NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Game center inköpt och 10 minuter kvar till nedsläpp i tampa för bortamatch. Dessvärre tydligen utan Radko gudas, vet ej varför. Men hoppas Flyers blir heta i år! Inget pet nu.
Han hade en rätt medioker pre-season, inte så konstigt när han hade varit skadad så länge.

Schultz - Streit
Medvedev - Schenn
MDZ - Manning

Dom går före just nu helt enkelt. Jag gillar verkligen Radko Gudas ska sägas. Inte så bra defensivt. Underskattad offensiv då många bara ser honom som en stygg back. Underhållande att titta på.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Game center inköpt och 10 minuter kvar till nedsläpp i tampa för bortamatch. Dessvärre tydligen utan Radko gudas, vet ej varför. Men hoppas Flyers blir heta i år! Inget pet nu.
Han hade en rätt medioker pre-season, inte så konstigt när han hade varit skadad så länge.

Schultz - Streit
Medvedev - Schenn
MDZ - Manning

Dom går före just nu helt enkelt. Jag gillar verkligen Radko Gudas ska sägas. Inte så bra defensivt. Underskattad offensiv då många bara ser honom som en stygg back. Underhållande att titta på.
Håller med om Gudas. Apropoå underhållande - 3vs3 var helt sinnesjukt, haha vilken avslutning med ett ton av lägen där tampa desvärre drog det längsta strået. Jaja, bra start för Hextall ändå.

Om det skall vara så här kommer man ju sitta och hoppas på overtime :shock: :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Fredag:
Växjö - Djurgården
Columbus - NY Rangers

Lördag:
Djurgården Växjö
NY Rangers - Columbus

En god helg.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Oscar Lindberg.. Skotergnagare förvisso, men vilken jävla inledning.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Ett till, herregud! Det här ser ut att kunna bli en kul säsong på två fronter.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Väldigt bra match/krig i wells fargo mellan flyers och panthers(!) för de som vill se på hockey mitt i natten
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Kör lite monolog här, några som kollar in kvällens drabbning mellan flyers och "svenska" capitals? Mycket bra match med fajter, sambaspel och tacklingar och helt befriat från tröttsamt snack om disciplinnämnder 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

En annan intressant sak som hände var en sk. "Coaches challenge", där huvudtränaren kan överklaga mål (!) under speciella omständigheter:

http://www.broadstreethockey.com/2015/6 ... terference

Intressant.. själv är jag splittrad, jag är i grunden en "lagt kort ligger"-person och tråkas lätt ut av efterhandstjafs. Spelet och upplevelsen för fansen blir mer otydlig om mål allt oftare underkäns efter man har jublat/svurit liksom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

sensei skrev:En annan intressant sak som hände var en sk. "Coaches challenge", där huvudtränaren kan överklaga mål (!) under speciella omständigheter:

http://www.broadstreethockey.com/2015/6 ... terference

Intressant.. själv är jag splittrad, jag är i grunden en "lagt kort ligger"-person och tråkas lätt ut av efterhandstjafs. Spelet och upplevelsen för fansen blir mer otydlig om mål allt oftare underkäns efter man har jublat/svurit liksom.
Det som stör mig mest är att man tvingas välja mellan coach challenge och time out. Time outen kan vara en jävligt intressant del av spelet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Puckey skrev:
sensei skrev:En annan intressant sak som hände var en sk. "Coaches challenge", där huvudtränaren kan överklaga mål (!) under speciella omständigheter:

http://www.broadstreethockey.com/2015/6 ... terference

Intressant.. själv är jag splittrad, jag är i grunden en "lagt kort ligger"-person och tråkas lätt ut av efterhandstjafs. Spelet och upplevelsen för fansen blir mer otydlig om mål allt oftare underkäns efter man har jublat/svurit liksom.
Det som stör mig mest är att man tvingas välja mellan coach challenge och time out. Time outen kan vara en jävligt intressant del av spelet.
Mindre intressant i Nordamerika än här med tanke på reklamavbrotten där.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Jag klarar inte ens av att vara besviken när Rangers släpper in kvitteringen två minuter från slutet när det är Jagr det handlar om. Sånt jävla fenomen, har varit där bokstavligen talat hela den hockeyintresserade delen av mitt liv och snittar fortfarande nära nog 1p per match i NHL. Som han spelar nu är det bara att hoppas att han hänger kvar lika länge som Chelios gjorde.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Gudas skickar ut Zibanejad i omklädningsrummet med en rejäl hit i en match där Erik "jag är jättebra framåt" Karlsson direkt orsakar flyers ledningsmål, hehe. Hoppas Flyers håller i det här nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Inte otippat att Gudas får tre matcher för den proppen. Definitionen av en "loose cannon" den spelaren.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Inte otippat att Gudas får tre matcher för den proppen. Definitionen av en "loose cannon" den spelaren.
Tråkigt för mig, har haft mycket nöje av att betrakta hans spel då han har vart fullt ordinarie vad jag vet senaste tiden. Definitionen av back med skägg, den klockrena motsatsen till Erik Karlsson. I like it.

Skönt att Zibbe verkar ha klarat sig utan några problem också.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Inte otippat att Gudas får tre matcher för den proppen. Definitionen av en "loose cannon" den spelaren.
Tråkigt för mig, har haft mycket nöje av att betrakta hans spel då han har vart fullt ordinarie vad jag vet senaste tiden. Definitionen av back med skägg, den klockrena motsatsen till Erik Karlsson. I like it.

Skönt att Zibbe verkar ha klarat sig utan några problem också.
Tycker Gudas är bättre offensivt än defensivt så kan inte riktigt hålla med.

Intressanta siffror om Erik Karlsson mot Chicago för övrigt.

Adnan ‏@sens_adnan 17h17 hours ago
5-on-5 shot attempts with Karlsson on the ice: 24-22 Chicago.
5-on-5 shot attempts with Karlsson off the ice: 37-12 Chicago.

Börjar redan nu lukta en tredje Norris och möjligen Hart Trophy om han fortsätter i den här takten.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Skriv svar