DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av bastis7 »

PH ska bara bort iaf!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

bastis7 skrev:PH ska bara bort iaf!
Check på det!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Varför?
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Donkels »

Staten skrev:Varför?
För att PH är komplett oduglig
Senast redigerad av Donkels den 2014-10-24 09:12:12, redigerad totalt 1 gånger.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Fyra bussar är fyllda till Elfsborg och nu finns det bara 41 platser kvar på den femte och sista bussen!
Anmälan stänger när femte bussen är fylld! Häng med till Elfsborg och festa. Och nej, det är inte trams.
http://www.jarnkaminerna.se/2014/10/01/ ... v-upp-dig/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Donkels skrev:
Staten skrev:Varför?
För att PH är komplett oduglig
Agreed.

Jag skulle personligen vilja se Bärkroth i DIF till nästa säsong; mycket intelligent och skicklig spelare med utgående kontrakt hos nedflyttningsklara BP.

Dessutom ser jag gärna att man (Pelle) vågar släppa fram yngre förmågor från de egna leden i betydligt större utsträckning än vad som görs för tillfället. Detta bör även anammas av DIF Hockey men det är huvudsakligen inom fotbollen som en förbättring inom detta område är önskvärt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Dags att prova något nytt. Träna som fan i vinter. Ställ upp 5-0-5 i vår och spring av bara h-e!
Edit: Full fart framåt. Håll tätt bakåt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Henke95 skrev:
Donkels skrev:
Staten skrev:Varför?
För att PH är komplett oduglig
Agreed.

Jag skulle personligen vilja se Bärkroth i DIF till nästa säsong; mycket intelligent och skicklig spelare med utgående kontrakt hos nedflyttningsklara BP.

Dessutom ser jag gärna att man (Pelle) vågar släppa fram yngre förmågor från de egna leden i betydligt större utsträckning än vad som görs för tillfället. Detta bör även anammas av DIF Hockey men det är huvudsakligen inom fotbollen som en förbättring inom detta område är önskvärt.
Bortsett från Rubio så finns det tyvärr knappt någon som är värd en minut i allsvenskan. Dom är inte tillräckligt bra helt enkelt. Rubio är ju i alla fall den yngsta debutanten vi haft i Allsvenskan.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Glasberg och Sparrdal Mantilla är väl båda över 20 år, och är inte ens nära att konkurrera med Arvidsson eller Karlsson. Riktigt svagt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Glasberg och Sparrdal Mantilla är väl båda över 20 år, och är inte ens nära att konkurrera med Arvidsson eller Karlsson. Riktigt svagt.
Sparris skulle starta premiärderbyt 2011 redan. Men killen är ALLTID skadad. Riktigt synd.

Glasberg och Frej som varit nära att få speltid i backlinjen i år har obefintliga juniorlandslagsmeriter om vi jämför med jämngamla spelare som fått chansen i andra lag. Trist såklart men kidsen måste ju vara tillräckligt bra för att få chansen också.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Glasberg och Sparrdal Mantilla är väl båda över 20 år, och är inte ens nära att konkurrera med Arvidsson eller Karlsson. Riktigt svagt.
Sparris skulle starta premiärderbyt 2011 redan. Men killen är ALLTID skadad. Riktigt synd.

Glasberg och Frej som varit nära att få speltid i backlinjen i år har obefintliga juniorlandslagsmeriter om vi jämför med jämngamla spelare som fått chansen i andra lag. Trist såklart men kidsen måste ju vara tillräckligt bra för att få chansen också.
Visst är det så men nog borde man ges chansen till att mäta sina färdigheter med hjälp av A-lagsfotboll någon gång också. För somliga är det enklare att spela med äldre grabbar för att på så vis kunna ta ytterligare steg i sin utveckling.

Jag tycker dessutom att det definitivt har funnits fog för att låta Karlsson och Arvidsson vila några matcher under säsongen då deras prestationer emellanåt varit under all kritik, något som hade kunnat öppna för Engberg eller Glasberg.

Att somliga har landslagsmeriter och därmed förtjänar sin speltid kan jag inte riktigt hålla med om. Vissa spelare, jag tänker inte minst på Joseph Baffo, har jag ytterst svårt att förstå vad de gör i U21-landslaget. Ibland känns det som om Hamrén vill implementera sin taktik att inte släppa fram nya förmågor även hos Ericson & co.
Victory is sweetest when you've known defeat.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Alla fem bussar till Ellos är fyllda! Ni som var för långsamma och inte hann skriva upp er. Ta er ner snett dit! Detta vill ni inte missa.



Nu har lönen kommit så passa på att köpa biljett till sista hemmamatchen och förnya ditt säsongskort! Finns ingen anledning överhuvudtaget att vänta!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

GAMEDAY!
Mot Borås! Nu ska vi dit och ha sanslöst kul, för kärleken för Djurgårn!

Ses där Djurgårdsfamiljen!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag vet att jag är ett jävla aschle som sitter hemma i soffan och inte är på plats. Men varför kan ni inte låta matcherna starta på utsatt tid? Ni kan väl fan leka med era bengaler efter säsongen!
Edit: Men jag vill inte starta någon diskussion igen. Frågan känns sönderdiskuterad. Jag hoppas skiten ersätts med arrangerade pyro-tifon, som inte stör matchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sm910 »

En gång en dag, sa min gamle far!
Vår absolut finaste ramsa, möjligtvis delat med På Stadions borg men den är ju inte original. Skönt att den aldrig riktigt fick fäste på hockeyn förra året, risken att den hade varit misshandlad i sträckbänk över de 1653 matcherna som spelas i grundserien hade överskuggat glädjen i sången.
minalman skrev:Jag vet att jag är ett jävla aschle som sitter hemma i soffan och inte är på plats. Men varför kan ni inte låta matcherna starta på utsatt tid? Ni kan väl fan leka med era bengaler efter säsongen!
Edit: Men jag vill inte starta någon diskussion igen. Frågan känns sönderdiskuterad. Jag hoppas skiten ersätts med arrangerade pyro-tifon, som inte stör matchen.
För att 100 minuter med fotboll och pyro är en bättre upplevelse än 90 minuter fotboll.
Skriv svar