20200311 - Den Stora Corona-tråden

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av crike »

Kontroversiellt, inte helt genomtänkt och framförallt lite väl sent levererat.

Jag har ju tyckt att säsongen 20/21 enbart skulle vara en förlängning av säsongen 19/20, dvs. den hela säsongen skulle summeras först efter 104 matcher, det förutsatte dock att hela 20/21 skulle spelas och vi hade vetat detta redan nu.

Nu vet man ju dock inte ens om det blir en 20/21-säsong och därför kan jag anse att man tidigt skulle beslutat sig för att se den som "förlorad" och meddelat att OM det blir spel 20/21 så är det en säsong när inget lag kommer gå upp eller åka ur. Jag tycker det är rent oansvarigt att försöka bygga organisationer när man inte ens har någon marknad att verka på. Alla normala företag som är i samma sits går just nu i konkurs för dom har ingen som köper deras produkt.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av crike »

Kontroversiellt, inte helt genomtänkt och framförallt lite väl sent levererat.

Jag har ju tyckt att säsongen 20/21 enbart skulle vara en förlängning av säsongen 19/20, dvs. den hela säsongen skulle summeras först efter 104 matcher, det förutsatte dock att hela 20/21 skulle spelas och vi hade vetat detta redan nu.

Nu vet man ju dock inte ens om det blir en 20/21-säsong och därför kan jag anse att man tidigt skulle beslutat sig för att se den som "förlorad" och meddelat att OM det blir spel 20/21 så är det en säsong när inget lag kommer gå upp eller åka ur. Jag tycker det är rent oansvarigt att försöka bygga organisationer när man inte ens har någon marknad att verka på. Alla normala företag som är i samma sits går just nu i konkurs för dom har ingen som köper deras produkt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2020-04-16 06:31:11
sensei skrev:Ett inställt 20/21 skulle vara riktigt deprimerande. Snälla Praetori, the voice of reason, say it ain't so.
I nuläget, helt klart ett I-landsproblem

Får vi behålla våra nära och kära efter detta (ser personligen inte så jätteljust ut nu), ja då kan nog SHL vänta 1-2 år


Perspektiv
Åkte dit själv rejält. Ett par dagar önskade jag endast mig att någon gång i framtiden orka med barnen en förmiddag.

Hemskt virus. Inte roligt att ligga framåtlutad för att andas hyfsat bra.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-16 21:35:10
Lee Harvey Oswald skrev: 2020-04-16 06:31:11
sensei skrev:Ett inställt 20/21 skulle vara riktigt deprimerande. Snälla Praetori, the voice of reason, say it ain't so.
I nuläget, helt klart ett I-landsproblem

Får vi behålla våra nära och kära efter detta (ser personligen inte så jätteljust ut nu), ja då kan nog SHL vänta 1-2 år


Perspektiv
Åkte dit själv rejält. Ett par dagar önskade jag endast mig att någon gång i framtiden orka med barnen en förmiddag.

Hemskt virus. Inte roligt att ligga framåtlutad för att andas hyfsat bra.
Ah.. segt. Frisk nu?

Åkte på det, en lindrigare version. Tre dagar feber (38,5 alla tre dagarna) halsont i tre dagar och sedan förkyld i en månad. Rest? Varma händer och ett fuckat luktsinne. Kött luktar bajs och brandrök kan komma och gå fast inget brinner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev: 2021-10-24 20:07:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-16 21:35:10
Lee Harvey Oswald skrev: 2020-04-16 06:31:11
sensei skrev:Ett inställt 20/21 skulle vara riktigt deprimerande. Snälla Praetori, the voice of reason, say it ain't so.
I nuläget, helt klart ett I-landsproblem

Får vi behålla våra nära och kära efter detta (ser personligen inte så jätteljust ut nu), ja då kan nog SHL vänta 1-2 år


Perspektiv
Åkte dit själv rejält. Ett par dagar önskade jag endast mig att någon gång i framtiden orka med barnen en förmiddag.

Hemskt virus. Inte roligt att ligga framåtlutad för att andas hyfsat bra.
Ah.. segt. Frisk nu?

Åkte på det, en lindrigare version. Tre dagar feber (38,5 alla tre dagarna) halsont i tre dagar och sedan förkyld i en månad. Rest? Varma händer och ett fuckat luktsinne. Kött luktar bajs och brandrök kan komma och gå fast inget brinner.
Nu, ett drygt halvår senare, så är jag ordentligt återhämtad. Inte tillbaka i den form jag var (skapligt vältränad, sprang milen på runt 45 min innan covid, nu orkar jag inte gå en mil i raskt tempo). Får ont i lungorna vissa dagar, särskilt vid ansträngning.
För mig smakar Coca-cola rätt kasst numera, tandkräm luktar plastigt.

Så här i efterhand förstår jag att jag aldrig var nära att läggas in, men jag var inte så kaxig de där dygnen då jag hade tungt med andningen. Man visste ju inte om det skulle bli värre. Två dagar mådde jag fruktansvärt illa.

Positivt? Jag har verkligen blivit ödmjuk inför livet. Tar tillvara på de mindre sakerna och njuter. Exempelvis läsläxan igår med yngsta sonen. Fånga nuet. Försöker sluta sträva hela tiden.
Att jag under denna tid även tappat en av mina barndomsvänner i cancer har fått mig att verkligen se annorlunda på livet.
Skriv svar