DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF Fotboll

Inlägg av dutti »

Precis kollat igenom andra halvlek, jävligt jävligt roligt att se! Domarinsatsen var kanske inte lika katastrofal som jag tyckte från kortsidan.. Men jävlar vilket tryck vi har där ett tag, både på läktare och på plan. Synd att Haris inte får sätta dit den, kul att Kerim får ordentlig utdelning. Kändes som att Mush blandade sina insatser lite?


Hursomhelst känns det som att 2015 är SuperBosses år. Kerim, Mush och Berntsen men även Johnson känns alla klockrena. Får väl snudd på motvilligt slänga lite hyll åt Gävla Pelle också, maken till okarismatisk i intervjuer där hela hans aura skriker tråkfotboll men nog fan börjar han få till fotboll av detta.


eller börjar man bara få hybris?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av android »

dutti skrev:Precis kollat igenom andra halvlek, jävligt jävligt roligt att se! Domarinsatsen var kanske inte lika katastrofal som jag tyckte från kortsidan.. Men jävlar vilket tryck vi har där ett tag, både på läktare och på plan. Synd att Haris inte får sätta dit den, kul att Kerim får ordentlig utdelning. Kändes som att Mush blandade sina insatser lite?


Hursomhelst känns det som att 2015 är SuperBosses år. Kerim, Mush och Berntsen men även Johnson känns alla klockrena. Får väl snudd på motvilligt slänga lite hyll åt Gävla Pelle också, maken till okarismatisk i intervjuer där hela hans aura skriker tråkfotboll men nog fan börjar han få till fotboll av detta.


eller börjar man bara få hybris?
Din hybris ligger i att du trots att vi gör en massa mål och spelar offensivt vill sätta en defensiv tråkstämpel på oss. Det kommer dröja många år tills vi kan värva ett lag som kan jogga hem allsvenskan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF Fotboll

Inlägg av dutti »

android skrev:
dutti skrev:Precis kollat igenom andra halvlek, jävligt jävligt roligt att se! Domarinsatsen var kanske inte lika katastrofal som jag tyckte från kortsidan.. Men jävlar vilket tryck vi har där ett tag, både på läktare och på plan. Synd att Haris inte får sätta dit den, kul att Kerim får ordentlig utdelning. Kändes som att Mush blandade sina insatser lite?


Hursomhelst känns det som att 2015 är SuperBosses år. Kerim, Mush och Berntsen men även Johnson känns alla klockrena. Får väl snudd på motvilligt slänga lite hyll åt Gävla Pelle också, maken till okarismatisk i intervjuer där hela hans aura skriker tråkfotboll men nog fan börjar han få till fotboll av detta.


eller börjar man bara få hybris?
Din hybris ligger i att du trots att vi gör en massa mål och spelar offensivt vill sätta en defensiv tråkstämpel på oss. Det kommer dröja många år tills vi kan värva ett lag som kan jogga hem allsvenskan.
Fast det gjorde jag ju inte, utan syftade på hur Pelle personligen ger intryck i intervjuer. "börjar få till fotboll av detta" syftar på vårt spel, som jag är nöjd med.

Jag är medveten om att vi gjort flest mål i serien hittills, jag är inte helt bakom flötet.
Du är med oss överallt, Stefan.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Derbyt avklarat! Check.

Nästa vecka är riktigt intensiv, och lönen har ramlat in så använd den på bästa sett , tre matcher på en vecka och sen går vi på långt och tråkigt sommaruppehåll. Se till att stödja DIF på plats!

På måndag drar vi till Göteborg för ett riktigt toppmöte. Göteborg borta borde egentligen alla åka på då det är vår största rival utanför Stockholm ( förutom Solna). Så ta ledigt och skriv upp er, priset är löjliga 250 kronor.
http://www.jarnkaminerna.se/2015/05/26/ ... pa-mandag/

Nästa torsdag möter vi Peking hemma. Redan nu över 12.000 sålda, Sofialäktaren kommer sälja slut och redan nu är det väldigt svårt att köpa riktigt bra platser så slå till på en gång. Öka haussen! Detta kommer bli en riktig jävla publikfest som INGEN vill missa.
http://www.jarnkaminerna.se/2015/05/27/ ... if-peking/

Malmö away. 7 juni. Behövs inte sägas mycket om denna match. Finns få biljetter kvar på våra sektioner som med all sannolikhet kommer sälja slut i dagarna. Köp nu eller missa årets resa:
http://www.jarnkaminerna.se/2015/05/05/ ... rinner-ut/

STÖD DIF PÅ PLATS! Ursäkterna är få.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Undrar om det är spelarna eller Pelle som är nöjda med 1 poäng idag.

Fy.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Kentta »

Godnoken skrev:Undrar om det är spelarna eller Pelle som är nöjda med 1 poäng idag.

Fy.
Dom flesta borde väl vara ganska nöjda med ett kryss borta mot serieledarna?

Obesegrade i åtta raka, samt att vi bjuds på ett spel idag som lovar väldigt gott känns oerhört bra.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Helt klart nöjd med oavgjort borta mot serieledarna, det tar jag alla dagar i veckan. Det som är skönast att se är att vi hänger med bra i matcherna mot topplag än så länge, känns bra.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Det jag menar är att det var uppenbart att man hellre satsade på kryss än vinst.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Haha, det här forumet har så jävla skev syn på fotbollslaget.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Det jag menar är att det var uppenbart att man hellre satsade på kryss än vinst.
Vi skapade mer framåt mot Göteborg än något annat lag har gjort hittills i år.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Haha, det här forumet har så jävla skev syn på fotbollslaget.
Om vi inte vinner med 5-0 i varje match kan man väl lika gärna lägga ner fotbollssektionen, eller hur? ;)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Missade matchen då jag kollade Västerås-Dalkurd istället i Division 1, men enligt repriserna och journalisterna så ska DIF ha stått upp jävligt bra. Trodde faktiskt vi skulle åka på stryk i denna match, men lyckligtvis så missade de straffen (som inte ens skulle vara straff). Att folk ens kan klaga på fotbollen är märkligt, så här bra har väl det inte sett ut på ett decennium?

Blir spännande med de två matcherna innan uppehållet, vore sjukt om vi besegrade både Peking och Malmö innan uppehållet.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Det jag menar är att det var uppenbart att man hellre satsade på kryss än vinst.
Vi skapade mer framåt mot Göteborg än något annat lag har gjort hittills i år.
Ja, och vi hade lika gärna kunnat gå för vinst i samma veva istället för att konstant i andra halvlek spela med stora säkerhetsmarginaler. Att mentalt tycka 1 poäng är okej betyder i slutändan att vi garanterat missar top 3 i år.

Johnson är så sjukt jävla bra. Behövs antingen lite självförtroende i avsluten eller en utveckling av den delen i hans spel så kommer han snabbt bli en av Allsvenskans största stjärnor. Blir impad varje gång jag ser han på plan.
Och Andersson.. Vad har hänt med honom? Man såg tendenser av allmänt bollslarv förra säsongen, men att det skulle bli så varje gång han rör bollen i år är helt otroligt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Cirith Ungol »

Andersson kanske inte pallar konkurrensen. Stor skillnad på DIF när han kom in (Erton och Prijovic hade lämnat, plus att Jawo underpresterade) och DIF nu med Super-Mush, Sam Johnson och Mrabti.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Ohddan »

Herregud vad jag stör mig på Alvbåge. Borde bli avstängd för muppigt uppförande.

Kullerbyttor och barnsliga gester borde han släpptmefter gympan i mellanstadiet, men icke!
Skriv svar