DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke_F »

Tror ni det är klart och att vi får rekordpengar för Olunga?

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... kordsumma/
daaviid
Inlägg: 4189
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Om det nu stämmer att han säljs för 40 miljoner så är det bra pengar. Absolut. Men jag är så fruktansvärt trött på att spelare tas in i klubben och säljs direkt året efter. Vi kommer aldrig någonsin ha med någon toppstrid att göra utan är för evigt dömda att harva i mitten som bäst med denna strategi.

Lite kontinuitet kanske vore på sin plats någon gång.

Men som sagt, bra pengar om det ändå skulle bli en försäljning för den summan som nämns.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

daaviid skrev:Om det nu stämmer att han säljs för 40 miljoner så är det bra pengar. Absolut. Men jag är så fruktansvärt trött på att spelare tas in i klubben och säljs direkt året efter. Vi kommer aldrig någonsin ha med någon toppstrid att göra utan är för evigt dömda att harva i mitten som bäst med denna strategi.

Lite kontinuitet kanske vore på sin plats någon gång.

Men som sagt, bra pengar om det ändå skulle bli en försäljning för den summan som nämns.
Galet. Vi lär ju ha en sund ekonomi, men ingen målgörare utan Olunga. Man blir vare sig ingenjör eller guldlag på ett år. Efterfrågar kontinuitet, som sagt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stulle »

minalman skrev:
daaviid skrev:Om det nu stämmer att han säljs för 40 miljoner så är det bra pengar. Absolut. Men jag är så fruktansvärt trött på att spelare tas in i klubben och säljs direkt året efter. Vi kommer aldrig någonsin ha med någon toppstrid att göra utan är för evigt dömda att harva i mitten som bäst med denna strategi.

Lite kontinuitet kanske vore på sin plats någon gång.

Men som sagt, bra pengar om det ändå skulle bli en försäljning för den summan som nämns.
Galet. Vi lär ju ha en sund ekonomi, men ingen målgörare utan Olunga. Man blir vare sig ingenjör eller guldlag på ett år. Efterfrågar kontinuitet, som sagt.
Att inte sälja Olunga för dom pengarna som det pratas om är ju tjänstefel. 40 millar för Olunga är ju i överpris om något. Han har ju trots allt presterat i nästan en halv säsong. Hatten av för Bosse helt klart. Vi har ju fått in väldigt bra anfallare senaste åren som har sålts pga ekonomisk själ. Hade DIF fått ett bud på säg 15 millar hade det inte varit aktuellt att sälja, men kom igen, 40 millar är ju sjuka summor. Bosse hittar garanterat en ny Olunga för mindre helt klart.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke_F »

Stulle skrev:
minalman skrev:
daaviid skrev:Om det nu stämmer att han säljs för 40 miljoner så är det bra pengar. Absolut. Men jag är så fruktansvärt trött på att spelare tas in i klubben och säljs direkt året efter. Vi kommer aldrig någonsin ha med någon toppstrid att göra utan är för evigt dömda att harva i mitten som bäst med denna strategi.

Lite kontinuitet kanske vore på sin plats någon gång.

Men som sagt, bra pengar om det ändå skulle bli en försäljning för den summan som nämns.
Galet. Vi lär ju ha en sund ekonomi, men ingen målgörare utan Olunga. Man blir vare sig ingenjör eller guldlag på ett år. Efterfrågar kontinuitet, som sagt.
Att inte sälja Olunga för dom pengarna som det pratas om är ju tjänstefel. 40 millar för Olunga är ju i överpris om något. Han har ju trots allt presterat i nästan en halv säsong. Hatten av för Bosse helt klart. Vi har ju fått in väldigt bra anfallare senaste åren som har sålts pga ekonomisk själ. Hade DIF fått ett bud på säg 15 millar hade det inte varit aktuellt att sälja, men kom igen, 40 millar är ju sjuka summor. Bosse hittar garanterat en ny Olunga för mindre helt klart.
Då var det klart officiellt ifrån DIF-håll, bara hoppas att summan stämmer då.

Ja det skulle vara skönt om vi fick in några nya forwards i startelvan som är kvar någon säsong. Sen Mittfältet då, både Haris och Kerim bör väl komma tillbaka till säsongen som kommer? Har vi tappat någon mer än Faltsetas där?
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Nu är det alltså klubbat...

Maskeringsförbud vid idrottsarrangemang

Det ska bli förbjudet att maskera sig vid idrottsarrangemang. Den som befinner sig på en idrottsanläggning vid till exempel en fotbollsmatch och helt eller delvis täcker ansiktet på ett sätt som gör det svårare att bli identifierad kan dömas till böter eller fängelse i högst sex månader (envarsgripande är tillåtet allts :lol: ).

Riksdagen sa ja till regeringens förslag.

Det finns en del undantag från förbudet. Det gäller till exempel inte den som täcker ansiktet av religiösa skäl eller personer som i tjänsten bär utrustning som täcker ansiktet, som brandmän och poliser.

Lagändringen börjar gälla den 1 mars 2017.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sensei »

Sjukt roliga loop holes. Kan nog resultera i att fotbollen kommer se ett uppsving i publikkategorin transsexuella muslimer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Och fullt slagsmål på Skytteholm när "bortasupportrar" tar sig in på planen (efter matchen).
Vad skönt med vårtecken!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stulle »

minalman skrev:Och fullt slagsmål på Skytteholm när "bortasupportrar" tar sig in på planen (efter matchen).
Vad skönt med vårtecken!
Någon som vill berätta lite mer i detalj vad som hände? Jag orkar inte läsa riksmedia.
Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Stulle skrev:
minalman skrev:Och fullt slagsmål på Skytteholm när "bortasupportrar" tar sig in på planen (efter matchen).
Vad skönt med vårtecken!
Någon som vill berätta lite mer i detalj vad som hände? Jag orkar inte läsa riksmedia.
Som jag har tolkat vad jag läst och hört så kom det ett gäng maskerade män (troligtvis gnagare) och gick till attack mot de som kollat på fotboll. De hade alltså inte själva varit på matchen utan kom dit för att starta bråk.

Fritt fram att utveckla eller rätta mig om någon annan hört något.
Avgå Jocke.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Örnen »

Stulle skrev:
minalman skrev:Och fullt slagsmål på Skytteholm när "bortasupportrar" tar sig in på planen (efter matchen).
Vad skönt med vårtecken!
Någon som vill berätta lite mer i detalj vad som hände? Jag orkar inte läsa riksmedia.
Gnaget dök upp med både firmafolk och deras ultras.
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av DifLars »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... asshoppers Verkar se lite ljusare ut för att vi faktiskt ska få se Kim i djurgårdströjan igen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

12:30
Expert.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:12:30
Vad händer då? Kim är ju redan klar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:12:30
Vad händer då? Kim är ju redan klar.
Dom släppte den 10:00 istället för 12:30 som var tanken först :)
Expert.
Skriv svar