What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Baggso
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-04-05

Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av Baggso »

DIF_Soldier skrev:
reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
tobbe11 skrev:Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt.
Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Ska vi snacka bio så är nog det värsta som finns när folk applåderar efter filmen.. VARFÖR ?
Nej det värsta på bio är att folk går så fort eftertexterna rullar. Sitt ned till filmen är slut, otacksamma jävlar!

Inte bara ställer de sig upp som om nån tryckt en kaktus i arslet på dem - de har mage att STÅ KVAR och blockera skärmen om något klipp dyker upp bland eftertexterna. Jag hatar verkligen folk.
Boka plats längst fram eller gå inte och titta på film med annat folk om dessa stör dig så innerligt..

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

**/Magnutz pulls up a chair as the Verbal Abuse Show is about to start.**
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

Baggso skrev:
DIF_Soldier skrev:
reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
tobbe11 skrev:Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt.
Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Ska vi snacka bio så är nog det värsta som finns när folk applåderar efter filmen.. VARFÖR ?
Nej det värsta på bio är att folk går så fort eftertexterna rullar. Sitt ned till filmen är slut, otacksamma jävlar!

Inte bara ställer de sig upp som om nån tryckt en kaktus i arslet på dem - de har mage att STÅ KVAR och blockera skärmen om något klipp dyker upp bland eftertexterna. Jag hatar verkligen folk.
Boka plats längst fram eller gå inte och titta på film med annat folk om dessa stör dig så innerligt..
Där har vi en drönare.

Är du en sån där som panikrusar ur tåg och flyg också? Får tokspel för att du inte vet vilken sida du ska kliva av istället för att vänta och se? Inte har insett att det faktiskt går fortare att sitta kvar när bältesbelysningen på planet släcks, istället för att trängas med andra hyperventilerande tokdårar i en gång som på bredden är anpassad för en och en halv person? Så att när du krånglat ned ditt bagage och i all hast armbågat en medpassagerare i fejset inser att det inte går fortare, eftersom du nu får stå där som en idiot i den kö som bildats i mittgången?

SITT NED FÖR HELVETE!
Säg den glädje som varar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev: SITT NED FÖR HELVETE!
Är lite nyfiken, vad är det för information som du är intresserad av när filmen är slut? Brukar det inte bara stå typ "technicolor" och vem som är kostymassistent?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

What grinds your gears?

Inlägg av seppuko »

Väldigt många filmer har något extraklipp efter sluttexterna. Den tror jag han menar :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Baggso
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-04-05

Re: Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av Baggso »

DIF_Soldier skrev:
Baggso skrev:
DIF_Soldier skrev:
reservjesus skrev:
Magnutz skrev: Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Ska vi snacka bio så är nog det värsta som finns när folk applåderar efter filmen.. VARFÖR ?
Nej det värsta på bio är att folk går så fort eftertexterna rullar. Sitt ned till filmen är slut, otacksamma jävlar!

Inte bara ställer de sig upp som om nån tryckt en kaktus i arslet på dem - de har mage att STÅ KVAR och blockera skärmen om något klipp dyker upp bland eftertexterna. Jag hatar verkligen folk.
Boka plats längst fram eller gå inte och titta på film med annat folk om dessa stör dig så innerligt..
Där har vi en drönare.

Är du en sån där som panikrusar ur tåg och flyg också? Får tokspel för att du inte vet vilken sida du ska kliva av istället för att vänta och se? Inte har insett att det faktiskt går fortare att sitta kvar när bältesbelysningen på planet släcks, istället för att trängas med andra hyperventilerande tokdårar i en gång som på bredden är anpassad för en och en halv person? Så att när du krånglat ned ditt bagage och i all hast armbågat en medpassagerare i fejset inser att det inte går fortare, eftersom du nu får stå där som en idiot i den kö som bildats i mittgången?

SITT NED FÖR HELVETE!
Vänta nu, vart fick du flygplan ifrån? Trodde vi pratade bio.. men iaf, om vi ska prata flygplan.. vi säger att när din flyg resa är slut och flygplans personalen ropade ut vilka som har lagat maten, tillverkat delarna, installerat ljuset etc. Skulle du sitta kvar och lyssna med extremt intresse då? Om du nu är så intresserad av detta så finns det något som heter internet.. folk är på plats för att se filmen eller för att transportera sig från en plats till en annan, sen om du är på plats för en annan anledning, ja då får du nog se till dig själv...

Sent from my Desire HD using Tapatalk
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: What grinds your gears?

Inlägg av jensa85 »

Ojojoj, hela hemsidan skulle krasha totalt om jag skrev ner allt som stör mig. Många har redan tagits upp som jag delar fullständigt.
Bla det där med folk som av någon sjuk anledning ställer sig upp och går fram till utgången på buss/tåg INNAN det är möjligt att hoppa av. Det sjuka är att majoriteten av alla människor gör så. Efterblivet beteende helt enkelt.

Några mer:

* Folk som lägger sig i diskussioner fast dom inte är insatta i ämnet och ändå MÅSTE vara med och diskutera och vägra ge sig fast dom är helt åt helvete ute och cyklar.

* Facebook-uppdateringar om hur vädret är.

* Människor som med flit beter sig som 14 fast dom är 25.

* Alla som tror på liv efter döden.

* När man tappar tvdosan så den lägger sig längst in under sängen.

* Folk som spiller ut sitt fulla glas och sedan sitter och tittar som en förvånad/förvirrad idiotjävel helt handlingsförlamad och tror att det ska torka upp sig själv.

* Killar som tar tvåhandslyra istället för enhandslyra i brännboll.

* Alla övriga ES-lag, speciellt när dom möter DIF.

* När "fel" lagmedlem i parlamentet fick göra "Tips från coachen" förr i tiden. (Typ Annika Lantz istället för Henrik Hjelt)

* Dam"fotboll"

* Jacob Hårds eviga kamp för att få en stabil basröst utan flickpip.

* Luleå Hockeys "klack"

* Folk som aldrig har smakat alkohol men ändå är emot det......

* Fetisar som äter mer än dom springer och sen kallar sin övervikt för en sjukdom.

Finns nog ungefär 1,2 miljoner saker till men nu är jag för nervös inför matchen för att orka mer...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

Baggso skrev: Vänta nu, vart fick du flygplan ifrån? Trodde vi pratade bio.. men iaf, om vi ska prata flygplan.. vi säger att när din flyg resa är slut och flygplans personalen ropade ut vilka som har lagat maten, tillverkat delarna, installerat ljuset etc. Skulle du sitta kvar och lyssna med extremt intresse då? Om du nu är så intresserad av detta så finns det något som heter internet.. folk är på plats för att se filmen eller för att transportera sig från en plats till en annan, sen om du är på plats för en annan anledning, ja då får du nog se till dig själv...
Filmen slutar när eftertexterna slutar. När filmrullen är slut är filmen slut. Varför skulle jag sitta ned och lyssna på vilka som gjort vad i flygplanet? Jag hör nog även fast folk reser sig. Problemet är att de blockerar mitt synfält. Måste man ut kan man åtminstone huka sig.

Men jag fattar inte hetsen. Varför hetsa? Sluta hetsa.

Ja, de tar sig från en plats till en annan med flyg? Vad jag menade var att det inte går fortare att ta sig ut när ALLA trängs i samma smala mittgång. Vänta på din tur och ta din tid att få ut dig och dina grejer. Lägg ned hetsen, den leder ingenvart ändå och ni vinner ingen tid. Dumjävlar.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

**/Magnutz is enjoying the show**
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tobbe11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-11-25

Re: What grinds your gears?

Inlägg av tobbe11 »

Jag avskyr också folk som inte låter en gå av tunnelbanan innan dom ska in. Står och försöker trycka sig in när folk håller på att gå ut. Har varit boende i stockholm, berlin och oslo och har sett samma sak överallt där det finns kollektivtrafik. Detta är inte bara nån liten tramsig grej att störa sig på utan det är ett enormt problem, som förpestar pendlandet för miljarder människor.
Senast redigerad av tobbe11 den 2011-12-19 14:03:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

What grinds your gears?

Inlägg av Jepe »

Anrell
Wennerholm
Nyström
Ek
E Karlsson
Och alla andra muppar på AB och Expressens hockeyavdelningar! (Stort undantag är Bjurman)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

Människor som inte vet när de ska använda "de" eller "dem".
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ett mycket allvarligt problem


Folk som inte kan ta paus i en konversation när det kommer en gäspning, vilket resulterar i att just på de orden då gäspningen inträffar så ökar ljudvolymen till det dubbla och uttalet blir helt skadat, ouaaaaaääääH! Typ

Ett exempel från T-bana i eftermiddags.
-Jag vet inte ännu hur det blir med det, vi HAOOAR INTÄ BESTÄÄMT NÅT ÄNNUUUU!


Sluta!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Jockmaniac »

Folk som säger: "Kalli Anka" istället för "Kalle Anka" på julafton....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
haak
Inlägg: 210
Blev medlem: 2011-03-29

What grinds your gears?

Inlägg av haak »

Missbrukare av ordet faktiskt!
Det e jävligt störande och ofta används det helt onödigt, då låter bara så inåt helvete sjabbigt och irriterande!
Skriv svar