Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av Zephyrox »

Kan ingen sätta upp en site där vi får beta på när aik hockey får i konkurs?
Jag tror de klarar året ut men även innan jul skulle man kunna sätta några slantar på.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av _Skogis »

Zephyrox skrev:Kan ingen sätta upp en site där vi får beta på när aik hockey får i konkurs?
Jag tror de klarar året ut men även innan jul skulle man kunna sätta några slantar på.
Donationsracet på detta forum tycker jag är ett bra förslag.... Du vinner inget, får du rätt så går din insats till Djurgårdshjälpen...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Hata aik

Inlägg av Erik af Sibirien »

Challen skrev:......[Bild på "the Mauler"].......

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?

Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att jobba på sitt varumärke - den som tidigare inte förknippade aik med våld, gör det definitivt nu.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Hata aik

Inlägg av Arkju »

Erik af Sibirien skrev:
Challen skrev:......[Bild på "the Mauler"].......

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?

Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att jobba på sitt varumärke - den som tidigare inte förknippade aik med våld, gör det definitivt nu.
Själv förknippar jag inte MMA, boxning eller annan kampsport med våld på det sättet du verkar göra. Bra träningsformer där det absolut kan finnas saker för ishockeyspelare att hitta när det handlar om den rent fysiska träningen (inte de rent kampsportsrelaterade delarna bara).

För övrigt är jag mer fundersam till varför en fd Djurgårdsboxare tränar med aik.
http://www.difboxning.se/?p=gustavsson

Edit: Länkade in hans profil hos DIF Boxning
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Hata aik

Inlägg av Godnoken »

Har sett folk skriva att han skall vara AIK:are. Dock så anger ju de aldrig någon form av källa för det påståendet. Folk säger ju också att han skulle vara Djurgårdare i hjärtat bara för att han boxat i klubben.
Det JAG vet är iallafall att Anders Timell hängt åtminstone en dag med Alex, och som kanske många vet så hänger Anders med ett par Djurgårdare enligt hans instagram. Dogge, Ottoknows m.fl.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Jepe »

Han säger i Sportbladet att han är råtta...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av Think if... »

Arkju skrev:
Erik af Sibirien skrev:
Challen skrev:......[Bild på "the Mauler"].......

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?

Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att jobba på sitt varumärke - den som tidigare inte förknippade aik med våld, gör det definitivt nu.
Själv förknippar jag inte MMA, boxning eller annan kampsport med våld på det sättet du verkar göra. Bra träningsformer där det absolut kan finnas saker för ishockeyspelare att hitta när det handlar om den rent fysiska träningen (inte de rent kampsportsrelaterade delarna bara).

För övrigt är jag mer fundersam till varför en fd Djurgårdsboxare tränar med aik.
http://www.difboxning.se/?p=gustavsson

Edit: Länkade in hans profil hos DIF Boxning
Ehh? inte våld...


A11
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata aik

Inlägg av JohanPez »

Godnoken skrev:Har sett folk skriva att han skall vara AIK:are. Dock så anger ju de aldrig någon form av källa för det påståendet. Folk säger ju också att han skulle vara Djurgårdare i hjärtat bara för att han boxat i klubben.
Det JAG vet är iallafall att Anders Timell hängt åtminstone en dag med Alex, och som kanske många vet så hänger Anders med ett par Djurgårdare enligt hans instagram. Dogge, Ottoknows m.fl.
Dogge är gnagare och tur är väl det.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Hata aik

Inlägg av Godnoken »

JohanPez skrev:
Godnoken skrev:Har sett folk skriva att han skall vara AIK:are. Dock så anger ju de aldrig någon form av källa för det påståendet. Folk säger ju också att han skulle vara Djurgårdare i hjärtat bara för att han boxat i klubben.
Det JAG vet är iallafall att Anders Timell hängt åtminstone en dag med Alex, och som kanske många vet så hänger Anders med ett par Djurgårdare enligt hans instagram. Dogge, Ottoknows m.fl.
Dogge är gnagare och tur är väl det.
Douglas Murray är gnagare ja. :roll: :lol:

Menade såklart inte Dogge Doggelito.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata aik

Inlägg av JohanPez »

Godnoken skrev:
JohanPez skrev:
Godnoken skrev:Har sett folk skriva att han skall vara AIK:are. Dock så anger ju de aldrig någon form av källa för det påståendet. Folk säger ju också att han skulle vara Djurgårdare i hjärtat bara för att han boxat i klubben.
Det JAG vet är iallafall att Anders Timell hängt åtminstone en dag med Alex, och som kanske många vet så hänger Anders med ett par Djurgårdare enligt hans instagram. Dogge, Ottoknows m.fl.
Dogge är gnagare och tur är väl det.
Douglas Murray är gnagare ja. :roll: :lol:

Menade såklart inte Dogge Doggelito.
Haha fail, skyller på jobb 08-22...
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Hata aik

Inlägg av Arkju »

Think if... skrev:
Arkju skrev:
Erik af Sibirien skrev:
Challen skrev:......[Bild på "the Mauler"].......

Bara jag som tycker detta är trams? Säljer en annan produkt för att locka publik till matchen eftersom hockeyn är värdelös?

Då kan ju DIFhockey gå ut med "på söndag så har du chansen att se Justin Bieber i pausen på Globen, köp biljett till DIF-Skåne NU!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snacka om att jobba på sitt varumärke - den som tidigare inte förknippade aik med våld, gör det definitivt nu.
Själv förknippar jag inte MMA, boxning eller annan kampsport med våld på det sättet du verkar göra. Bra träningsformer där det absolut kan finnas saker för ishockeyspelare att hitta när det handlar om den rent fysiska träningen (inte de rent kampsportsrelaterade delarna bara).

För övrigt är jag mer fundersam till varför en fd Djurgårdsboxare tränar med aik.
http://www.difboxning.se/?p=gustavsson

Edit: Länkade in hans profil hos DIF Boxning
Ehh? inte våld...


A11
Okej, för att förtydliga så förknippar inte jag folk som är seriösa med MMA, boxning eller annan kampsport med de idioter som springer runt på stan och slåss av olika anledningar. Alltså finns det i mina ögon ingen koppling mellan en klubbs varumärke och våld bara för att en MMA-profil tränar med klubben.
I så fall borde det i rimlighetens namn vara så att Djurgården är förknippade med våld på ett helt annat sätt än vad aik är eftersom vi faktiskt har en boxningssektion där man utövar våld.

Sänkte vi hela vårt varumärke nu?
http://www.difhockey.se/artikel/4680/
Träna gratis i DIF Boxnings nya lokaler
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Hata aik

Inlägg av Erik af Sibirien »

Arkju skrev:.........Sänkte vi hela vårt varumärke nu?
http://www.difhockey.se/artikel/4680/
Träna gratis i DIF Boxnings nya lokaler
Nej, det tror jag definitivt inte, men boxning är mycket mer etablerat än MMA och de andra nyare företeelserna inom kampsportsområdet, jfr. "the noble art of self defence", ett sätt att få unga killar på rätt spår, etc.

MMA, et al, kanske når samma status som boxningen en gång i framtiden, men idag, ur ett varumärkesperspektiv kan man inte bortse från att det är rätt vanligt i huligankretsar att träna just dessa sporter och att ett alltför dominerande inslag av publiken på MMA-galor utgörs av yrkeskriminella (och för all del poliser). Det är i alla fall en rätt vanlig föreställning, även om det finns många seriösa utövare.

Så, ja, aik som bland allmänheten redan förknippas med black army, FB och en Wanna-Be millwallkultur ("alla hatar oss - vad Fan gör det...")) skjuter sig själva i foten när en MMA-stjärna tränar deras hockeylag.

Tror jag.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av mb81 »

The Mauler måste vara Sveriges mest överskattade idrottsman? Mest känd för en förlust och sen 2013 har han resultatet 1-1 i matcher.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hata aik

Inlägg av Cirith Ungol »

mb81 skrev:The Mauler måste vara Sveriges mest överskattade idrottsman? Mest känd för en förlust och sen 2013 har han resultatet 1-1 i matcher.
Jag tror tyvärr på att han kommer åka på en massa stryk i en ny match mot Jones. Han har varit för kaxig och gapat alltför mycket i media om sin jäkla returmatch, vilket kanske var befogat i början då en hel del tyckte att Mauler borde ha vunnit, men efter ett år blir det bara löjligt. Han kommer få sin fight, men under tiden kan han köra andra matcher istället och bevisa att han inte är en one-hit wonder.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Jepe »

"Ta det utanför istället"
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar