Skattejurist för inkomst utomlands?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Skattejurist för inkomst utomlands?

Inlägg av captcash »

Någon här som har koll på skatt för utländska inkomster (inom EU) i detalj eller tips om en bra skattejurist här i stan man skulle kunna prata med?

Gäller min sambo som har kapital inkomst från utlandet för en helt passiv näringsverksamhet (uthyrning av lokaler). Allt har varit lugnt och vi har skattats "vanligt" tidigare år men detta året kom en extra post "Särskild löneskatt på vissa förvärvsinkomster" som hon aldrig betalat tidigare, det är en ganska stadig summa som skattas enligt denna post så vi behöver ta kontakt med någon som kan hjälpa oss reda ut detta!

Tips mottages, tack!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skattejurist för inkomst utomlands?

Inlägg av Daniel942 »

Löfven borde kunna hjälpa er. :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Skattejurist för inkomst utomlands?

Inlägg av captcash »

Daniel942 skrev:Löfven borde kunna hjälpa er. :lol:
Kan nog vara en av de sista personer i Sverige som skulle kunna hjälpa någon med något! :roll:

Nåja, jagar fortfarande!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar