Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Hata aik

Inlägg av Metal Machine »

Om Norrköping vinner mot Borås talar allting för att de vinner hela skiten. Låt oss hoppas att det blir så.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Hata aik

Inlägg av Vikas »

Domarskandal på hög nivå. Allt för att hjälpa Solna.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av kaminor »

Men fyfan vilken tur råttorna har! :cry:
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av pulverapa »

Ali Kahn måste utredas.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Hata aik

Inlägg av Vikas »

Ali Khan har ju varit undersökt för mutor förut, så. Var ju en lagom uppgjord match, det här.

Vi har ju gott om motiv i alla fall, då käre Ali är skyldig skatteverket hundratusentals kronor.
Senast redigerad av Vikas den 2015-10-18 16:09:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata aik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Antar att ni skojar friskt (men man vet ju aldrig på detta forum)

Nu uppstår återigen det festliga läget som delar DIFs fansskara varje gång.
Ska DIF lägga sig mot Fisk?
Nej säger jag, spela alltid för att vinna, det är en bra vana.

Känslan är att Peking fixar detta utan vår hjälp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av kaminor »

Nä, klart det bara var maximal oflyt. Jag har dock inget emot torsk mot fisk imorgon.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hata aik

Inlägg av minalman »

Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Hata aik

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
Du är nog helt ensam med att tänka så. Vi andra ser inte det som "syskonkärlek", och det absolut värsta som kan hända förutom att vi åker ur är att Solna vinner guld. Det finns inte på kartan att hoppas på det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av SirDIFalot »

Mår verkligen otroligt dåligt när aik har framgångar. Hoppas för guds skull att vi inte vinner imorgon. Vi har inget att spela om ändå.
minalman skrev:Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
Det där var nog spiken i kistan för hur mycket jag orkar läsa på detta forum.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata aik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
Knappast bannad, men högst troligt idiotförklarad :lol:
Men jag förstår hur du tänker, kan faktiskt hålla med en gnutta om extra kryddan och rivaliteten, vill inte vara utan den (då kan jag snart lika gärna börja kolla på La liga, EnHåÄll...eller Games Of Thrones season 137, dvs annat trams som inte heller berör det minsta)

Men att önska guldet till solna, njaa, det är lite väl magstarkt även för mig.
Heja Peking!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Hata aik

Inlägg av Malto »

minalman skrev:Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
Haha, har nog med åldern att göra.

Hörde stackarn som gjorde självmål på radio just - han lät som han skulle börja gråta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas också Göteborg vinner imorgon, vi har inget att spela för. Däremot så hoppas jag Aik går upp i SHL.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Hoppas också Göteborg vinner imorgon, vi har inget att spela för. Däremot så hoppas jag Aik går upp i SHL.
Lärde vi oss inte att det inte var så roligt från förra vändan? Tror ärligt talat att vi inte hade åkt ur om dom inte hade gått upp.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hata aik

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Jag blir antagligen bannad från forumet nu, men jag ser rivaliteten med gnaget som en krydda i tillvaron och ett roligt samtalsämne på jobbet när man gnabbas vid fikabordet. Syskonkärlek. Men alla dagar i veckan är det näst bästa att guldet åtminstone går till Stockholm när inte vi själva tar det. Oavsett sport.
Jag önskar inte guldet till gnaget, men jag är helt trött på stöddiga fiskrensare, halvdanskar och andra kommundopade bonnlag.
Det absolut bästa sättet att få oss att motivera oss extra mycket och ge det där allra sista extra för att gå hela vägen är när det går för bra för en Stockholmskonkurrent.
Edit: För övrigt verkar få känna igen en jinx när det är tänkt att drabba andra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar