Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Janos »

Division ett här kommer Ssk?

Släppte sju puckar mot storklubben Tingsryd.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av DRC »

Janos skrev:Division ett här kommer Ssk?

Släppte sju puckar mot storklubben Tingsryd.
Härdsmältorna i SSK, ajk och Timrå sätter perspektiv på hur ledningen hanterade degradering. Samma ledning som somliga nu vill hänga högt...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Litet krångligt med vilka som spelar Hockeyettan nästa år men det verkar som om bara segrande lag i Kvalserie B spelar Östra Hockeyettan nästa år om SSK ramlar ur. Mitt VBK slåss med Sollentuna om seriesegern så jag önskar SSK klarar sig kvar i HA så att det finns plats för både Sollentuna och Vallentuna i Östra Hockeyettan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Think if... »

KHK, bottenlag? Varför skulle INTE kommunen bygga och ge bort en ny arena för 300 miljoner och sedan hyra in sig i en av toaletterna för 50 miljoner om året?
Using Tapatalk
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Erik af Sibirien »

DRC skrev:
Janos skrev:Division ett här kommer Ssk?

Släppte sju puckar mot storklubben Tingsryd.
Härdsmältorna i SSK, ajk och Timrå sätter perspektiv på hur ledningen hanterade degradering. Samma ledning som somliga nu vill hänga högt...
Absolut. Ledningen (inklusive styrelsen), som fått utstå både spott och spe, förtjänar mycket beröm. Med givna förutsättningar har man verkligen lyckats trolla och hållit DIF kvar i SHL.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

Sportklubben ryker! Hahaha. Synd bara att inte gnaget också gör det!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Donkels »

Trist om SSK åker ut - en traditionsrik klubb som inte ska spela i DIV 1
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Litet krångligt med vilka som spelar Hockeyettan nästa år men det verkar som om bara segrande lag i Kvalserie B spelar Östra Hockeyettan nästa år om SSK ramlar ur. Mitt VBK slåss med Sollentuna om seriesegern så jag önskar SSK klarar sig kvar i HA så att det finns plats för både Sollentuna och Vallentuna i Östra Hockeyettan.
Ja nu är det ju klart att både VBK och Sollentuna är klara för Hockeyettan nästa år. Ska bli kul att möta både bajen och SSK hemma i ishallen!
Waltin i Wallentuna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Såg på ssk matchen, jäklar vad bleka de är! Mkt sitter väl antagligen i huvudet men sen har man många överskattade spelare i truppen.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Enbom »

Trodde SSK skulle spela ner oss i HA i år.
Vad hände?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Magnutz »

Ny ssk-torsk. Vilket ras.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av pulverapa »

Det här är straffet för att det inte finns någon bira på bortastå i Södertälje. Karma.

Och Magnutz... Det där uttrycket "Inget mer Bofors!" kan ju SSK också köra med. :)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Det här är straffet för att det inte finns någon bira på bortastå i Södertälje. Karma.

Och Magnutz... Det där uttrycket "Inget mer Bofors!" kan ju SSK också köra med. :)
Hahaha, ja jävlar.. Fast åt andra hållet då. Det blir Haninge Anchors och andra storlag som möter ssk. Jag har på känn att de hellre mött Bofors.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av pulverapa »

Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Det här är straffet för att det inte finns någon bira på bortastå i Södertälje. Karma.

Och Magnutz... Det där uttrycket "Inget mer Bofors!" kan ju SSK också köra med. :)
Hahaha, ja jävlar.. Fast åt andra hållet då. Det blir Haninge Anchors och andra storlag som möter ssk. Jag har på känn att de hellre mött Bofors.
Ja... Har någon koll på vilka de ska möta exakt? Huddinge, Haninge, hammarby?

Minns när vi åkte ur, jag hade ingen aning om hur vissa av motståndarlagens klubbmärken såg ut t.ex. Fy fan vilken ångest för SSK att få möta dessa lag. Någon som ur minnet skulle kunna rita t.ex. Huddinges klubbmärke?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av 136_Djurgårdare »

pulverapa skrev:
Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Det här är straffet för att det inte finns någon bira på bortastå i Södertälje. Karma.

Och Magnutz... Det där uttrycket "Inget mer Bofors!" kan ju SSK också köra med. :)
Hahaha, ja jävlar.. Fast åt andra hållet då. Det blir Haninge Anchors och andra storlag som möter ssk. Jag har på känn att de hellre mött Bofors.
Ja... Har någon koll på vilka de ska möta exakt? Huddinge, Haninge, hammarby?

Minns när vi åkte ur, jag hade ingen aning om hur vissa av motståndarlagens klubbmärken såg ut t.ex. Fy fan vilken ångest för SSK att få möta dessa lag. Någon som ur minnet skulle kunna rita t.ex. Huddinges klubbmärke?
Kan nog fan alla klubbmärken i Stockholms län i huvudet. Ett resultat av 15 år som ungdom/junior-spelare. Just Huddinges är inte heller så svår att komma ihåg, då den är starkt förknippad med garanterad förlust. Sen är loggan simpel också, står bara "Huddinge hockey" och sen lite stjärnor på sidorna.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar