DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Amen vafan. Trodde den där affären skulle skita sig. Förväntade mig att man plockat in någon riktigt meriterad jävel.
Att få 15 miljoner för Erton plus lånekostnaden på 4 miljoner är en ruskigt bra affär dock.
Yepp, riktigt fina pengar. Skulle vara godkänt att få cirka 10 miljoner totalt för honom.
Japp, sett till ålder och vissa bristande egenskaper hos honom samt att han varit ute i Europa redan och misslyckats så är det en fantastisk affär.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Amen vafan. Trodde den där affären skulle skita sig. Förväntade mig att man plockat in någon riktigt meriterad jävel.
Att få 15 miljoner för Erton plus lånekostnaden på 4 miljoner är en ruskigt bra affär dock.
Yepp, riktigt fina pengar. Skulle vara godkänt att få cirka 10 miljoner totalt för honom.
Japp, sett till ålder och vissa bristande egenskaper hos honom samt att han varit ute i Europa redan och misslyckats så är det en fantastisk affär.
Helt ok affär ja, dock så verkar han inte ha levererat sen han kom dit, därav trodde jag att det inte skulle bli något.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Amen vafan. Trodde den där affären skulle skita sig. Förväntade mig att man plockat in någon riktigt meriterad jävel.
Att få 15 miljoner för Erton plus lånekostnaden på 4 miljoner är en ruskigt bra affär dock.
Yepp, riktigt fina pengar. Skulle vara godkänt att få cirka 10 miljoner totalt för honom.
Japp, sett till ålder och vissa bristande egenskaper hos honom samt att han varit ute i Europa redan och misslyckats så är det en fantastisk affär.
Helt ok affär ja, dock så verkar han inte ha levererat sen han kom dit, därav trodde jag att det inte skulle bli något.
Han har gjort 7 mål och 1 assist på 11 matcher från start, det får väl ändå räknas som klart godkänt?
Victory is sweetest when you've known defeat.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

* Dubbel-DIF
* Årets sista allsvenska match där vi kan nå vår bästa placering sedan 2007
* Andreas Johanssons sista match någonsin
* Mattias Östberg ska tackas av
* Emil Bergström firar 100 allsvenska matcher vid 21 års ålder
* Årets Järnkamin ska delas ut. Vem får det? Emil, Tibbe, Faltsetas eller Höie?

KÖP BILJETT TILL MATCHEN MOT NORRKÖPING IMORGON 13.00!

Över 12.500 sålda!
http://www.axs.com/se/events/250761/dju ... ng-tickets
KÖP KÖP KÖP!

Stockholmsarenan ska skaka, en sista gång: http://www.jarnkaminerna.se/2014/10/31/ ... ista-gang/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Henke95 skrev:
Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:
Klaudius21 skrev:
SirDIFalot skrev: Att få 15 miljoner för Erton plus lånekostnaden på 4 miljoner är en ruskigt bra affär dock.
Yepp, riktigt fina pengar. Skulle vara godkänt att få cirka 10 miljoner totalt för honom.
Japp, sett till ålder och vissa bristande egenskaper hos honom samt att han varit ute i Europa redan och misslyckats så är det en fantastisk affär.
Helt ok affär ja, dock så verkar han inte ha levererat sen han kom dit, därav trodde jag att det inte skulle bli något.
Han har gjort 7 mål och 1 assist på 11 matcher från start, det får väl ändå räknas som klart godkänt?
Beror på hur man ser det. Ett hattrick. Dessutom varit petad senaste matchen/matcherna vad jag hört.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

GAMEDAY! För sista gången i år:

Varenda jävel till Tele2, vi ses där 13.00 och avslutar säsongen med underbar stämning och ger Adde ett värdigt tack.

http://www.axs.com/se/events/250761/dju ... ng-tickets
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Synd att man varit med och betalat på skatten för en arena med tak. Tur att man kan gå på hockey och värma sig sen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Blueberry hill »

Rörande att se hur berörd Andreas Johansson var när han byttes ut och in kom Rubio.
The Old one and the next one !
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Tack för i år Djurgårdsfamiljen! Vi avslutar säsongen med en riktigt bra läktarinsats och ett värdigt tack till Adde!

Rösten är riiiktigt sliten efter dagens Dubbel-DIF men det är så jäkla värt!

Till alla som stått där match ut och match in, som åkt till Falkenberg en måndag och Mjällby en fredag, till alla som sjungt för Djurgårn konstant i 90 minuter trots mardrömsstarten: Res er upp, slå er för bröstet, ni är fantastiska! Ni kommer känna en helt otrolig stolthet när vi når framgångar igen och att känna den där känslan att man var med under resan från botten, till ett stabilt allsvenskt lag, till toppen är oslagbar. Vi ses nästa år och på hockeyn!

Till alla er som suttit hemma och gnällt framför tvn: KÖP Säsongskort så får ni får möjlighet och häng med på alla fester nästa år, det kommer bli helt fantastiskt kul! Ni vill bara inte missa det. Vi ses nästa år och på hockeyn!

Till spelarna: Tack för i år, tack för alla minnen.

Till Djurgårdsfamiljen: VI SES PÅ HOCKEYN I VINTER!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Tack själv "massanollor"! Otroligt stark peppningsinsats från dig! Årets läktarkamin!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

minalman skrev:Tack själv "massanollor"! Otroligt stark peppningsinsats från dig! Årets läktarkamin!
Tack själv din soffligare, ser fram emot att du håller en bengal i handen nästa år :wink:
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
minalman skrev:Tack själv "massanollor"! Otroligt stark peppningsinsats från dig! Årets läktarkamin!
Tack själv din soffligare, ser fram emot att du håller en bengal i handen nästa år :wink:
;)
Jag spar nog de pengarna till att köpa biljetter!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-02-18

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Har kanske nämnts tidigare här, men är det på riktigt, Kevin Walker till Djurgården?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 9794697.ab
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Eriksson skrev:Har kanske nämnts tidigare här, men är det på riktigt, Kevin Walker till Djurgården?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 9794697.ab
Ja, han ryktats på twitter och forum under ett tag.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rix »

Närmare till Idol studion :).
Skämt åsido hur bra är Kevin Walker, är det en spelare som DIF behöver få in?
Skriv svar