkt att vara samma som Saik:s, det räcker troligen inte till medaljspel ens.
Typ så ja...

Både mot Tyskland och Finland i gruppspelet var Sverige det sämre laget, trots vinst.
Tre Kronor hade en imponerande bredd på trubbigheten framåt, dvs helt jävla uddlösa.


Heja Burken!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Mattias_87 »

Tyskland ser alltså ut att slå ut Kanada i semifinalen :lol:

Måste ändå säga att detta tyska lag imponerade på mig. Lite som Schweiz landslag fick det att klicka under hockey-vm i Globen 2013.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar