DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Älskar verkligen att Karlsson är djurgårdare.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Översvämning hemma, överkörda borta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Emil Bergström. Vilken kille. Ett praktexemplar till Djurgårdare.

När man lyssnar på honom påminner han dessutom om Fimpen vilket är en trevlig bonus.

Fimpens lillebror?
Måste vara så. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

minalman skrev:Översvämning hemma, överkörda borta!
Haha. På riktigt skitkul.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

100:-/biljett förlängt till imorgon. Passa på att bjuda med familj, vänner och grannar. Fyll tele2, perfekt att gå på fotboll dagen efter SHL premiären hemma mot Växjö!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Hajduk »

Det här #sponsraenjunis på FB är en grym idé! Gav bort min klackbiljett för att sitta med familjen istället. Visst kommer det bli lite känsla av att vissa får betala mycket mer för att en del är snåla men jag tror faktiskt att de flesta junisar inte har råd.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

12000 sålda till DIF-Åtvidaberg den 14:e september! Helt galet! Nu fortsätter vi! ÖKA ÖKA ÖKA! KÖP

Imorgon rullar en bil till cupmatchen mot Motala 17.30. Den rullar från Stockholm runt 13.30, finns eventuellt några platsar kvar, hör av dig till mig om du är intresserad.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Blir intressant att se hur många biljetter som kommer att säljas nu när priserna är vanliga igen. Min gissning är att det inte kommer att sälja särskilt bra. Blir det över 15k sålda blir jag förvånad.

Bra hur som helst av DIF att göra detta. Hade nog inte varit mycket mer än 10k på matchen annars, mot seriens näst tråkigaste lag (sett till bortasnitt).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Blir intressant att se hur många biljetter som kommer att säljas nu när priserna är vanliga igen. Min gissning är att det inte kommer att sälja särskilt bra. Blir det över 15k sålda blir jag förvånad.

Bra hur som helst av DIF att göra detta. Hade nog inte varit mycket mer än 10k på matchen annars, mot seriens näst tråkigaste lag (sett till bortasnitt).
Det är dock landslagsuppehåll och nästan 2 veckor kvar till matchen. Rätt långt. Jag tror på 16-17 just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Det är dock landslagsuppehåll och nästan 2 veckor kvar till matchen. Rätt långt. Jag tror på 16-17 just nu.
Det känns dock som att det finns två kategorier kvar att fylla ut lite. Klacken och familjeläktaren. Dessa priser påverkades ytterst lite, så det troliga är väl att dessa två sektioner kan fyllas på ganska bra. I övrigt tror jag försäljningen kommer gå väldigt trögt, såvida inte JK på något mirakulöst sätt lyckas hypa matchen. Åtvid hemma i mitten av september är om man ska vara helt ärligt en fruktansvärt ointressant match.
Men jag hoppas att du har rätt, vore riktigt kul om vi kunde komma upp i trakterna kring 17k.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mankan84 »

En del ska tydligen ge fan i att gå för att det är bara Åtvidaberg som kommer på besök? Dåligt tänkt och jävligt fel inställning! Visst det kostar pengar om man nu inte är säsongare, så en sådan ursäkt kan man ta men inte för vilka lag vi ställs mot! Det man ska tänka på är vilka som förlorar på att folk skiter i att gå, vilket är Djurgården. Spelarna spelar så mycket bättre med mycket fans i ryggen, draget blir bättre och det blir roligare för alla. Som jag sagt många gånger förut så blir ekonomin bättre, det är vi som kan göra skillnad för laget! Mer publik ger ju självklart bättre förutsättningar för att bygga ett starkare lag. Visst vill vi alla Djurgårdare uppleva Europakval och Championsleaguekval igen.. Vårat stöd/vår närvaro hjälper för att kunna göra detta möjligt i framtiden! Har man inga pengar, är sjuk eller någon inom äns familj är sjuk så kan man köpa det men att ge fan i att gå pga ett bondelag kommer är fel, kan hålla med inga höjdarrmatcher men det är laget som drabbas av att man struntar it.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Mankan84 skrev:En del ska tydligen ge fan i att gå för att det är bara Åtvidaberg som kommer på besök?
Vem här på forumet har sagt att den inte ska gå på matchen?
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mankan84 »

Salas skrev:
Mankan84 skrev:En del ska tydligen ge fan i att gå för att det är bara Åtvidaberg som kommer på besök?
Vem här på forumet har sagt att den inte ska gå på matchen?
Ingen på forumet men av erfarenhet så vet jag hur en del tänker. Gjorde mer inlägget för dom som kanske har tankarna på att skita it just pga motståndet.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

I media talas det om att vi inte har något att spela för men vi ligger fyra pinnar bakom Gbg. Skulle vi landa fjärdeplatsen efter att ha sålt i stort sett hela vår offensiv och bästa mittback på år och dagar kan inte den här säsongen få annat än ett fett MVG.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av mb81 »

Jag struntar verkligen i vilka vi möter. En match med DIF är vad jag vill se. Skiter i om motståndet heter Åtvidaberg eller Malmö. Går folk för att kolla motståndet eller? Alla matcher gäller 3 poäng.
Nu har vi äntligen lite flyt så mot 20k!!!
Skriv svar