NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Rasmussen fick premiära för Blackhawks efter ett par bra matcher i AHL, mål direkt i debuten. Som inofficiell djurgårdare får han lite extra hyll (sen verkar det gå åt skogen med min förhoppning om att reta gallfeber på Växjö genom att knycka honom till nästa år).
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Årets trend i Flyers, en för alla alla för en eller hur man ska säga. De står upp för varandra automatiskt, varje gång, när någon jävlas med en medspelare:



Till och med sverigebekanta Bellemare är med på tåget:



Gårdagens spännande match mot Huricanes vanns under OT, för övrigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Årets trend i Flyers, en för alla alla för en eller hur man ska säga. De står upp för varandra automatiskt, varje gång, när någon jävlas med en medspelare:



Till och med sverigebekanta Bellemare är med på tåget:



Gårdagens spännande match mot Huricanes vanns under OT, för övrigt.
Jag gillar hur Ahlén kör lite samma metoder här i SHL, även om handskarna inte alltid kastas, han var direkt framme hos Burish efter en knätackling på Alvarez senast, men Burish verkade inte så sugen på att gå.

Senare var han som forward sist hem och stod upp för Mantas när dom ska börja psyka oss, sånt värmer Djurgårdshjärtat, önskar Hank var likadan, tycker han är alldeles för vänlig.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:Årets trend i Flyers, en för alla alla för en eller hur man ska säga. De står upp för varandra automatiskt, varje gång, när någon jävlas med en medspelare:



Till och med sverigebekanta Bellemare är med på tåget:



Gårdagens spännande match mot Huricanes vanns under OT, för övrigt.
Jag gillar hur Ahlén kör lite samma metoder här i SHL, även om handskarna inte alltid kastas, han var direkt framme hos Burish efter en knätackling på Alvarez senast, men Burish verkade inte så sugen på att gå.

Senare var han som forward sist hem och stod upp för Mantas när dom ska börja psyka oss, sånt värmer Djurgårdshjärtat, önskar Hank var likadan, tycker han är alldeles för vänlig.
Håller med, Ahlén är ett föredöme och Hank borde ta sig en funderare på om hans helyllespel verkligen gynnar honom och laget.

Det som är lite annorlunda här är att jag upplever att i princip hela laget regerar och agerar på övertramp från motståndaren direkt utan pardon, det ger ett ganska mäktigt intryck på något vis.

Sen är ju "straffet" för sånt här lågt i NHL, för laget 2 endast minuter instigator, och till och med det vill många få bort från NHL. Oavsett vilket, så är verkligen några boxplay då och då värt den sammanhållningen och lagkänslan det ger när alla ställer upp för varandra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Så jävla spännande, Mike Richards will Capitals! Älskar den spelaren och vill verkligen se honom få chansen att studsa tillbaks igen. Perfekt lag också, en av Stanley cup favoriterna som behöver spelare härdade från sena game:7 och kan stå pall för nerverna. Nu har Caps både Richards och Williams. Tills Krüger är tillbaks får Caps nog gå in som laget att slötitta på jämte rangers matcher.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Håller tummarna för att Viaplay har tagit sig så jävla mycket vatten över huvudet att de går på knäna och tvingas till separata paketerbjudanden inom kort. Inte fan betalar jag 400kr i månaden för att glo på NHL om nätterna, någon måtta får det vara. Här hade jag precis gått och byggt upp spänningen inför Richards stundande comeback.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Ikväll är det dags att poppa popcornen och slå sig ner inför klassikermötet #1 - Flyers @ Pens.

Lite uppladdning, där vi också ser sverigebekante Bellamare blanda sig in i hetluften:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

R Gudas är en succe i flyers. Du har bra smak för backar ibland, sirDif
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

John Scott som det pratas om non-stop just nu, kan någon reda ut var han spelar och om det kan bli aktuellt att bli uppkallad till vilket lag det nu är?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:John Scott som det pratas om non-stop just nu, kan någon reda ut var han spelar och om det kan bli aktuellt att bli uppkallad till vilket lag det nu är?
Han tillhör Montreal Canadiens. Tror inte dom har några planer på att kolla upp honom. Men klart hans chanser att förlänga sin NHL-karriär ökade i och med ASG.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:John Scott som det pratas om non-stop just nu, kan någon reda ut var han spelar och om det kan bli aktuellt att bli uppkallad till vilket lag det nu är?
Han tillhör Montreal Canadiens. Tror inte dom har några planer på att kolla upp honom. Men klart hans chanser att förlänga sin NHL-karriär ökade i och med ASG.
Tack för det, misstänkte att du skulle ha koll. Häftig händelseutveckling, minst sagt. MVP dessutom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Postar det här som jämförelse mellan NHL och SHL.

En av mina favoriter, Gudas manglar en ouppmärksam motståndare:



Ingen avstängning.

"In Thursday's win, Gudas had two fights, 17 penalty minutes, four hits, six blocked shots and a plus-3 rating."

8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

På tal om Flyers, vilken fantastisk kamp det var i nattens match i MSG, ståpäls många gånger.
Spela fult
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 712
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: NHL

Inlägg av Rojk »

sensei skrev:Postar det här som jämförelse mellan NHL och SHL.

En av mina favoriter, Gudas manglar en ouppmärksam motståndare:



Ingen avstängning.

"In Thursday's win, Gudas had two fights, 17 penalty minutes, four hits, six blocked shots and a plus-3 rating."

8)
Extremt onödig tackling.
It's easier to be an asshole to words than to people
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Rojk skrev:
sensei skrev:Postar det här som jämförelse mellan NHL och SHL.

En av mina favoriter, Gudas manglar en ouppmärksam motståndare:



Ingen avstängning.

"In Thursday's win, Gudas had two fights, 17 penalty minutes, four hits, six blocked shots and a plus-3 rating."

8)
Extremt onödig tackling.
Jag förstår hur du tänker men tycker inte att det är riktigt så enkelt.

Det var dock mest postat som en jämförelse mellan bedömningarna i de olika ligorna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar