Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Cirith Ungol »

ciirree skrev:Skulle gärna se att Växjö och Örebro försvinner ner sen att Malmö, Södertälje, Västerås och Björklöven går upp. Alla fyra är klassiska klubbar som drar mycket publik och alltid är kul att möta!
Instämmer helt. Linköping kan gärna också dra, jag känner verkligen ingenting inför ett möte dem. Asplöven är mer spännande än Linköping, mest för att Kenttä är en skön och sympatisk snubbe.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Cirith Ungol skrev:
ciirree skrev:Skulle gärna se att Växjö och Örebro försvinner ner sen att Malmö, Södertälje, Västerås och Björklöven går upp. Alla fyra är klassiska klubbar som drar mycket publik och alltid är kul att möta!
Instämmer helt. Linköping kan gärna också dra, jag känner verkligen ingenting inför ett möte dem. Asplöven är mer spännande än Linköping, mest för att Kenttä är en skön och sympatisk snubbe.


Grattis att du lyckats förtränga hatet för Mike Helber en av dem som förstört för oss mest.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Cirith Ungol »

bastis7 skrev:
Cirith Ungol skrev:
ciirree skrev:Skulle gärna se att Växjö och Örebro försvinner ner sen att Malmö, Södertälje, Västerås och Björklöven går upp. Alla fyra är klassiska klubbar som drar mycket publik och alltid är kul att möta!
Instämmer helt. Linköping kan gärna också dra, jag känner verkligen ingenting inför ett möte dem. Asplöven är mer spännande än Linköping, mest för att Kenttä är en skön och sympatisk snubbe.


Grattis att du lyckats förtränga hatet för Mike Helber en av dem som förstört för oss mest.
Ska jag vara ärlig så visste jag inte ens vem Helber var förrän i år. LHC är för mig ett meningslöst plastlag utan kultur som jag vill att DIF slår i alla matcher (som alla andra lag), men till skillnad från möten med Frölunda, Färjestad, HiV71, Solna etc så sitter jag varken innan eller efter matchen och ägnar en tanke åt dem. Samma sak med Växjö och Örebro. I och för sig har jag inte varit så insatt i hockey förrän de senaste åren, så andra personer som är mer kunniga kanske tycker annorlunda.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Morwin »

Nej men! Äntligen en donati i Sverige! I vita hästen dock, men iaf :)

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Enbom »

Dagens humor går till något SSK-forum. Dom kastar bajs på Samuelsson och tydligen är vi deras ärkerival.

Haha, va?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattebo »

Bild

Det där tycker jag nog är en typisk match för BIK.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Enbom skrev:Dagens humor går till något SSK-forum. Dom kastar bajs på Samuelsson och tydligen är vi deras ärkerival.

Haha, va?


Haha jag såg det med!

Tydligen tror dem att Samme drar när vi ligger toksist runt jul! De är ju baraa för gulliga kloakråttorna!
encore
Inlägg: 105
Blev medlem: 2009-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av encore »

Aik slutade sist i Kallinge/Ronnebys kupp efter 4-2 förlust mot Malmö igår och idag förlorade dom mor KRIF med 4-3 :D
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

Reklam för hockeyallsvenskan på tv nu. Halva reklamen handlar om DIF. Fan vad de kommer sakna oss där!
Men jag kommer inte sakna det en sekund!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Morwin »

Haha vita hästen vinner med 5-2 mot Västerås med dustin i centrum.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Jepe »

Sammanlagda publiksiffran i den hetaste säsongen av hockeyallsvenskan någonsin ikväll 6 matcher publik 15 066. Imorgon i elitserien, bara DIF - LIF publik 13 850 som det ser ut att gå emot.
2014-04-07, vad hände?
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

Malmö,kolsäckarna, rögle, bofors och vik torskar. Alltså alla topptippade lag förutom Tälje. De är nog glada.
Gnaget gör förmodligen sin sista säsong om inte herr VD öppnar upp plånboken!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17503
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad kul det vore om Asplöven gick upp. Inte direkt vad SHL-pamparna hade tänkt sig när dom "stänger" ligan till nästa år.
Expert.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Fan vad kul det vore om Asplöven gick upp. Inte direkt vad SHL-pamparna hade tänkt sig när dom "stänger" ligan till nästa år.
Asplöven mot Hästen i final!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Per Kenttä vilken trollkarl!
Skriv svar