DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tjaa, den hade man nästan på känn, klart DIF inte skulle ta chansen att hänga på, bara för att det var uppdukat för det.
Men men , tycker DIF skapade tillräckligt med chanser ändå för att ta 3p, men visst saknas Haris nåt enormt.

ÅFF må vara tabelljubomo, men i kvällens match tycker jag dom var minst en klass bättre än HIF senast.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

"Nu gick tåget". 42 poäng att spela om och "experterna" tror att fiskrensarna har avgjort. Jag tror de har fel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

ALLA TILL ÖREBRO! Varenda jävel: se till att fixa resan nu. Bil, tåg, buss, minibuss, cykel jag skiter i men se till att ta er dit och stödja DIF på plats. Vi ska fylla hela deras kortsida! Köp förköp så ser vi till att bli mellan 2000-3000 där! Vi är med i den absoluta toppstriden, det är en kort bortaresa, och det är så jävla kul att se DIF. Finns ytterst få ursäkter.
Stöd DIF på plats!

http://www.jarnkaminerna.se/2015/07/08/ ... -i-orebro/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

LÖNEN ÄR HÄR!
Gör detta:
- Köp biljet till Örebro borta https://event.webbiljett.se/oskfotboll/ ... 60&eId=168

Vi kommer att bli mer än 2000 i Örebro och vi kommer att fylla hela deras kortsida och delar av långsidan. Det återstår bara ca 50 biljetter på den nedre delen av kortsidan. De kommer säljas slut ikväll, och om inte ikväll så definitivt imorgon. Den övre delen är redan slutsåld sedan någon dag tillbaka. När nedre är slutsålt fyller vi på Sektion P som är sittplats för Djurgårdare, där återstår det bara lite knappt över 100 biljetter. Köper ni inte ikväll riskerar ni helt klart att bli utan!

- Köp biljett till Häcken hemma 1 augusti http://www.axs.com/se/events/279130/dju ... denfotboll
Det är nästa hemmamatch, en solig sommarlördag. Som vanligt obligatorisk närvaro på hemmamatcher.

- Köp biljetter till bortaderbyt mot aik den 10 augusti http://friendsarena.se/evenemang/aik-dj ... n/#Tickets
Bortaderby mot aik. Vi ska bli de största antalet vi någonsin varit ute i Solna, och vi ska krossa aik fullständigt på läktaren. Obligatorisk närvaro till alla! KÖP NU

- Swisha Sofia tifo! Det är grabbar och tjejer som "ägnar helgmorgnar åt att måla flaggor när ni ligger bakis, nästan hela andra halvlek till åt att skramla pengar när ni kollar matchen, stannar kvar flera timmar efter matchen för att samla material när ni ligger och softar i soffan. Allt för DIF! De grabbarna förtjänar ert stöd"
De förtjänar verkligen all cred, och de behöver pengar för att kunna prestera två grymma tifon till derbyna mot aik och bajen. Swisha 0736780643! Gör det nu. Inga ursäkter. Ni kan alltid swisha något, litet som stort bidrag.

GÖR OVANSTÅENDE NU och sen kan ni njuta av den soliga helgen och/eller eventuell semester!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tråk-Pelle, så trist med dessa 0-1 matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Ska vi börja skramla ihop 10 mille nu elr hur löser "vi" Mush?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Imorgon går vi upp i serieledning vid seger!
Vad fan väntar ni på?
KÖP BILJETT OCH STÖD DIF PÅ PLATS!
http://dif.se/over-12-000-salda-till-lordagens-match/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Med tanke på Pridevecka och prideparad så vill jag inte se några regnbågsflaggor på läktarna idag. Dessa kommer att plockas bort.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Millwall skrev:Med tanke på Pridevecka och prideparad så vill jag inte se några regnbågsflaggor på läktarna idag. Dessa kommer att plockas bort.
Lycka till då, du lär få lite o göra där... Tror halva stadion blir täckt av regnbågar idag!

Sidenote: vem fan bryr sig om folk vill sitta o vifta med pride-flaggor en match om året? Spelar roll...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Fan "Millwall har jobbat på bra"... såg fan inte mkt regnbågar på läktaren! :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Morwin »

Gött med serie ledning :).

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Vad hände med "ingen politik på läktarna"? Klart som fan att vi inte ska ha några regnbågsflaggor på våra läktare. Skönt med seger annars!

Någon som vet vart 08 fotboll tagit vägen, förresten?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Metal Machine skrev:Vad hände med "ingen politik på läktarna"? Klart som fan att vi inte ska ha några regnbågsflaggor på våra läktare. Skönt med seger annars!

Någon som vet vart 08 fotboll tagit vägen, förresten?
Mänslika rättigheter är inte politik, det är sunt jävla förnuft.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Metal Machine skrev:Vad hände med "ingen politik på läktarna"? Klart som fan att vi inte ska ha några regnbågsflaggor på våra läktare. Skönt med seger annars!
Håller med där. Det finns endast två flaggor jag någonsin skulle hålla i och det är en DIF flagga och den svenska flaggan.

Gay-jippon kan dom ha inne i stan på Pride.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Axel_K skrev:
Metal Machine skrev:Vad hände med "ingen politik på läktarna"? Klart som fan att vi inte ska ha några regnbågsflaggor på våra läktare. Skönt med seger annars!

Någon som vet vart 08 fotboll tagit vägen, förresten?
Mänslika rättigheter är inte politik, det är sunt jävla förnuft.
OK! Vart går gränsen tycker du? Ska vi börja ha palestinska flaggor på läktaren också, eller Amnestys?

Varför i h*lvete fick Sam ett gult kort?
Berntsen ska inte starta i derbyt. 50 kg-bjässar har ingen plats i DIFs startelva i en sådan match.
Skriv svar