Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Puckey »

Huddinge Hockey spelare sin avgörande play-in match till kvalet till hockeyallsvenskan klockan 17:00 idag, motståndare Östersund. Vore grymt att få upp Huddinge i hockeyallsvenskan igen, så har vi en naturlig förening att samarbeta med!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av pulverapa »

Puckey skrev:Huddinge Hockey spelare sin avgörande play-in match till kvalet till hockeyallsvenskan klockan 17:00 idag, motståndare Östersund. Vore grymt att få upp Huddinge i hockeyallsvenskan igen, så har vi en naturlig förening att samarbeta med!
De måste väl vinna mot Troja också?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:
Puckey skrev:Huddinge Hockey spelare sin avgörande play-in match till kvalet till hockeyallsvenskan klockan 17:00 idag, motståndare Östersund. Vore grymt att få upp Huddinge i hockeyallsvenskan igen, så har vi en naturlig förening att samarbeta med!
De måste väl vinna mot Troja också?
Där var jag visst lite väl optimistisk - missade att det är en tredje rond av playoff/Playin till kvalserien.
Senast redigerad av Puckey den 2015-03-01 17:07:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av pulverapa »

Puckey skrev:
pulverapa skrev:
Puckey skrev:Huddinge Hockey spelare sin avgörande play-in match till kvalet till hockeyallsvenskan klockan 17:00 idag, motståndare Östersund. Vore grymt att få upp Huddinge i hockeyallsvenskan igen, så har vi en naturlig förening att samarbeta med!
De måste väl vinna mot Troja också?
Är det så illa? Jag tolkade det som att Östersund var sista hindret, efter Haninge Anchors.
Vad jag förstår så är det så här:

Västervik-Tingsryd
Troja-Huddinge/Östersund

Vinnarna går till kvalet.

Övriga lag klara för kvalet är:

SSK
aik
Pantern
Sundsvall
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Puckey »

Då är det bara att hoppas på det bästa. Får vi upp Huddinge igen känns det som ett gyllene läge att låna ut ett gäng spelare, och för den sakens skulle inte ha dem på längre avstånd än att de kan kallas hem med kort varsel vid skador (för att inte tala om att exempelvis Heinerö skulle kunna kampera med sina gamla radarpartners).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Puckey »

Huddinge är upp i 4-0 nu, ser ut som om de åtminstone lever till nästa rond.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Donkels »

Nu är Röglarna på gång igen - skulle inte bli förvånad om dom nyper en SHL plats
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Donkels skrev:Nu är Röglarna på gång igen - skulle inte bli förvånad om dom nyper en SHL plats
Malmö var det bättre laget, satte bara inte sina lägen. F.ö. sjukt ful crosschecking i nacken av Jakob Lilja, troligtvis borta 3-6 matcher.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Donkels »

Kalliasson skrev:
Donkels skrev:Nu är Röglarna på gång igen - skulle inte bli förvånad om dom nyper en SHL plats
Malmö var det bättre laget, satte bara inte sina lägen. F.ö. sjukt ful crosschecking i nacken av Jakob Lilja, troligtvis borta 3-6 matcher.
Mycket möjligt att Malmö var bättre men Rögle kan det där med kval
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Staten »

Haha Rögle kan inte gå upp igen. Jag orkar inte. Skicka upp Malmö och Västerås nu då.
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av gost »

Var på plats i kväll i Malmö och måste säga att jag tyckte Rögle vann rättvist. Jävla massa slarv av malmö som var nästan helt ofarliga i 5v5.
Rögleklacken var dessutom betydligt bättre än hemmaklacken som mest tyckte om att slå på sin trumma. Det ska väl mycket till för att Malmö ska missa direktkval till SHL, men tror att de kommer bli tvugna att möta modo/lyxfällan.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Cirith Ungol »

Rögle är bäst när det gäller, gång på gång. Man kan definitivt inte säga det om Malmö, men jag hoppas ändå att gröthalsarna tar sig upp. Västerås, Malmö och Björklöven kan ta sig upp, den sista platsen kan väl gå till Vita Hästen.
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av gost »

Ser också mycket hellre Malmö än Rögle i SHL. Mest för att jag har lättare att ta mig till Malmö.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Att modo och lif ska "belönas" för att ha varit så usla i år (så att vi "lätt" behöll SHL-platsen) med nedflyttning, är väl litet ologiskt. Men dessa två är de värsta (enligt mitt högst personliga tycke och smak) avseende kommundoping och talangstöld vilket gör att de inte är värda att vara kvar. Min önskelista är malmö, vik, löven och hästen till SHL. Då har hockeygudarna skippat rättvisa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mforce »

Va fan, Malmö...får ta och skärpa sig för en gångs skull. Skulle så gärna se dem skicka ut modo ur högsta serien.
Skriv svar