What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Arkju »

Sportsändningar på TV4 (enda gångerna jag tittar på den kanalen).
Kassa kommentatorer och hemma hos mig den enda kanal där man ständigt misslyckas med att synka ljud och bild. Vet inte om det är Comhem eller TV4 som gör fel men det är bara TV4-kanaler som har det problemet så sannolikheten för att felet sitter på Tegeluddsvägen här i Stockholm känns rätt hög.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: What grinds your gears?

Inlägg av minalman »

När medelålders kärringar med tonårsrosa färgat hår tränger sig i postutlämningskön för att hämta ut 15 paket från något postorderställe med modeprylar för att ta hem och prova och skicka tillbaka utan portokostnad. Fy fan...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Rix »

Att träna på gym efter nyår, hela januari är ett rent "helvete" av folk som har lovat sig att "I år ska jag ta tag i det här och träna mig i bra form" för att sen i slutet av Februari så är max en eller två kvar.

Folk får självklart träna, blir bara larvigt när det vid varje år blir den här explosionen och sen dör den ut på samma sätt varenda gång.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: What grinds your gears?

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:Att träna på gym efter nyår, hela januari är ett rent "helvete" av folk som har lovat sig att "I år ska jag ta tag i det här och träna mig i bra form" för att sen i slutet av Februari så är max en eller två kvar.

Folk får självklart träna, blir bara larvigt när det vid varje år blir den här explosionen och sen dör den ut på samma sätt varenda gång.
Bäst att hålla sig borta från gymmet ett par veckor. Köra löpning eller träna hemma med kroppen. Vädret ute är ju ganska milt för tillfället.
Avgå Jocke.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Rix »

B.I.B.A skrev:
Rix skrev:Att träna på gym efter nyår, hela januari är ett rent "helvete" av folk som har lovat sig att "I år ska jag ta tag i det här och träna mig i bra form" för att sen i slutet av Februari så är max en eller två kvar.

Folk får självklart träna, blir bara larvigt när det vid varje år blir den här explosionen och sen dör den ut på samma sätt varenda gång.
Bäst att hålla sig borta från gymmet ett par veckor. Köra löpning eller träna hemma med kroppen. Vädret ute är ju ganska milt för tillfället.
För mig skulle det tyvärr fungera otroligt dåligt då jag ligger i slutfasen av min bulk just nu, man får hitta tider där det går att gymma. Igår tränade jag vid 21 då var det lugnt, idag åkte till gymmet vid 10 då var det ganska mycket folk. Men men, det är bara härda ut den sista tiden.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Rix skrev:
B.I.B.A skrev:
Rix skrev:Att träna på gym efter nyår, hela januari är ett rent "helvete" av folk som har lovat sig att "I år ska jag ta tag i det här och träna mig i bra form" för att sen i slutet av Februari så är max en eller två kvar.

Folk får självklart träna, blir bara larvigt när det vid varje år blir den här explosionen och sen dör den ut på samma sätt varenda gång.
Bäst att hålla sig borta från gymmet ett par veckor. Köra löpning eller träna hemma med kroppen. Vädret ute är ju ganska milt för tillfället.
För mig skulle det tyvärr fungera otroligt dåligt då jag ligger i slutfasen av min bulk just nu, man får hitta tider där det går att gymma. Igår tränade jag vid 21 då var det lugnt, idag åkte till gymmet vid 10 då var det ganska mycket folk. Men men, det är bara härda ut den sista tiden.
Det är ganska många bukfetton på gymet nu som jag inte sett där förut. De kommer in. Byter om till mjukbrallor och t-shirt. Kör ett par, tre standardövningar utan att värma upp en sekund. Standardövningar är: Bänkpress, bicepscurl med hantel eller skivstång samt en av ben-maskinerna. De kör ofta lite för tungt och skadar sig nog mest av allt. Sen försvinner de nog rätt fort. Kanske pga att de fått bristningar i både muskulaturen och i självbilden...

Sen blir jag krontokig på alla suckers som inte klarar av att åtminstone MINST hålla hastighetsgränsen när de kör bil. 30 på 40-väg. 40 på 60-väg och så håller det på. Vafan är problemet?! Är folk rädda bakom ratten? Tror de att om de kör enligt hastighetsskyltarna så halkar de av vägen? Vissa sitter och debatterar med sina medpassagerare och viftar och fladdrar med händerna och kör sakta som fan. Det har bara blivit fler och fler av denna efterblivna förartyp. Blir galen. #FallingDown
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: What grinds your gears?

Inlägg av minalman »

Jag tror att om man kör långsammare så är det tillåtet att prata i mobiltelefon utan handsfree när man sitter vid ratten. Verkar det som att många tror.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

Haha

Jag kör själv ganska sakta här. Den enkla anledningen är att jag tittar på saker som man åker förbi med stort intresse. De som bor här sedan tidigare blir säkert stressade.

Men resan är målet!

Den enkla lösningen är att köra om. Men folk har helt sinnesjukt stor respekt för helmålade linjer i vägen.

"Ehh, jag kan inte köra om när det är heldraget.."

Fattar inte varför, det är ju liksom målarfärg som någon besserwisser har målat med gamla tanter i långsamma bilar i tankarna. Det är bara att köra för fan om man har bråttom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Haha

Jag kör själv ganska sakta här. Den enkla anledningen är att jag tittar på saker som man åker förbi med stort intresse. De som bor här sedan tidigare blir säkert stressade.

Men resan är målet!

Den enkla lösningen är att köra om. Men folk har helt sinnesjukt stor respekt för helmålade linjer i vägen.

"Ehh, jag kan inte köra om när det är heldraget.."

Fattar inte varför, det är ju liksom målarfärg som någon besserwisser har målat med gamla tanter i långsamma bilar i tankarna. Det är bara att köra för fan om man har bråttom.
De kör för sakta i rondeller där det inte går att dra om. De kör om för sakta på motorvägen så att de blockerar för alla. De kör för sakta ut från parkeringsplatser. De kör som de är livrädda. Håll åtminstone angiven hastighet!

Och när man kör i stan eller på motorvägen är målet målet. Resan är bara en pain in the ass! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
sensei skrev:Haha

Jag kör själv ganska sakta här. Den enkla anledningen är att jag tittar på saker som man åker förbi med stort intresse. De som bor här sedan tidigare blir säkert stressade.

Men resan är målet!

Den enkla lösningen är att köra om. Men folk har helt sinnesjukt stor respekt för helmålade linjer i vägen.

"Ehh, jag kan inte köra om när det är heldraget.."

Fattar inte varför, det är ju liksom målarfärg som någon besserwisser har målat med gamla tanter i långsamma bilar i tankarna. Det är bara att köra för fan om man har bråttom.
De kör för sakta i rondeller där det inte går att dra om. De kör om för sakta på motorvägen så att de blockerar för alla. De kör för sakta ut från parkeringsplatser. De kör som de är livrädda. Håll åtminstone angiven hastighet!

Och när man kör i stan eller på motorvägen är målet målet. Resan är bara en pain in the ass! :)
Well then, I feel your pain. I grunden håller jag med dig, förstås 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: What grinds your gears?

Inlägg av minalman »

Säkert samma människor som parkerar obeskrivligt trångt i en lucka i stället för litet längre bort där det finns oceaner med utrymme.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

minalman skrev:Säkert samma människor som parkerar obeskrivligt trångt i en lucka i stället för litet längre bort där det finns oceaner med utrymme.
Det är någon slags inbyggd defekt i människan att det alltid skall parkeras intill en annan bil. Trots att man parkerar allra längst bort med sin splitter nya bil som man bryr sig om, står det någon jävel PRECIS bredvid i alla fall. Det är hopplöst.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av diftobbe89 »

Haha är helt med dig där Mange, sånt där gör mig riktigt förbannad, och det är inte ofta jag blir arg, det ska gudarna veta.
Spela fult
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev:Haha är helt med dig där Mange, sånt där gör mig riktigt förbannad, och det är inte ofta jag blir arg, det ska gudarna veta.
Bäst (värst) är de som sitter och diskuterar med sin polare och verkar tro de sitter på puben/i köket på gruppboendet de kommer/rymmer från. Det kan i princip gå hur sjukt långsamt som helst och inte ens tutan på min V70 kan väcka dessa förartyper ur sin mentala slummer. Merde!

;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Arkju »

Magnutz skrev:
diftobbe89 skrev:Haha är helt med dig där Mange, sånt där gör mig riktigt förbannad, och det är inte ofta jag blir arg, det ska gudarna veta.
Bäst (värst) är de som sitter och diskuterar med sin polare och verkar tro de sitter på puben/i köket på gruppboendet de kommer/rymmer från. Det kan i princip gå hur sjukt långsamt som helst och inte ens tutan på min V70 kan väcka dessa förartyper ur sin mentala slummer. Merde!

;)
Nej, "bäst" är miffona som kryper ut på tungt trafikerad motorväg (gärna skyltat "Kort påfart") i max 60 km/h och tvingar mig som ligger bakom att antingen tvärnita till stillastående, sätta bilen i räcket/diket för att påfarten tar slut eller simulera japansk WWII-kamikazepilot genom att kasta mig ut framför en långtradare som kommer dundrade i +100 km/h. Deras jävla beteende skapar helt livsfarliga situationer och de borde få körkortet draget för all framtid. Våga använda högerfoten för helvete!
:evil: :evil: :evil:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Skriv svar