Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av mb81 »

Härliga Lundberg!
kaminor
Inlägg: 3261
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av kaminor »

mb81 skrev:Härliga Lundberg!
Härliga Mattsson!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

Victor Ekarv har signat för Luleå nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata aik

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Victor Ekarv har signat för Luleå nästa säsong.
Parodiskt hur tidigt spelare gör klart med andra klubbar inför nästa år. Och folk lackade på Åberg för att han ska ha pratat med FBK några dagar/veckor före säsongen var slut. Och det bekräftades aldrig ens att han hade gjort det.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Hata aik

Inlägg av captcash »

Ja, man kan ju snacka om motivation hit och dit men killen kan ju omöjligt gå för 100% i varje match nu, täcka skott och "blöda" för sin klubb nu när han har ett luktrativt SHL-kontrakt som väntar när träskgången är över... jaja, inte oväntat, aik's chanser till SHL nästa år är ju sådär... det är ju som man får vibbar att ens bolag kommer konka, då tro fan det börjas leta nytt jobb som alternativ! Jag menar, vem vill vara sista råttan som lämnar det sjunkande skeppet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hata aik

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev:Victor Ekarv har signat för Luleå nästa säsong.
AIK eller ej, dessa typer av aktioner bör klassas som grovt tjänstefel inom sporten ishockey, och vederbörande bör följaktligen straffas hårt.

Roger Melin, Arlbrandt, Reideborn, Wesslau, Ekarv... listan på förbrytare kan göras lång.
Man bör sätta stopp.

Som jag tidigare nämnt bör det finnas ett "förhandlingsfönster" som öppnar ett visst datum för att förhindra detta tjyveri. Om en klubb eller spelare bryter mot detta skall ett skyhögt skadestånd till spelarens nuvarande klubb utbetalas.

Finns det ingen heder kvar i spelarna och klubbarna bör regelboken stå upp för klubbarna i lägre seriesystem. De sliter som djur för att överleva med taktiskt briljanta försäsonger år efter år, och då ska det fan inte finnas möjlighet för Stora Stygga SHL att lemlästa en redan undernärd förening under brinnande säsong, så enkelt är det.
Säg den glädje som varar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Axel_K »

Reideborn kan jag inte hålla med om dock, han signade med MoDo när vi låg sist i kvalserien men han gjorde ändå sitt allra bästa för att respektera sitt kontrakt och för att visa respekt för DIF och oss supportrar!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Axel_K »

Wikegård skriver att även Gozzi kliver åt sidan.

Det ser inte ljust ut i Mordor.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hata aik

Inlägg av DIF_Soldier »

Axel_K skrev:Reideborn kan jag inte hålla med om dock, han signade med MoDo när vi låg sist i kvalserien men han gjorde ändå sitt allra bästa för att respektera sitt kontrakt och för att visa respekt för DIF och oss supportrar!
Möjligt, men det kunde ha påverkat hans prestation negativt och därigenom satt hela vår förenings framtid på spel, framförallt i en så utsatt position som målvakt.

Nu hade han skallen för det, mycket tack vare att kollektivet ångade på. Vad hade hänt om det gått något sämre? Förmodligen hade vi nog alla gråtit oss till sömns om nätterna nu.

Handlingen är således fortfarande oacceptabel.
Säg den glädje som varar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Axel_K »

Vad jag menar är att alla trodde ju att det var kört, vi låg väldigt långt efter.
Det gick förjävla dåligt just då, sen hade vi vårt hemmaderby tror jag det var?
I vilket fall som helst så gav han inte upp!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Hata aik

Inlägg av minalman »

Gnaget och Bajen mot Väsby i ettan nästa år?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata aik

Inlägg av Isabo »

Andra raka för gnaget idag dock...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av pulverapa »

Mysiga typer som tagit över aik hockey.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av sm910 »

pulverapa skrev:Mysiga typer som tagit över aik hockey.
För att inte tala om vilket oerhört uselt sätt de sköter sitt övertagande.

Springer till kvällspressen och läcker sekretessbelagda interna handlingar, outar och ringer hem till folk som kritiserar dem på gnagarforum, bråkar på dagisnivå med gamle VD:n genom media (för att inte tala om mejlen de skickade) och skryter om rent olagliga handlingar såsom att de säger sig haft mandat att rota i föreningens ABs dokument efter årsmötesbeslut i IF. En granskningsgrupp som saknar grundläggande revisorskompetens, och inte ens kan hålla sig till grundkraven för god revisionssed - att hålla den tystnadsplikt arbete med interna sekretesshandlingar stadgar, att vara oberoende (man har inte bara egna maktintressen, man sitter dessutom personligen med finansiella avtal och skulder(!) mot AIK Ishockey AB) och att ha erforderlig kompetens för att kunna utföra sitt uppdrag.

Sorkarna måste vara jävligt desperata efter förändring om de låter något så brutalt stinkande fortgå, jag kan nästan tycka de får skylla sig själva om det går åt helvete.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av pulverapa »

aik kan dra till KHL. Spelar hellre matcher mot Färjestad, Frölunda, Brynäs och Leksand. Orkar inte ens bry mig om att de myglar med pengar längre. Det leder liksom ingenvart.
Skriv svar